Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Jeg skal veldig snart tilbake i jobb etter permisjon. Men jeg har vært å pådratt meg en skade som gjør at jeg akkurat nå ikke har sjangs til å være i jobb. Er til behandling og håper jo det løser seg i rekordfart til jobbstart. Men hva om det ikke gjør det, vil jeg da få sykemelding og rett på vanlig lønn/penger fra nav direkte etter en foreldrepermisjon? 🤔 Noen som har vært i liknende situasjon med sykemelding direkte fra foreldreperm? Anonymkode: 50895...600
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 Mener det kom en ny ordning om dette for et par år siden som har skrenket inn rettighetene på dette ganske betraktelig. En av grunnene til at det er risikospill å ta lengre permisjon også etter den vanlige fødselspermisjonen. Man risikerer å ikke ha noen rettigheter. Mener det var noe om at du kan få 65 % av lønn, men ikke de første 15 dagene, og så mister alle rettigheter en måned etterpå. Beklager om jeg husker feil. Det var i hvert fall noe om at arbeidsgiver ikke lenger er pliktig til å betale, men at Nav overtar, men at man da får mindre. Google det, så finner du sikkert noe. Og så bør du uansett ta kontakt med Nav i morgen slik at du vet hva du/dere har å forholde dere til økonomisk fremover. Legen din burde vel også vite noe om dette. God bedring - håper du blir bra før du skal tilbake i jobb Anonymkode: cbbcc...e1c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #3 Skrevet 27. februar 2019 Det er ikke noe problem å gå fra lønnet permisjon til sykepenger, da bruker de foreldrepengene som grunnlag for sykepenger. Det hun over her skisserer er hva som skjer om du har ulønnet permisjon og blir sykemeldt. Anonymkode: 97ee2...71f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå