Gå til innhold

Far vil ha 100% foreldre ansvar.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan han få hvis mor nekter dette? 

Anonymkode: 29060...63b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har tungtveiende grunner og retten aksepterer det? Ja

Anonymkode: 131f0...9cc

Skrevet

Hvorfor vil far ha 100 % foreldreansvar?

Det er vel saker hvor en forelder kan få det, men i utgangspunktet har begge det. Det kommer an på hva som er til barnets beste. Den ene kan få 100 % om det er gode nok grunner til det, selv om den andre kanskje ikke ønsker det.

Anonymkode: 6b6d8...f14

Skrevet

Nei ikke gode grunner. Hsn mener bare at han er mest egnet som omsorgsperson. Og han tjener best . ( mor er ufør, dette er ei venninne av meg). Har bedt henne om å ikke godta dette. 

Tror han vil overkjøre henne helt. Hun har kun bodd i Norge 3 år og kjenner ikke reglene. Han sa først 50/50 løsning for da slapp han å betale barnebidrag. (Sa han til henne) men på familievernkontoret skjønte han at det ikke var helt sånn. Nå prøver han å rett og slett å lure henne til at hum skal gå med på det. (At det kun gjør ting lettere, at hun fortsatt skal være med på å bestemme alt, at de skal være hos henne 50%. Bare at han skal ta seg av alt det økonomiske. 

Skrevet

Da må mor i såfall være fullstendig uegnet som omsorgsperson. Da snakkes vi rus, vold, store psykiske problemer ol. 

Om far bare er sur for at han er blitt dumpet, og vil ta igjen så er det ikke god nok grunn til å få full omsorg. Å få full omsorg skal veldig mye til. 

Skrevet
1 minutt siden, 3 i april skrev:

Da må mor i såfall være fullstendig uegnet som omsorgsperson. Da snakkes vi rus, vold, store psykiske problemer ol. 

Om far bare er sur for at han er blitt dumpet, og vil ta igjen så er det ikke god nok grunn til å få full omsorg. Å få full omsorg skal veldig mye til. 

Det er en vesentlig forskjell på full omsorg og fullt foreldreansvar. Det er lettere å få 100% omsorg enn 100% foreldreansvar

Anonymkode: 131f0...9cc

Skrevet

Jeg mente 100% foreldre ansvar, ikke omsorg. Inntil videre har de delt ungene mellom seg, altså eldste er på far, mellomste på mor og minste på delt? Trodde det var mest vanlig å ha de på delt alle sammen? 

Skrevet

Mor er absolutt egnet som mor!!! Hun hverken drikker alkohul eller ruser seg. Ikke en gang røyk. 

Hun er en kjempeflink mor. 

Skrevet

At han får 100% foreldreansvar er helt usannsynlig hvis de deler på omsorgen nå. Det kan hun ta helt med ro med. Men 100% omsorg er lettere å få

Anonymkode: 01ba8...bb6

Skrevet

Hun bør få en time på familievernkontoret alene som kan forklare henne en del osv

Anonymkode: 01ba8...bb6

Skrevet

Kanskje mor kan ta kontakt med Jurk, juridisk rådgivning for kvinner?

Det er jo viktig at mor ikke lar seg overkjøre her, så bra du hjelper henne siden hun er en god mor.

Om hun ikke snakker godt norsk, få henne til å intensivere norskundervisningen, bruke norsk ved alle mulige anledninger, lese mye norsk osv. for å få treningen. Det er viktig for henne for at hun skal få med seg alt hun trenger og også nyanser i språket, slik at hun ikke går med på ting som ikke er til hennes og barnas beste. Når far er så manipulerende som han kan virke som er det trolig at han vil forsøke seg på mer/andre ting i årene som kommer. Jo sterkere hun står i samfunnet da, jo bedre hennes språkkunnskaper er, jo mindre sjanse er det for at hun går på en smell.

