Gå til innhold

Åpen bhg, lekeland, aktiviteter +

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hjemme med frøkna på 10 mnd, og skal være hjemme til neste år. (Nærmest mulig fylte 2 år)

Ønsker jo ikke at hun skal kjede seg, så vi må jo da fylle dagene :) Per dags dato omgås hun andre barn 1-3 dager i uka. Da har vi samlet alt fra 2-6 barn i noenlunde samme alder.

Jeg ønsker tips til ting jeg kan fylle dagene med, slik at hun får innholdsrike dager, og ikke kjeder seg. Når vi er hjemme alene leker vi på gulvet, leser, triller tur osv. 

Noen som vet om åpen barnehage i Drammen? Vi har vært et par ganger på Lekeland, men dette blir dyrt i lengden, spesielt etter fylte 1 år. Andre forslag? :) På forhånd takk!

Anonymkode: ba9aa...063

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ta med niste og gå på tur i nærmiljøet, utforsk lekeplassene og gå tur i skogen, i all slags vær
male og fingermale
leke med vann ute
togtur eller busstur hvis dere ikke er vant til det
gå på biblioteket og lån bøker. Kanskje har de høytlesning eller viser film der i blant, det gjør de her.

Anonymkode: c3e97...473

Skrevet

Jeg har vært hjemme med to barn frem til de var 2 år og begynte i barnehagen. Mitt aller beste tips er egentlig å ikke legge opp til så mange aktiviteter. Hverdager med stress og mas kommer tidsnok, så bruk tiden på å virkelig bare være sammen med barnet og oppdag verden sammen! 
Det morsomste mine viste i den alderen var bare å være ute! Trengte ikke ha noen spesielle planer, men bare gå ut og oppdage ting langs veien. Jeg prøvde alltid å få til minimum en leketur ut hver dag. Vi gikk turer, besøkte lekeplasser, undersøkte gress, blader, dyr, trær, osv. 

Anonymkode: a7fb0...d5d

Skrevet

Det er åpen bhg i Hokksund. 4 dager i uka.

Anonymkode: 7b74a...c2c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er åpen bhg i Hokksund. 4 dager i uka.

Anonymkode: 7b74a...c2c

Ok. Hørte nylig at den var lagt ned? Vet ikke om dette stemmer.. Men da skal jeg sjekke det opp :)

Skrevet

Tusen takk for gode tips. Leke ute, gå på tur i skogen, lekeplass og bibliotek kommer vi nok til å gjøre ofte :) 
Godt å vite at ting ikke må være dyrt eller "masete". Har vært urolig for at det blir for kjedelig for henne hjemme med meg. Samtidig som jeg ikke ønsker å sende henne i barnehagen for tidlig. 

Gleder meg til fine dager hjemme med gullet :) 

Skrevet

Her er det en far som opprettet frokostklubb i fjor  sommer. Laget en side på Facebook og bad folk i området å dele. 

Hver kveld la han ut hvor neste dags frokost skulle være, alltid et tursted i nærheten. Oppmøte kl 9, ta med egen matpakke, kom de som vil. Så la han ut bilde og noen setninger om dagens tur. Noen dager var han og barna, andre dager veldig mange! 

Vi var med endel og ble kjent med mye nye folk, kom oss ut på tur. Mulig du kan lage en side og få folk i nærmiljøet til å dele? Turdag en dag i uka feks. 

Anonymkode: f361e...f3d

Skrevet

Være masse ute, åpen barnehage et par dager i uken og badeland/lekeland en gang i måneden f.eks.

En ettåring trenger ikke masse aktiviteter. 

Anonymkode: e3a63...1f3

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Her er det en far som opprettet frokostklubb i fjor  sommer. Laget en side på Facebook og bad folk i området å dele. 

Hver kveld la han ut hvor neste dags frokost skulle være, alltid et tursted i nærheten. Oppmøte kl 9, ta med egen matpakke, kom de som vil. Så la han ut bilde og noen setninger om dagens tur. Noen dager var han og barna, andre dager veldig mange! 

Vi var med endel og ble kjent med mye nye folk, kom oss ut på tur. Mulig du kan lage en side og få folk i nærmiljøet til å dele? Turdag en dag i uka feks. 

Anonymkode: f361e...f3d

For et kreativt forslag :) Morsomt! Det skal jeg jammen ta til etterretning. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...