Gå til innhold

Savner ikke samboer når han er borte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette ett varseltegn?

Jeg synes det er deilig å være aleine på kvelden etter at barnet er lagt seg. 

En av årsakene er at jeg synes samboer sitter med nesa i mobilen nærmest konstant. Føler at han er gift med mobilen. 

Mobilen er blitt den nye konkurrenten i forholdet...

Anonymkode: 7bd7a...186

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med ham om det?

Jeg er så glad i å være at jeg setter pris på noen kvelder eller dager for meg selv, om mannen er borte. Da trenger jeg ikke savne ham så mye heller.

Men om årsaken var at det egentlig ikke spiller noen rolle om han er hjemme eller borte, fordi han distanserer seg hele tiden med mobilen, da hadde jeg sett på det som et alvorlig tegn.

Snakk med ham, ikke kritiser ham, men fortell hva du føler når han er mer opptatt av mobilen enn deg/familien. Fortell at du føler at det er blitt en stor distanse mellom dere fordi han er på mobilen hele tiden, at det føles som om han egentlig ikke er i forholdet lenger når han er hjemme fordi det føles som om mobilen er viktigere for ham enn det du er.

Spør ham om han er bevisst hvor enormt mye han er på mobilen/nett, og om han har gjort seg noen tanker rundt det. Fortell ham at du savner tiden da han var tilstede, kunne legge mobilen bort og ikke alltid være avhengig av den.

Er du heldig er han så fornuftig at han ser at dette skaper et problem, og kanskje er det slik at det bare har blitt en dårlig uvane som han ikke var bevisst - og at han er villig til å endre det. Kanskje du kan foreslå at dere lager en del kjøreregler for mobilbruk i hjemmet? Dette er jo viktig, ikke bare for å ta vare på forholdet, men også med tanke på barna.

Anonymkode: b9885...77f

Skrevet

Det er helt normalt. Er sikkert 15 år siden jeg satt hjemme å savnet min som turnerte rundt i landet. Ikke ringes/meldes vi heller når han er borte i ukesvis. 

Anonymkode: 4f028...d77

Skrevet

Normalt vet jeg ikke om det er. Vært med mannen min i 15 år, og han var akkkrat borte en uke. Savnet han veldig mye jeg. 

Anonymkode: 7200d...f2a

Skrevet

Jeg savner ikke min heller, han er borte nå. Tidligere har jeg grua meg til han skal vekk, nå gleda jeg meg. Alt går så mye bedre når han ikke er her. Jeg har barn fra 6 til 13 år så jeg har ikke så mye tid alene på kvelden da jeg må legge meg 22 fordi det er mye hele dagen. Men det er så deilig!!!! Det er ryddig her, ungene krangler ikke, alt bare flyter sånn som det burde gjøre når han er hjemme. Men siden jeg lever i et ekteskap hvor jeg er «gift alenemor» så er det ingenting som flyter så lenge jeg forventer bidrag fra han. Så for min del er det et dårlig tegn at det eneste jeg «savner han til» nå er hente småting jeg har lagt et annet sted og trenger. Eller hente grønnsaker i frysa. Eller dra på butikken fordi vi glemte smør. Men det kan ungene gjøre. 

Anonymkode: 605a0...83b

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Er dette ett varseltegn?

Jeg synes det er deilig å være aleine på kvelden etter at barnet er lagt seg. 

En av årsakene er at jeg synes samboer sitter med nesa i mobilen nærmest konstant. Føler at han er gift med mobilen. 

Mobilen er blitt den nye konkurrenten i forholdet...

Neida 😊 Trenger ikke være det. Jeg ELSKER å være alene. Savner han ikke når han er borte. Men han er mannen i mitt liv. Min store kjærlighet for det. 

Mannen min ser mye på tlf han også. Avkobling. Men noen ganger minner jeg han på at den kan legges ned litt. Han blir ikke sur for det. 

Anonymkode: 2486d...8cf

Skrevet
16 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du snakket med ham om det?

Jeg er så glad i å være at jeg setter pris på noen kvelder eller dager for meg selv, om mannen er borte. Da trenger jeg ikke savne ham så mye heller.

Men om årsaken var at det egentlig ikke spiller noen rolle om han er hjemme eller borte, fordi han distanserer seg hele tiden med mobilen, da hadde jeg sett på det som et alvorlig tegn.

Snakk med ham, ikke kritiser ham, men fortell hva du føler når han er mer opptatt av mobilen enn deg/familien. Fortell at du føler at det er blitt en stor distanse mellom dere fordi han er på mobilen hele tiden, at det føles som om han egentlig ikke er i forholdet lenger når han er hjemme fordi det føles som om mobilen er viktigere for ham enn det du er.

Spør ham om han er bevisst hvor enormt mye han er på mobilen/nett, og om han har gjort seg noen tanker rundt det. Fortell ham at du savner tiden da han var tilstede, kunne legge mobilen bort og ikke alltid være avhengig av den.

Er du heldig er han så fornuftig at han ser at dette skaper et problem, og kanskje er det slik at det bare har blitt en dårlig uvane som han ikke var bevisst - og at han er villig til å endre det. Kanskje du kan foreslå at dere lager en del kjøreregler for mobilbruk i hjemmet? Dette er jo viktig, ikke bare for å ta vare på forholdet, men også med tanke på barna.

Anonymkode: b9885...77f

Så bra skrevet av deg 😍 

Takk!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...