Gå til innhold

Har samboer krav på å få navnet sitt på vårt felles barn?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Samboer heter Gregussen som slektsnavn og vil absolutt at vårt barn skal ha dette navnet. Jeg synes navnet er totalt idiotisk. Gå og gre gussen din, liksom. Jeg ønsker derfor ikke at barnet skal hete Gregussen, hverken som slektsnavn eller mellomnavn.

Anonymkode: 6c4d9...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hver sitt navn er best, enten du liker det eller ei. Ja, jeg synes du må, sammen med ditt eget, bruke navnet. 

Anonymkode: e0b5e...bc9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av dere har krav på å bestemme navnet. Ikke du heller. Dere er nødt til å bli enige om noe. 

Anonymkode: 400db...f2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.2.2019 den 0.13, Anonym bruker skrev:

Samboer heter Gregussen som slektsnavn og vil absolutt at vårt barn skal ha dette navnet. Jeg synes navnet er totalt idiotisk. Gå og gre gussen din, liksom. Jeg ønsker derfor ikke at barnet skal hete Gregussen, hverken som slektsnavn eller mellomnavn.

Anonymkode: 6c4d9...6cd

Hvis du ikke er enig i navnet vil ikke barnet få det. Det er ikke noe far kan bestemme alene. Om du/dere ikke sender inn papirer på navnet før barnet er seks måneder vil det få ditt navn automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Toneelise skrev:

Hvis du ikke er enig i navnet vil ikke barnet få det. Det er ikke noe far kan bestemme alene. Om du/dere ikke sender inn papirer på navnet før barnet er seks måneder vil det få ditt navn automatisk.

Dessverre stemmer dette.Men det er so latterlig å gå den vegen for å få viljen sin. Dokke er to vaksne folk! Bli einige.

Søkte forresten opp Gregussen, 41 stk som heiter det. Håper dette er tull visst ikkje håper eg du sletter dette innlegget. Nokon i familien hans kan fort finne dette innlegget. 

Anonymkode: 444a0...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis dere ikke klarer å bli enige om barnets navn, så ønsker jeg dere lykke til med alle små og store avgjørelser som skal tas i løpet av barnets liv. 

Anonymkode: 83a1b...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
På 26.2.2019 den 0.13, Anonym bruker skrev:

Samboer heter Gregussen som slektsnavn og vil absolutt at vårt barn skal ha dette navnet. Jeg synes navnet er totalt idiotisk. Gå og gre gussen din, liksom. Jeg ønsker derfor ikke at barnet skal hete Gregussen, hverken som slektsnavn eller mellomnavn.

Anonymkode: 6c4d9...6cd

Du er ikke redd for at noen fra slekten hans skal finne ut hva du mener om navnet deres i hvert fall

Anonymkode: 41efe...8d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...