Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #1 Skrevet 25. februar 2019 Jeg ønsker å si opp jobben. Har tre måneders oppsigelse. Vil gjerne ha det slik at jeg tar hele juli fri, og starter i ny jobb i august. Kan arbeidsgiver kreve at jeg avvikler ferien min innenfor den 3 mnd oppsigelsesperioden? Eller kan jeg for eksempel si opp 1. april, også jobbe frem til 1. juli og ta ferie da? Hvis det er sånn at de kan tvinge meg til å avvikle ferie innenfor 3 mnd-perioden, kommer jeg til å vente med å si opp til 1. mai. Anonymkode: b3579...064
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 Arbeidsgiver kan bestemme når du skal ta ut ferie, men du kan godt bli pålagt å ta ferien din i juni uansett, eller august for den del i ditt tilfelle. Anonymkode: b2353...494
Førstemann Skrevet 25. februar 2019 #3 Skrevet 25. februar 2019 Hvis du sier opp 1 april kan de bruke styringsretten sin, ja, men forstår ikke helt hvorfor de skulle gjøre det. Det vil jo lønne seg for de at du er på jobb i juni slik at andre kan ta ferie hvis du blir borte uansett fra 1 juli.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå