Gå til innhold

Barn som er oppe til 2 om natten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om foreldre som lar en 8 åring være oppe til 2 om natten når det er vinterferie? Er mor som selv sier at barnet er oppe så lenge i vinterferien

Anonymkode: d9d0d...99b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker lite og ingen ting om det, da jeg ikke vet noe som helst om situasjonen.

Anonymkode: 59414...63f

Skrevet

Kjenner ei mor som skryter av at ungene ligger oppe til langt på natt. Denne moren skjønner ikke hvorfor ikke andre foreldre lar ungene ha med mobilen i senga 😶

Anonymkode: 27522...8d0

Skrevet

Tenker at det er fullstendig latterlig! Sitter ikke så lenge oppe i ferier selv heller, med mindre det er noe spessielt.Om nettene sover jeg og det burde en 8-åring også gjøre

Skrevet

Det har skjedd hos oss også i ferier. Hvis vi har hatt besøk eller har vært et sted.. men ikke bare sånn å sulle rundt alene.. 

Det er ikke noe man trenger å henge seg opp i, så lenge barnet får sove dagen etter. 

Betyr ikke at mor er uansvarlig eller noe.. 

Anonymkode: 1b77b...e72

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Umiddelbart er min tanke at mange bryr seg unødvendig om hva andre gjør. Sålenge dette er i feriedag, og de ellers har det bra, tenker jeg at man kan konsentrere seg litt mindre om andre og litt mer om seg selv!

Skrevet

Ut i fra slik HI formulerer seg virker det ikke som at dette er noe som kun skjer en kveld i løpet av ferien, men flere kvelder. Mulig jeg misforstår, men om det er tilfelle syns jeg det er helt hårreisende. Har selv en 8-åring og vi har selvsagt litt friere tøyler nå i ferien, men natterangling til kl 2 om natten hører hjemme til nyttårsafta og ellers helt spesielle tilfeller.

Anonymkode: d4bc0...74a

Skrevet

Det har skjedd hos oss og kommer nok til å skje igjen og ser ikke koe problem med det. Er det noe som skjer en sjeldent gang er det helt greit og koselig, er det koe som skjer ofte blir det en helt annen sak. 

Jeg kunne sitet og sy hele natta om jeg hadde lyst i den alderen selv. Fikk jeg lyst til det gjorde jeg det når ikke det var noe jeg skulle dagen etterpå, husker hvor koselig jeg syns det var så om mine unger gjør det så er det helt greit. Jeg vet ene ungen var lenge våken endag i vinterferien, hun og morfar hadde kikka på traktorer på nett halve natta. Jeg har tømt perler på kjøkkenbordet og perlet til sol har stått opp når ungene var yngre. 

Det er hverdagene som er det som tells, kosedager/netter innimellom går innunder livsglede. 

Anonymkode: ae438...257

Skrevet

Jeg tenker det er ganske spesielt. Min 8-åring er ikke oppe så lenge på nyttårsaften en gang.

Anonymkode: a522d...678

Skrevet

Jeg tenker : Dem om det.  

Jeg konsentrerer meg om mine egne barn. 

Anonymkode: d0e3a...da2

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det har skjedd hos oss og kommer nok til å skje igjen og ser ikke koe problem med det. Er det noe som skjer en sjeldent gang er det helt greit og koselig, er det koe som skjer ofte blir det en helt annen sak. 

Jeg kunne sitet og sy hele natta om jeg hadde lyst i den alderen selv. Fikk jeg lyst til det gjorde jeg det når ikke det var noe jeg skulle dagen etterpå, husker hvor koselig jeg syns det var så om mine unger gjør det så er det helt greit. Jeg vet ene ungen var lenge våken endag i vinterferien, hun og morfar hadde kikka på traktorer på nett halve natta. Jeg har tømt perler på kjøkkenbordet og perlet til sol har stått opp når ungene var yngre. 

Det er hverdagene som er det som tells, kosedager/netter innimellom går innunder livsglede. 

Anonymkode: ae438...257

Enig med deg. 😊 La barna få leve litt ! Oppleve.

Anonymkode: d0e3a...da2

Skrevet

Så lenge de kan sove litt på formiddag er det vel ikke nor problem? Her i huset er vi alle B-mennesker. Og ferie er ferie. I ukedagene hadde det selvsagt vært helt uaktuelt.. 

Anonymkode: 529ea...b33

Skrevet

Tenker at det er vel opp til foreldrene. Om de tenker at barnet dis "takler" det. Ikke blir helt utslitt, på dårlig humør, forstyrrer til døgnrytmen når hverdagen kommer og div. 

Jeg personlig hadde nok ikke gjort det. Men bryr meg ikke om hva andre gjør. 

Har en 14 åring som er oppe til 11-12 tiden i ferien. Legger seg halv 10 i hverdagen (noe som de fleste syntes er tidlig 🙈).. Men er hun hos venner er hun oppe til både 2 og 4 på natten.. kan liksom ikke "bry" meg så mye om det. Så lenge de er inne og både jeg og de andre foreldrene vet hva de driver med... har hun besøk hjemme er de også gjerne oppe til 2 tiden.. Men hun er jo 14 da.. "døgnet" selv mye som barn, fra sånn 8-12 år.  La oss gjerne i 8-9 tiden på morran. Det var veldig gøy og "kult". Satt og spilte monopol hele natten... var gøy at vi faktisk fikk lov. Føler ikke det var så uansvarlig gjort av mine foreldre og gi meg tillatelse til det... ☆barndomsminner☆

5 åringen min kan lett være oppe til 22 eller mer i helger og ferier(sjelden mer enn 22). kanskje lenger om det er noe spesielt.. Men da er hun dau trøtt.. og hun liker å sove lenge.. selv om hun legger seg i 19-20 tiden.. kan fint sove til 10 og 11 tiden om hun får lov(Som også er sjeldent). Flere som reagerer på det at hun kan sove så lenge, og lurer på om det er noe galt med ungen, enn om hun er våken for lenge om kvelden... 

Så, i utgangspunktet tenker hvertfall jeg at det er foreldrenes valg og at man ikke har så mye med det å gjøre... 

Men er jo godt du bryr deg. Selv om du virker til å "blande" deg litt opp i situasjonen.. 

Skrevet

Til syvende og sist handler det vel om å at man får nok hvile sånn på det jevne. I hverdagen så er det jo skole/jobb som gjerne er pekepinnen for når man bør legge seg. I gamle dager så var det sola/lyset som styrte når det var fornuftig å legge seg/stå opp. 

Blir avviket fra hverdagen for stort så er det en større "jobb" å komme tilbake til normalen. 
Syns vel sånn på genrelt grunnlag at klokka 2 på natta er greit i overkant. 
Guttungen her på 9,5 er vel gjerne oppe 1-2,5 time lenger litt avhengig av når i ferien det er snakk om. "Strammer" inn litt de siste dagene før skolestart for å komme i rute igjen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...