Gå til innhold

Si nei !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som er sykemeldt pga operasjon i ryggen. Hun spørr ofte om jeg kan handle for henne. Jeg gjør det noen ganger, men jeg er i 100% jobb og 3 barn som skal føres opp. Så noen ganger må jeg si nei. Jeg spørr om ikke samboeren hennes kan handle. Han liker ikke butikker og hater å handle sier hun. Er det dumt av meg å si nei? 

Anonymkode: eb592...b22

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han liker ikke butikker så han kan ikke gjøre det? Jeg hadde sagt nei så høyt at ørene hennes blafra, og så fortalt samboeren hennes at skapet blir tomt om han ikke får seg baller snart.

Anonymkode: 84c5e...b3d

Skrevet

Skrvet om dette før ? Går det ikke an å handle på internett og få varene på døra? Kan du ikke være litt alrighte og si at du kan handle én dag i uka for henne?

Du vet mellom hun har familie eller andre venner hun kan spørre ? 

Anonymkode: 71238...bc6

Skrevet

Nei, det er ikke dumt. 

Det vet du selv. 

Anonymkode: 1a076...2d6

Skrevet

Jeg synes ikke det er dumt av deg å si nei. Dersom samboeren hennes er oppegående, ikke har noen psykiske plager, sosial angst el.l. så MÅ jo han hjelpe henne å handle. Eller det handler vel ikke å hjelpe, han må handle for dem.

Anonymkode: 8019f...ce0

Skrevet

Da får samboeren hennes bestille matkasse, da.

Skrevet

Si nei. 

Med mindre samboeren hennes sliter psykisk er han jo bare en slappfis!

Anonymkode: aaa5e...7d6

Skrevet
56 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har ei venninne som er sykemeldt pga operasjon i ryggen. Hun spørr ofte om jeg kan handle for henne. Jeg gjør det noen ganger, men jeg er i 100% jobb og 3 barn som skal føres opp. Så noen ganger må jeg si nei. Jeg spørr om ikke samboeren hennes kan handle. Han liker ikke butikker og hater å handle sier hun. Er det dumt av meg å si nei? 

Anonymkode: eb592...b22

Unnskyld. Jeg leste "naboen ". Ser nå at du skrev samboer. 

Du trenger ikke å ha dårlig samvittighet for å si nei. 

Samboer får jaggu klare å handle inn mat. 

Anonymkode: 71238...bc6

Skrevet

Liker ikke butikker? Hvis det ikke ligger noe meget spesielt bak det utsagnet så får han pelle seg i butikken å handle, altså!

Dersom venninna bor i nærheten og det er snakk om en bærepose eller to, så kunne jeg gjort det i samme slengen som jeg selv var i butikken. Men om hun har en fungerende(?) samboer så trenger man ikke ha dårlig samvittighet for å si nei.

Anonymkode: b0d45...d47

Skrevet

Herre min hatt dette er årets mest latterlige situasjon. Den samboeren der skulle vært prylt! Hadde leende svart venninnen at hun må få fjotten sin til å gjøre sin plikt som samboer. 

Anonymkode: a20d5...f4d

Skrevet

Hvor ofte vil hun at du skal handle og hva vil hun at du skal kjøpe?

Det er litt forskjell på om hun ber deg kjøpe med snop 4 ganger i uka og om hun ber deg kjøpe truser og bind to ganger i året.

I det første tilfellet forstår jeg godt at samboeren ikke gidder, men da synes ikke jeg du trenger å gjøre det heller. I det andre tilfellet kan det hende samboeren synes det er vanskelig å kjøpe slike ting. Da synes jeg du bør være mer velvillig.

Jeg regner jo med at virkeligheten ligger et sted mellom disse ytterpunktene og vanligvis bør samboeren kunne ta en ukeshandling, men jeg synes ikke hun kan forvente at han, eller du, stikker innom butikken flere ganger i uka på grunn av dårlig planlegging.

Anonymkode: 3a0b3...954

Skrevet

Bare si nei, for hun kan få samboer til og handle eller handle på nett selv.

Anonymkode: 854d5...0d9

Skrevet

Har samboeren hennes sterk angst?

Hvis ikke finnes det ingen grunn til at han ikke skal handle - selv om det så skulle være bind eller tamponger, som en annen nevner. Han trenger ikke like det, men han gjør det hvis samboeren ikke greier det selv pga. en operasjon.

Det beste er vel å ikke støtte henne i å bli hos en som ikke bryr seg mer om henne og som ikke gidder å gjøre sitt når hun er syk/operert.

Anonymkode: 47a9c...01d

Skrevet

Tips de om kolonial. No 

Anonymkode: 485c5...998

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...