Gå til innhold

Barn som biter negler. Ditt beste tips

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har prøvd det mest. Neglelakk, neglelakk med vond smak, andre vonde smaker, vond lukt, si fra osv. 

Begynte å bite negler da hun var nesten 2 år og har gjort det siden. Klarer for det meste å huske det på dagtid, men biter negler i søvne. 

Neglene er ekstremt korte og huden rundt neglene er flisete. Vært hos lege og hudpleier og fulgt alle deres råd, men så gir de det opp fordi det ikke hjelper. 

Ditt beste tips?

Anonymkode: 969b4...eaf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det virkelig så galt at hun gjør det? Jeg biter også neglene mine og mannen også. Blir ikke en taper for det. Uvane er det jo selvfølgelig, men det er mange ting som er mye verre enn som så.

Anonymkode: 1d78d...cd6

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Er det virkelig så galt at hun gjør det? Jeg biter også neglene mine og mannen også. Blir ikke en taper for det. Uvane er det jo selvfølgelig, men det er mange ting som er mye verre enn som så.

Anonymkode: 1d78d...cd6

Jeg har da ingen tro på at hun blir en taper! Hvor leser du det? Hun biter neglene så langt ned at det blir smertefullt og plagsomt og hun ønsker å slutte selv. 

Skrevet

Jeg bet negler selv som barn, klarte å slutte i ungdomsskolealder. Bestemte meg først om at jeg ikke skulle bite på et par fingre, deretter utvidet jeg det til å gjelde flere og flere fingre, tilslutt sluttet jeg bare. Hvis hodet hennes er innstilt på det, så klarer hun det. Kanskje sove med tynne hansker på en periode hvis dette egentlig skjer ubevisst i søvne.

Anonymkode: d18c6...325

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bet negler selv som barn, klarte å slutte i ungdomsskolealder. Bestemte meg først om at jeg ikke skulle bite på et par fingre, deretter utvidet jeg det til å gjelde flere og flere fingre, tilslutt sluttet jeg bare. Hvis hodet hennes er innstilt på det, så klarer hun det. Kanskje sove med tynne hansker på en periode hvis dette egentlig skjer ubevisst i søvne.

Anonymkode: d18c6...325

Hansker har jeg ikke forsøkt. Det må prøves

Skrevet

Mitt barn sluttet selv når han var 14, fordi han ville. Tenker at det beste er å ikke fokusere på det, men heller ansvarliggjøre henne når det er naturlig. Om hun klager på at hun er sår, ja, slik blir det når du biter. 

Skrevet

Har nettopp fått yngste på 4 år til å slutte. Hadde mange samtaler om dette og forklarte. Etterhvert laget vi en avtale om at hun skulle få neglelakk på når alle neglene var lange nok. Vi tittet på dem hver kveld og roste for de som ikke var bitt og sammenlignet med de som var bitt. Hun fikk også noe som kalles tyggesmykke som hun kunne bite på istedenfor negler. Etter noen uker var det bare pekefingeren hun bet på og da fikk hun velge fin neglelakk på de andre fingrene, men pekefingrene måtte vente. Så da sluttet hun å vite på dem også. 

Anonymkode: 667a4...80c

Skrevet
20 minutter siden, den perfekte mor skrev:

Mitt barn sluttet selv når han var 14, fordi han ville. Tenker at det beste er å ikke fokusere på det, men heller ansvarliggjøre henne når det er naturlig. Om hun klager på at hun er sår, ja, slik blir det når du biter. 

Det er greit nok, men hun har selv bedt meg om hjelp for å slutte. 

5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Har nettopp fått yngste på 4 år til å slutte. Hadde mange samtaler om dette og forklarte. Etterhvert laget vi en avtale om at hun skulle få neglelakk på når alle neglene var lange nok. Vi tittet på dem hver kveld og roste for de som ikke var bitt og sammenlignet med de som var bitt. Hun fikk også noe som kalles tyggesmykke som hun kunne bite på istedenfor negler. Etter noen uker var det bare pekefingeren hun bet på og da fikk hun velge fin neglelakk på de andre fingrene, men pekefingrene måtte vente. Så da sluttet hun å vite på dem også. 

Anonymkode: 667a4...80c

Min er 11 år og har nesten sluttet på dagtid, men biter i søvne. Er litt gutt-jente og ikke interessert i neglelakk 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...