Anonymkode: 6b6d8...f14

Skrevet
29 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Nei ikke gode grunner. Hsn mener bare at han er mest egnet som omsorgsperson. Og han tjener best . ( mor er ufør, dette er ei venninne av meg). Har bedt henne om å ikke godta dette. 

Tror han vil overkjøre henne helt. Hun har kun bodd i Norge 3 år og kjenner ikke reglene. Han sa først 50/50 løsning for da slapp han å betale barnebidrag. (Sa han til henne) men på familievernkontoret skjønte han at det ikke var helt sånn. Nå prøver han å rett og slett å lure henne til at hum skal gå med på det. (At det kun gjør ting lettere, at hun fortsatt skal være med på å bestemme alt, at de skal være hos henne 50%. Bare at han skal ta seg av alt det økonomiske. 

Han kan ikke bestemme dette, nei, og grunnene du nevner her, er irrelevante. Hvis det skulle skje, så måtte det kun være hvis hun ikke har noen som helst kontakt med barna og at det derfor er unaturlig at hun har ansvaret.

Anonymkode: 55b56...360

Skrevet
9 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke slik det fungerer. Foreldreansvar er noe annet enn omsorgen. Går ut fra at du mener at far ønsker 100% av omsorgen på papiret, men sier at barna likevel kan være hos mor 50%? 

Ikke la ham lure henne. Hun må verken gi fra seg foreldreansvar eller omsorg uten å vite helt hva det innebærer.

Anonymkode: 67206...5e1

Skrevet

Jeg mente 100% foreldre ansvar, ikke omsorg. Inntil videre har de delt ungene mellom seg, altså eldste er på far, mellomste på mor og minste på delt? Trodde det var mest vanlig å ha de på delt alle sammen? 

Tror han vil overkjøre henne helt. Hun har kun bodd i Norge 3 år og kjenner ikke reglene. Han sa først 50/50 løsning for da slapp han å betale barnebidrag. (Sa han til henne) men på familievernkontoret skjønte han at det ikke var helt sånn. Nå prøver han å rett og slett å lure henne til at hum skal gå med på det. (At det kun gjør ting lettere, at hun fortsatt skal være med på å bestemme alt, at de skal være hos henne 50%. Bare at han skal ta seg av alt det økonomiske

25 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke slik det fungerer. Foreldreansvar er noe annet enn omsorgen. Går ut fra at du mener at far ønsker 100% av omsorgen på papiret, men sier at barna likevel kan være hos mor 50%? 

Ikke la ham lure henne. Hun må verken gi fra seg foreldreansvar eller omsorg uten å vite helt hva det innebærer.

Anonymkode: 67206...5e1

Det uthevede får meg til å tenke at ts kanskje egentlig mener bosted, ikke foreldreansvar. At far mener at barna skal ha bosted hos ham og 50% samvær med mor, heller enn delt bosted. Da vil det slik jeg har forstått det være far som har ansvar for utgifter til klær, barnehage, fritidsaktiviteter osv, mens mor må betale bidrag til ham. Ved delt bosted deles utgiftene i stedet.

Anonymkode: e2d1d...dd5

Skrevet

Mor stiller sterkere i dagens samfunn,, hun burde ønske 100% hun også, systemet vil være til hennes fordel (desverre for mange menn, men heldigvis for venninnen din)

Anonymkode: 36e4d...c7a

Skrevet

Mener du omsorg eller ansvar? ForeldreANSVAR har de begge, med mindre det er gode grunner for at den ene skal ha alene. Omsorgen kan deles. Mener du at han vil ha barna 100% alene? For isåfall må de via retten. Om ikke mor skriver fra seg foreldreansvar må det også tas i retten. 

far til mitt eldste barn har delt foreldreansvar med meg, men han har ikke sett ungen på flere år. Jeg får ikke foreldreansvar alene uten å gå til retten 

Anonymkode: c79fb...fb3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...