Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Etter å ha overført til regningskonto faste utgifter er det bare usle 6790 kr igjen denne mnd. Er en voksen en ungedom og et voksent barn en gang i uken og annen hver helg. Dette skal dekke mat, klær, bensin, tannlege, frisør og evt underholdning. Synes dere dette er lite? Understreker at feb er kort mnd. Pleier å ha litt mer, men ikke mye mer. Anonymkode: 2e4fe...f39
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Må du tannlege, frisør og klær og i der haldning kvar mnd? Eg syns nok det høyrest lite ut, men du får vel ein tusenlapp i barnetrygd og? Det burde vere mogleg å greie det. Men klart det er kjedeleg viss det er slik kvar mnd. Det voksne barnet burde vel kunne bidra litt? Ungdommen kan få seg helgejobb og kjøpe litt kle sjøl? Anonymkode: 831bd...546
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Det tror jeg at jeg kunne klart meg helt fint med, med 2 voksne og 2 ungdommer. Da må man faktisk prioritere litt. Har du tannlegetime eller frisør før neste lønning? Det er kanskje ikke denne mnd du skal prioritere permanent og hårfarging hos frisør. Evt utsette tannlegetime, men da utsetter du jo bare problemet. Hvor mye kjører dere/trenger til bensin? Underholdning - er det til deg eller ungdommene? Her må du jo også prioritere. Har den voksne ungdommen egen jobb? eller er det utgifter bortsett fra mat her? Tror jeg hadde klart meg helt fint uten å omprioritere noe, men så bor vi såpass sentralt og kjører så lite at det holder lenge med 3-4 hundre til drivstoff pr mnd Anonymkode: 80f41...f78
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Jeg tenker at dersom du klarer å betale alle faste utgifter så er det en trygghet. Det er kjedelig å føle at man har lite å rutte ned, men alle utgifter som går utenom faste utgifter er det mulig å knipe inn på Anonymkode: 0580c...a7c
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 Voksne barn trenger du jo ikke betale for. De har gjerne egen økonomi. Barnetrygden kommer i tillegg. Sett av 1000 kr per uke til mat og helt nødvendige ting. Da har du fortsatt over 3000 igjen til andre ting. Det bør holde fint. Anonymkode: 136cc...fda
Pobie Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 Du betaler da ikke for et voksent barn? Og frisør er ikke slikt som det haster med, det kan fint utsettes en måned. Tannlege kan utsettes hvis det bare er en årlig sjekk. Klær og underholdning kan også prioriteres bort. Er det kun mat og bensin igjen, og da klarer du deg.
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 Dette har jeg hver mnd til rutte med etter faste avgifter er betalt, samme familie kombo som du. Det går helt fint. Vær bevisst på hva du bruker i mat. Frisøren må jeg spare til over flere mnd for å kunne dra til, så der har jeg ikke vært på en halvt år. Tenkte jeg skulle ta meg en time nå i april 🙂 Anonymkode: 330a2...a13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå