Gå til innhold

Flyttet 12 dager på ul..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Første dag siste mens 1. Desember       Siste dag med samleie i pp 16 desember  Positiv gravditetstest 1. Januar                   

UL 1/2: 8+0 (skulle vært 9+0 ut i fra mens) 

UL 13/2: estimert til 9+4(skulle vært 9+5 ut i fra beregningene 1/2)

UL 27/2: estimert 11+0(skulle vært 11+4 ut fra beregninger 13/2) 

Syns det er veldig mye å bli flyttet 12 dager ut fra siste mens og positiv test så skjønner egentlig ikke helt hvordan dette henger sammen. Noen som har noen formeninger? 

De sa at det så helt normalt ut osv. Men stemmer overhode ikke med mine beregninger..

Anonymkode: 06bde...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men de vokser jo i rykk og napp hele svangerskapet, den tiden hvor de fleste foster er "normal" størrelse er vel rundt uke 17, er derfor ordinær ul er da.

Du må vel egentlig gå utfra mensterminen helt til ordinær ul, er først da du får terminen du kan "bruke til noe".

Anonymkode: 97246...72b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kanskje tatt det opp med legen (en spesialist) og spørre hva de tror har skjedd. Jeg har gått på masse ultralyder pga risikosvangerskap (en periode så ofte som en gang i uken) og fosteret målte alltid tilsvarende uken og dagen jeg var på. Det er sikkert ikke farlig, det kan jo hende de bare vokser litt i rykk og napp. 

Anonymkode: 2e490...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Anonym bruker skrev:

Men de vokser jo i rykk og napp hele svangerskapet, den tiden hvor de fleste foster er "normal" størrelse er vel rundt uke 17, er derfor ordinær ul er da.

Du må vel egentlig gå utfra mensterminen helt til ordinær ul, er først da du får terminen du kan "bruke til noe".

Anonymkode: 97246...72b

Jeg spurte om dette og fikk da forklart at de vokste relativt likt i starten og rundt oul så begynte forskjellene på fostrene å bli større.. Selv trodde jeg det var motsatt

Anonymkode: 06bde...de2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er snakk om så få dager i forskjell ville jeg ikke bekymret meg. Noen babyer er store og andre er små, akkurat som når de blir født. Det er stor variasjon i hva som regnes som "normalt". 

Det er babyer som henger etter eller som blir mindre og mindre utifra hva de skal være som muligens har problemet med noe.

I tillegg er det snakk om at de måler noe som er ekstremt smått. Hvis de flytter markøren en knapp millimeter får de et helt annet uketall.

Helt normalt at det varierer med opptil en uke.

Endret av Pobie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...