Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #1 Skrevet 28. februar 2019 Jeg gjorde det slutt med samboer av gode grunner. I ettertid fant jeg veldig mange flere grunner. Eksen er rasende og jeg er redd han. Han har samvær, jeg hovedomsorg. Min eks har etablert flere sporinger på mobilen til gutten, så han til enhver tid kan se hvor gutten min er. Siden han bor mest hos meg og vi gjør mye sammen kan han også store deler av tiden følge oss begge. Jeg opplever dette som ubehagelig. Jeg har et par ganger skrudd det av. Da blir han kjempesint og så blir det skrudd på igjen. Han avhører også gutten og krever å få vite alt vi gjør og med hvem. Anonymkode: 76ee9...2f7
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #2 Skrevet 28. februar 2019 Klart du har rett til å skru av. Det sier seg selv. Dette med avhør av gutten er verre. Det er helt klart forkastelig, men han har sikkert en annen definisjon av hva han gjør. Anonymkode: 72600...365
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #3 Skrevet 28. februar 2019 Skaff gutten ny mobil som han bruker hos deg og så kan han ta med den han har nå når han er hos far. Anonymkode: 67408...5c0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #4 Skrevet 28. februar 2019 Jeg hadde kjøpt en ny mobil til gutten, en til bruk hos pappa og en til bruk hos mamma. Pappa trenger ikke vite det engang, bare å legge pappamobilen på rommet sitt når han er hos deg så trenger dere ikke skru av noenting. Men du har helt klart rett på å skru av når ungen er hos deg, da trenger ikke pappa vite hvor dere er til enhver tid Anonymkode: 0951a...1cf
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #5 Skrevet 28. februar 2019 Det at han avhører barnet er alvorlig. Du bør kontakte Familievernkontoret med det samme. Anonymkode: 7a933...64e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #6 Skrevet 28. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det at han avhører barnet er alvorlig. Du bør kontakte Familievernkontoret med det samme. Anonymkode: 7a933...64e Det vanskelige blir jo å bli enige om hvorvidt det er et avhør eller om det bare er far som er interessert i hva barnet gjør den tiden det ikke er hos ham. Å prate om hva som skjer i barnets liv er jo helt normalt og bra. Anonymkode: 67408...5c0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #7 Skrevet 28. februar 2019 7 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vanskelige blir jo å bli enige om hvorvidt det er et avhør eller om det bare er far som er interessert i hva barnet gjør den tiden det ikke er hos ham. Å prate om hva som skjer i barnets liv er jo helt normalt og bra. Anonymkode: 67408...5c0 Men det er jo nettopp det de må snakke om.Man går stort sett på Familievernkontoret fordi man er uenig. Hvis mor mener det er avhør og far mener det er normal interesse, kan jo en tredjeperson forklare hvor grensen går og hvordan eventuelle overtramp kan påvirke et barn. Anonymkode: 7a933...64e
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #8 Skrevet 28. februar 2019 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men det er jo nettopp det de må snakke om.Man går stort sett på Familievernkontoret fordi man er uenig. Hvis mor mener det er avhør og far mener det er normal interesse, kan jo en tredjeperson forklare hvor grensen går og hvordan eventuelle overtramp kan påvirke et barn. Anonymkode: 7a933...64e Det kan godt hende det er lurt, men helt enige tror jeg nok ikke de blir på dette punktet, overvåkningen derimot bør det være mulig å få slutt på. Anonymkode: 67408...5c0
Anonym bruker Skrevet 28. februar 2019 #9 Skrevet 28. februar 2019 Her synes jeg du bør snakke med politiet, HI. Ikke pga. gps-sporingen alene, men fordi du sier du er redd din eks. Sammenlagt er dette virkelig ikke greit, og jeg synes du skal sørge for at du har alt på din side juridisk. Det virker jo som om din eks bruker gps-sporingen av barnet deres også for å ha kontroll over hvor du er, da er det i så fall ulovlig overvåking. Det er selvfølgelig vanskelig å bevise, men når mannen har en historikk, han er rasende på deg og klikker om du forsøker å slå av gps'en, da tenker jeg det er greit å kunne ha et klart svar til ham. For han kommer selvfølgelig til å forstå hva du har gjort hvis du lar barnets mobil ligge i ro på rommet når han er hos deg. Og når han forstår det, da kan du forvente mer raseri. Du har allerede "trosset" ham en gang med å skru av gps-funksjonen, hans reaksjon kan bli verre neste gang. Da tror jeg det er lurt å kunne svare ham med f.eks.: "Politiet sier at...." Da vil han vite at du har vært i kontakt med politiet, da er det trolig en litt større terskel for ham å ev. gjøre noe. Det er i den første tiden etter et brudd at en voldelig eks har størst risiko for å skade sin ekspartner. Ikke for å skremme deg, men det bør du være klar over. Og du sier allerede at du er redd din eks. Det må du ta tak i. Ikke bare for din skyld, men også like mye for ditt barns skyld. Gå til politiet i morgen og snakk med dem. Vær helt åpent om hvorfor du gikk og hvorfor du nå er redd og be om råd. Ring også familievernkontoret og bestill en time der, da viser du også at du ønsker å få til en ordning med far, og du får også vitner på situasjonen og det som blir sagt. Der ville jeg vært veldig saklig ang. at han ikke kan kreve å overvåke barnet når det er hos deg, men etterhvert ville jeg også spurt ham rett ut om det raseriet hans, at det ikke fremmer samarbeidet når han klikker sånn. Og ellers - se om du kan ha mest mulig av kommunikasjon med ham skriftlig. Har dere hatt samtaler, skriv gjerne en melding etterpå og bekreft det dere ev. er blitt enig om, eller det som er blitt sagt. Er du heldig får du også skriftlig dokumentasjon i form av hans svar som kan komme deg til nytte senere. Ikke bagatelliser din frykt for denne mannen. Sikre deg selv. Anonymkode: a6653...754
Gjest Antarctica Skrevet 28. februar 2019 #10 Skrevet 28. februar 2019 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg gjorde det slutt med samboer av gode grunner. I ettertid fant jeg veldig mange flere grunner. Eksen er rasende og jeg er redd han. Han har samvær, jeg hovedomsorg. Min eks har etablert flere sporinger på mobilen til gutten, så han til enhver tid kan se hvor gutten min er. Siden han bor mest hos meg og vi gjør mye sammen kan han også store deler av tiden følge oss begge. Jeg opplever dette som ubehagelig. Jeg har et par ganger skrudd det av. Da blir han kjempesint og så blir det skrudd på igjen. Han avhører også gutten og krever å få vite alt vi gjør og med hvem. Anonymkode: 76ee9...2f7 Dette kan han ikke gjøre. Anmeld ham. Og skaff gutten en annen mobil som far ikke har tilgang til.
Gjest Antarctica Skrevet 28. februar 2019 #11 Skrevet 28. februar 2019 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det vanskelige blir jo å bli enige om hvorvidt det er et avhør eller om det bare er far som er interessert i hva barnet gjør den tiden det ikke er hos ham. Å prate om hva som skjer i barnets liv er jo helt normalt og bra. Anonymkode: 67408...5c0 HI sier "hva vi gjør OG MED HVEM", det er jo klassisk. Far er sjalu og vil se om der opptrer nye menn i HIs liv. Det er da de blir farlige...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå