Gå til innhold

Strikket genser

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan tispe om en veldig enkel strikket genser til dame? 

Anonymkode: 247b4...dda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skappelgenser

Anonymkode: 81f0c...570

Skrevet

Takk :) Har strikket den ❤️

Skrevet

Nancygenseren ❤️

Anonymkode: bde71...46c

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nancygenseren ❤️

Jeg skrev lett. 😂

Skrevet

Tirigenseren? 

Anonymkode: 81f0c...570

Skrevet

Acnegenseren

Anonymkode: 938f0...5e3

Skrevet

Og agape fra pickles. Veldig enkel og utrolig fin passform. 

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og agape fra pickles. Veldig enkel og utrolig fin passform. 

kjempefin!!

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Acnegenseren

Kjempefin :)

Skrevet
På 28.2.2019 den 11.44, Anonym bruker skrev:

Jeg skrev lett. 😂

Den er veldig lett. Ser vanskelig ut på bilder, men er et veldig enkelt mønster! Var den første jeg strikket 

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Den er veldig lett. Ser vanskelig ut på bilder, men er et veldig enkelt mønster! Var den første jeg strikket 

Jeg har strikket i hvert fall 20 ulike gensere og cardigans/kofter og den er i hvert fall ikke blant de letteste😂

Helt ok å strikke, oversiktlig mønster og Max to farger på runden. Men det er ikke «strikk mens man ser på TV». Det er mønster som krever mye konsentrasjon og tunga rett i munnen. I tillegg er det tynne pinner, så det tar lang tid, særlig om en ikke er en erfaren strikker.

Altså ikke noe jeg ville anbefalt når noen ber om et enkelt strikkemønster. 

Skrevet
54 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har strikket i hvert fall 20 ulike gensere og cardigans/kofter og den er i hvert fall ikke blant de letteste😂

Helt ok å strikke, oversiktlig mønster og Max to farger på runden. Men det er ikke «strikk mens man ser på TV». Det er mønster som krever mye konsentrasjon og tunga rett i munnen. I tillegg er det tynne pinner, så det tar lang tid, særlig om en ikke er en erfaren strikker.

Altså ikke noe jeg ville anbefalt når noen ber om et enkelt strikkemønster. 

Jeg mener nå at ingen mønstre kan strikkes ordentlig mens man ser på TV samtidig som man skal passe på farger og riktig telling osv. 

Og jeg brukte pinne 3,5. Altså ikke tynnere enn normalt :)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg mener nå at ingen mønstre kan strikkes ordentlig mens man ser på TV samtidig som man skal passe på farger og riktig telling osv. 

Og jeg brukte pinne 3,5. Altså ikke tynnere enn normalt :)

Ok, min er strikket på 3mm. De andre genserne som er foreslått i denne tråden har dobbelt så tykke pinner, og strikkes lett med et halvt øye på strikketøyet og mens man følger med på TV. 

Jeg har et klesskap med fine og feilfrie strikkeplagg produsert mens jeg har sett TV, og jeg er langt fra alene om å kombinere de to aktivitetene.

Jeg er glad i Nancy-kofta mi, og lærte en venninne å strikke ved å veilede henne gjennom Nancy-genseren, så den er helt grei å strikke. Jeg er glad i mine gensere og kofter strikket i pene mønster på tynne pinner, men de fleste er nok enige om at det verken er det enkleste eller kjappeste prosjektet de har forsøkt seg på.

Helt ok for meg om du ikke er enig. Men da antar jeg at du kanskje ikke har strikket så mange gensere, og ikke har særlig sammenligningsgrunnlag på tidsbruk og vanskelighetsgrad på ulike mønstre. 

Dette er uansett bare en avsporing, HI klarer nok fint å finne et mønster hun selv mener er passelig lettstrikket😊

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ok, min er strikket på 3mm. De andre genserne som er foreslått i denne tråden har dobbelt så tykke pinner, og strikkes lett med et halvt øye på strikketøyet og mens man følger med på TV. 

Jeg har et klesskap med fine og feilfrie strikkeplagg produsert mens jeg har sett TV, og jeg er langt fra alene om å kombinere de to aktivitetene.

Jeg er glad i Nancy-kofta mi, og lærte en venninne å strikke ved å veilede henne gjennom Nancy-genseren, så den er helt grei å strikke. Jeg er glad i mine gensere og kofter strikket i pene mønster på tynne pinner, men de fleste er nok enige om at det verken er det enkleste eller kjappeste prosjektet de har forsøkt seg på.

Helt ok for meg om du ikke er enig. Men da antar jeg at du kanskje ikke har strikket så mange gensere, og ikke har særlig sammenligningsgrunnlag på tidsbruk og vanskelighetsgrad på ulike mønstre. 

Dette er uansett bare en avsporing, HI klarer nok fint å finne et mønster hun selv mener er passelig lettstrikket😊

Jeg prøver meg nok på acne genseren jeg :):) 

Synes du har ett veldig godt poeng :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...