Gå til innhold

Lege? 6 dager med feber på frøkna og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun har klaget over hodepine noen ganger, kastet opp litt i starten, hatt feber i 6 dager (feberfri på morgenen/formiddagen en dag). Hun har stygg hoste (har astma, får behandling nå fulldose). Hun har også sår hals og lav, hes stemme. Hun var fullstendig sengeliggende i to dager (bar henne på do). Ikke spist skikkelig på seks dager (kun litt hver dag). Drikker OK . Tisser greit. Hun er tydelig slapp, men våken i perioder hvor hun smiler, tuller og ler. Sover mer enn vanlig. Temperaturen ligger gjevnt på ca 38,5-39,4 grader.

Problemet er at vi befinner oss i Filippinene. Hadde vi vært hjemme hadde jeg sikkert ringt lege. Her nede vil hun sikkert bli undersøkt langt mer enn hun behøver (pga bra forsikringer).

Tre til i reisefølge har samme symptomer. Vurderer frem og tilbake med lege. Hvor lenge kan/bør barn ha feber før lege kontaktes? Barnet er 5 1/2 år.

Anonymkode: e6a66...ec7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til lege!

Anonymkode: fa6af...714

Skrevet

Kan du prøve å snakke med norsk lege via telefon/app? 

Anonymkode: 8b10a...ca9

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hun har klaget over hodepine noen ganger, kastet opp litt i starten, hatt feber i 6 dager (feberfri på morgenen/formiddagen en dag). Hun har stygg hoste (har astma, får behandling nå fulldose). Hun har også sår hals og lav, hes stemme. Hun var fullstendig sengeliggende i to dager (bar henne på do). Ikke spist skikkelig på seks dager (kun litt hver dag). Drikker OK . Tisser greit. Hun er tydelig slapp, men våken i perioder hvor hun smiler, tuller og ler. Sover mer enn vanlig. Temperaturen ligger gjevnt på ca 38,5-39,4 grader.

Problemet er at vi befinner oss i Filippinene. Hadde vi vært hjemme hadde jeg sikkert ringt lege. Her nede vil hun sikkert bli undersøkt langt mer enn hun behøver (pga bra forsikringer).

Tre til i reisefølge har samme symptomer. Vurderer frem og tilbake med lege. Hvor lenge kan/bør barn ha feber før lege kontaktes? Barnet er 5 1/2 år.

Det er opplyst at hvis barn har feber i mer enn 3 dager bør lege kontaktes

Skrevet

Ring forsikringsselskapet ditt og hør om de har en lege de anbefaler der du er. 

Hadde det vært mitt barn hadde jeg tatt det til legen for mange dager siden.

Anonymkode: cc7e7...ec3

Skrevet

Ja, reise til lege. Det er jo også mulig at dette er en eksotisk sykdom. At det blir ekstra tester spiller da ingen rolle, bedre at de sjekker grundig. 

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hallo i toppen? Så klart kontakter du lege!

feber i mer enn 3 dager så skal lege oppsøkes og barnet undersøkes. Dette vet alle. At de tar flere tester enn nødvendig er bare bra. 

Anonymkode: a993b...2f6

Skrevet

Jeg ville kontaktet lege allerede for noen dager siden. Hun høres jo ganske dårlig ut og selv om jeg gjerne har sett det an litt hjemme, så er jeg rask til å oppsøke lege hvis barna er syke i utlandet. Jo mer eksotisk/tropisk reisemå, desto mer ukjent bakterieflora med flere alvorligere bakterier finnes det og barnet kan på kort tid bli veldig dårlig. Mulig man kan bli overbehandlet pga god forsikring, men den sjansen ville jeg tatt. På sykehus i Asia er de vant til å behandle hissigere og mer resistente bakteriestammer, de kan bruke mer bredspektret antibiotika enn vi vanligvis bruker i Norge. Jeg opplevde at min datter ble syk i Thailand, hun ble innlagt, fikk god hjelp og ble frisk. 

Anonymkode: e57c7...86e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...