Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #1 Skrevet 26. februar 2019 Ei jente ble alirlug skadet av en råkjører i alpinløypene. Råkjøreren nekter straffeskyld. Til og med å si unnskyld. Han uttaler: «Mannen uttalte i retten at han framleis køyrer på same måte som før, og at han ikkje kunne kome på noko han kunne gjort annleis.» https://www.nrk.no/telemark/skikoyrar-moter-i-hogsterett-_-ida-blei-skadd-for-livet-1.14446451 Anonymkode: e18df...9de
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #2 Skrevet 26. februar 2019 Løypa var ikke merket med at det foregikk trening, og det å kaste seg utfor hopp og stup uten å ha full oversikt over hva som er i bånn, er helt normalt i en slalåmbakken. Derfor skal man ikke stoppe opp rett nedenfor slike steder. Jeg mener på ingen måte at det var jentas egen feil, men jeg synes foreldrene heller skulle saksøkt alpinanlegget eller kursarrangør, fremfor 19-åringen. Jeg synes at det er bra hvis det går til Høyesterett. Anonymkode: 3009e...9dc
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #3 Skrevet 26. februar 2019 Ja, enig i at han burde spørre hvordan det går med henne. Men at en 17-åring kjører fort og hopper i en blå løype er jo ganske normalt da, man forventer ikke at en 10-åring skal stå rolig rett nedenfor et hopp.... Han knuste også kneet i kræsjen så det var ikke sånn at han kom uskadet fra det, selv om han ikke ble varig skadet. Han har uttrykt at han er veldig lei for det som skjedde, men han mener han ikke har gjort noe galt. Litt forskjell på det... Veldig delte meninger om han faktisk skulle kjørt saktere eller om det er greit å hoppe på et heng, derfor saken nå går til høyesterett. Det er jo sånn at de som kommer bakfra har vikeplikt, men man må vel kunne forvente at det er fri bane rett nedenfor et hopp/heng også. Anonymkode: 61017...805
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #4 Skrevet 26. februar 2019 Herregud, er da slik man kjører i slike bakker. Som jeg ser det hadde ikke jenta noe der å gjøre. Hadde jeg vært moren hennes hadde jeg blitt meget flau. Anonymkode: 2ea4a...682
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #5 Skrevet 26. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Løypa var ikke merket med at det foregikk trening, og det å kaste seg utfor hopp og stup uten å ha full oversikt over hva som er i bånn, er helt normalt i en slalåmbakken. Derfor skal man ikke stoppe opp rett nedenfor slike steder. Jeg mener på ingen måte at det var jentas egen feil, men jeg synes foreldrene heller skulle saksøkt alpinanlegget eller kursarrangør, fremfor 19-åringen. Jeg synes at det er bra hvis det går til Høyesterett. Anonymkode: 3009e...9dc What? Man må da være forberedt på at noen kan ha ramla over kanten og greie å ikke kjøre på de som er nedenfor i løypa. Uansvarlig kjøring! Voksne skjønner jo at det kan være uforutsette ting «rundt neste sving». Anonymkode: 24edc...daf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå