Gå til innhold

Slankere over 40 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skjer med huden deres? Både dere som slanker dere nå og dere som har gjort det før?

Jeg går ned i vekt pga matintoleranse og endring av kosthold. Lå i øvre del av normal BMI, så dette er helt greit selv om jeg ikke akkurat hadde noen slankeplan. Men syns huden blir så skrukkete :( spesielt på lårene. Hva kan gjøres? vil det gå seg til? Jeg går veldig sakte ned,  fra 100-400 gram i uka.

Anonymkode: 409d9...fd5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huden ser helt fin ut, har gått ned 12 kgs siden i sommer. Er nå normalvektig.

er 44 år forresten.

Anonymkode: ba0ef...af5

Skrevet

Jeg er er snart 45 år gammel, og kjenner faktisk flere som har gått ned i vekt.

Det er veldig vanlig at huden blir hengende litt, særlig om man går ned en god del. Mange blir seende veldig gamle ut, fordi huden i ansiktet blir rynkete i forhold til før....

Men min erfaring er at det går seg til, huden blir litt strammere samtidig som omverdenen blir vant til å se deg sånn. Kombinasjonen blir at du ser helt ok ut ;)

Selv har jeg gått ned 20 kg og ser uten tvil eldre ut, for jeg fyller ikke ut skinnet på samme måte som før. Men jeg ser jo sunnere ut også, siden jeg helt klart var overvektig før og er normalvektig nå.

Anonymkode: c8c70...6d7

Skrevet

Hvordan slanker du deg, da? Jeg har begynt med intermittent fasting, spiser mer fett og bruker mye kjøttkraft i kostholdet. Jeg er 42 og har gått ned 12 kg uten at huden har begynt å henge, eller at jeg har fått spesielt mye rynker. 

Jeg er også opptatt av å sove nok, tar badstue og bader i magnesiumbad. 

Jeg var til kontroll på sykehuset nylig, og legen sa at jeg så mye yngre ut enn min biologiske alder... 

Anonymkode: 3728d...9fc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...