Gå til innhold

Om det å gi klemmer til svigers


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ikke så glad i gi klemmer. Har aldri vært naturlig for meg å klemme venner og familie hver gang jeg ser de. 

Samboeren min gir alltid klem til foreldrene når de kommer,  og når de drar.  Jeg har ikke lyst,  men er usikker på om foreldrene hans reagerer på det? Moren hans har sagt at hun selv ikke er noen klemmer, og at det er hennes sønn (altså min samboer), som er "klemmer'n", så hun vet jeg hvor jeg har.  Mer usikker på hans far.  

Vi ser foreldrene hans cirka 2 ganger i uka,  for meg er det alt for ofte til at det føles naturlig å gi klem.  

Er dere klemmere eller ikke? 

Anonymkode: a42d1...64c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikkje klemmer. 

Mamma får klem. Ser ho ca 4 ganger i året. De andre får kun klem i forbindelse med bursdag. 

Anonymkode: 460c9...dce

Skrevet

Jeg er klemmer. 

Hvorfor vil du vite det?

Anonymkode: 5a401...01f

Skrevet

Jeg klemmer, men har full forståelse for at andre ikke vil klemme. 

Anonymkode: 0b00f...878

Skrevet

Jeg er en klemmer. Men jeg lar alltid folk få en fair warning, så de kan unnslippe en uønsket klem!

Anonymkode: d8a76...f2d

Skrevet

Jeg er en skikkelig klemmer. Men der jeg er usikker på om mottaker er en klemmer, spør jeg alltid «får jeg gi deg en klem?» først.

Jeg syntes f.eks at det var kjempe unaturlig å ikke gi klem til psykologen min etter timen var ferdig og jeg skulle gå. Men der spurte jeg ikke heller, pga forholdet behandler-pasient. Når jeg ble «erklært frisk», spurte jeg ved slutten av siste time om jeg kunne få gi en klem. Det var greit. 

Anonymkode: 0032b...9dd

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er en skikkelig klemmer. Men der jeg er usikker på om mottaker er en klemmer, spør jeg alltid «får jeg gi deg en klem?» først.

Jeg syntes f.eks at det var kjempe unaturlig å ikke gi klem til psykologen min etter timen var ferdig og jeg skulle gå. Men der spurte jeg ikke heller, pga forholdet behandler-pasient. Når jeg ble «erklært frisk», spurte jeg ved slutten av siste time om jeg kunne få gi en klem. Det var greit. 

Anonymkode: 0032b...9dd

Jeg er ingen klemmer. Og synes det er fælt når folk jeg ikke kjenner så godt spør om de kan få gi meg en klem, jeg kan jo ikke si nei uten å fremstå som en dust og føle meg superteit.
For meg høres det helt rart ut, at du tenker at det var kjempe unaturlig å ikke gi klem til psykolog. For meg er det helt omvendt.

Anonymkode: d4390...ce7

Skrevet

Jag er i utgangspunktet ingen klemmer, men klemmer mye på barna mine. De er blitt "klemmere" pga det. Ser på det som veldig naturlig at jeg kommer til å gi dem klemmer når de kommer/drar ette besøk når de blir voksen. Da er det naturlig å spørre svigerdatter først tenker jeg. Sånn "greit med en klem hos deg også? Helt fint å takke nei om man vil :)" Da vet man hvordan det ståa er. 

Hvis de ikke har sagt noe om det og det blir kleint om du begynner å klemme på dem nå, så la det bare være. Kan ikke tro noen tenker det er rart.

Anonymkode: 46045...c6c

Skrevet
57 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er ingen klemmer. Og synes det er fælt når folk jeg ikke kjenner så godt spør om de kan få gi meg en klem, jeg kan jo ikke si nei uten å fremstå som en dust og føle meg superteit.
For meg høres det helt rart ut, at du tenker at det var kjempe unaturlig å ikke gi klem til psykolog. For meg er det helt omvendt.

Anonymkode: d4390...ce7

Jeg syns det var rart fordi jeg i utgangspunktet er en klemmer og føler det er naturlig å klemme mennesker som hjelper meg i vanskelige perioder. 

Ser absolutt den med å si nei til noen som spør om klemming. Det tar jeg med meg videre og skal finne en bedre måte 😊

Anonymkode: 0032b...9dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...