Gå til innhold

Svangerskapsdiabetes insulin??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått beskjed av diabetessykepleier at jeg må begynne på insulin. Skal ta langtidsvirkende på kvelden dosen er på 8.

Skjønner ikke helt hvorfor, blodsukkeret ligger på 5,4 fastende noen litt over og noen under, men de fleste på 5,4. Etter måltider har jeg en gang testet 7,8 ellers ligger jeg på 6,7 eller under. Langtidsblodsukker er målt til 5,3 hos lege. 

Blir jeg overbehandlet eller er dette greit? 

Har også lest at det finnes noen piller man kan ta, noen som har erfaringer med de? Nervøs for nåler. 

Anonymkode: 7f9d9...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Enig med deg i at dette hørtes merkelig ut. Jeg er selv sykepleier og mener du ikke trenger å ta insulin med disse målingene her. Burde holde å regulere med kosten. Ta det opp med legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen min er ganske ærlig på at dette ikke er hennes felt, hun anbefalte meg å ta det opp med en spesialist.

Har nå vært hos en spesialist og fått vekstestimeting. Alt var bra på veks hadde 3+ som jeg forsto var innenfor normalen.

Spesialisten på svangerskapsdiabetes syns jeg skulle sette insulin, men at siden alt så bra ut nå og de fleste målingene mine var fine kunne jeg heller ta kontakt igjen om målingene gikk opp. Hun kunne ikke gi meg noen svar på hvor viktig det var å ta insulin bare at det var bedre å ta enn å ikke ta. Jeg er i uke 37 nå og lurer veldig på hva jeg risikerer ved å ikke ta insulin og om det er dumt av meg å ta dette valget? 

Anonymkode: 7f9d9...223

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...