Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 25. februar 2019 #1 Skrevet 25. februar 2019 Jeg har nylig tatt ut hormonspiral, hadde svært sparsommelige blødninger med den. Før den hadde jeg vanlig mens, blødde ikke veldig mye, men det holdt på en stund. Nå har jeg hatt kraftig blødning, har for første gang opplevd å blø ut en tampong på tre timer. Den slutta nesten før jeg i går til morgenen foss blødde, det rant nedover lårene mine. Jeg leser at spontanabort kan kjennetegnes med utflod og innhold av vev, men hva betyr det? Det var en stor slimklump eller koagel i går, men om det skulle være et embryo ville ikke det ha vært like stort som klumpen. Kan det likevel ha vært det? Embryoet ville ikke vært mer enn en uke gammelt uansett...
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 Dette ville jeg kalt uregelmessig menstruasjon, og ikke tenkt så mye mer over det. Du har nettopp sluttet med spiral, og det stabiliserer seg sikkert. Hvor grensen går mellom forsinket menstruasjon og tidlig spontanabort er for øvrig ikke godt å si. Det er jo veldig vanlig. Hvis folk ikke var så ivrige på å teste seg med én gang, ville de sluppet mange skuffelser. Anonymkode: db28b...980
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #3 Skrevet 25. februar 2019 Hva spiller det for rolle? En lege sa til meg engang at nesten 50% av befruktede egg kommer ut med menstruasjonen når den kommer. Det vil ikke være noe vev eller koagulert klump allerede ved menstruasjon hvor befruktningen skjedde 1-2 uker tidligere. Anonymkode: 96d38...911
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #4 Skrevet 25. februar 2019 Det der høres ut som en helt normal mens. Jeg blør selv ut en (stor) tampong på under 2t de første to dagene. Ofte koagler og slim. Helt vanlig at det renner. Om du nettopp har tatt ut spiral ville jeg heller tenkt stabilisering av syklus og hormoner. Så kort etter evt befruktning er ingenting synlig. Etter 8-10uker snakker vi et par cm. Anonymkode: 30592...a05
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 25. februar 2019 Forfatter #5 Skrevet 25. februar 2019 Jeg har ikke hatt noen forhåpninger om at det skulle sitte så fort, og har derfor ikke rukket å få forhåpninger enda. Å få mensen nå var nesten mer lettelse enn skuffelse🙈 Grunnen til at jeg spurte var fordi dette ikke ligner noe jeg har hatt tidligere, og det virker jo sannsynlig at det er spiralen sin «feil». Annie ...911 spurte hvorfor det spilte noen rolle, men det gjør jo ikke det. Håper bare ikke at det er slike menstruasjoner jeg kan vente meg fremover, isåfall håper jeg på rask graviditet😅
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #6 Skrevet 25. februar 2019 10 minutter siden, den perfekte mor skrev: Jeg har ikke hatt noen forhåpninger om at det skulle sitte så fort, og har derfor ikke rukket å få forhåpninger enda. Å få mensen nå var nesten mer lettelse enn skuffelse🙈 Grunnen til at jeg spurte var fordi dette ikke ligner noe jeg har hatt tidligere, og det virker jo sannsynlig at det er spiralen sin «feil». Annie ...911 spurte hvorfor det spilte noen rolle, men det gjør jo ikke det. Håper bare ikke at det er slike menstruasjoner jeg kan vente meg fremover, isåfall håper jeg på rask graviditet😅 Mange får jo forslag om hormonspiral (eller pring, minipiller osv) for å dempe kraftig mens. Så det kan jo være at hormonspiralen har holdt din litt dempet. Men for å si om dette er normal mens for deg nå uten vil ta en 5-6 sykluser, så kroppen får stabilisert seg. Anonymkode: 30592...a05
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå