Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #1 Skrevet 25. februar 2019 Jeg begynte å ta førerkort og kom til den delen hvor jeg fikk beskjed om å ta prøven hos statens vegvesen, før jeg kunne gå videre.. Alt gikk som smurt men når jeg kom til den delen så mistet jeg rett og slett lysten 😥 Det er nå 2 år siden, og alle maser ig spør når jeg skal fortsette.🤯 Men hvordan få lysten tilbake?? Noen som har vært der jeg er nå og kan komme med tips?? Jeg sliter med det å lese og pugge, det får jeg bare ikke til. Anonymkode: 46a47...335
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #2 Skrevet 25. februar 2019 Du får det jo ikke uten å lese og pugge, sånn er det jo bare Anonymkode: a09ad...b0f
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #3 Skrevet 25. februar 2019 Sønnen min driver å tar lappen nå, og han har en app på telefonen som han kan ta "førerprøven" igjen og igjen og lære på den måten. Han har boka og har "skummet" gjennom den, og besto førerprøven på andre forsøk i appen. Appen sier han er klar og kan ta førerprøven på biltilsynet, men han vil øve litt til før han tar sjansen. Fungerer veldig greit for han og kompisene hans. Han har flere kompiser som har tatt førerprøven uten å lese boka i det hele tatt, bare øvd i appen. Du må betale litt for appen da, tror den kostet 298 kr eller noe sånt. Da sier den ifra hvor du har svart feil og hva riktig svar er. I gratisappene får du bare vite om du har bestått eller ikke, så du aner ikke hva du har svart feil på. Anonymkode: f9afe...711
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #4 Skrevet 25. februar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sønnen min driver å tar lappen nå, og han har en app på telefonen som han kan ta "førerprøven" igjen og igjen og lære på den måten. Han har boka og har "skummet" gjennom den, og besto førerprøven på andre forsøk i appen. Appen sier han er klar og kan ta førerprøven på biltilsynet, men han vil øve litt til før han tar sjansen. Fungerer veldig greit for han og kompisene hans. Han har flere kompiser som har tatt førerprøven uten å lese boka i det hele tatt, bare øvd i appen. Du må betale litt for appen da, tror den kostet 298 kr eller noe sånt. Da sier den ifra hvor du har svart feil og hva riktig svar er. I gratisappene får du bare vite om du har bestått eller ikke, så du aner ikke hva du har svart feil på. Anonymkode: f9afe...711 Vet du hva den appen heter?🌹 Anonymkode: 46a47...335
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #5 Skrevet 25. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du hva den appen heter?🌹 Anonymkode: 46a47...335 Nei, jeg husker ikke. Kan spørre han når han kommer fra skolen i dag Anonymkode: f9afe...711
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #6 Skrevet 25. februar 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Vet du hva den appen heter?🌹 Anonymkode: 46a47...335 Bare gå inn på app store og søk førerkort. Brukte den selv når jeg tok C1 for noen år siden. Men du, selv om du "ikke liker" å pugge, vær så snill å ta det på alvor og pugg litt for oss andre som skal møte deg i trafikken sin skyld Anonymkode: b63ae...bea
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #7 Skrevet 25. februar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Bare gå inn på app store og søk førerkort. Brukte den selv når jeg tok C1 for noen år siden. Men du, selv om du "ikke liker" å pugge, vær så snill å ta det på alvor og pugg litt for oss andre som skal møte deg i trafikken sin skyld Anonymkode: b63ae...bea Hvorfor sånn komentar? Tro meg at jeg ikke er farlig i trafikken, er mer redd for andre. Anonymkode: 46a47...335
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #8 Skrevet 25. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor sånn komentar? Tro meg at jeg ikke er farlig i trafikken, er mer redd for andre. Anonymkode: 46a47...335 Hva da sånn kommentar? Du får svar på app spørsmålet ditt, ville du ikke ha det? Om det gjelder den om å pugge og lese teorien så det er du som sier at du ikke får til å pugge... Å ha førerkort er ikke en menneskerett. Anonymkode: b63ae...bea
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #9 Skrevet 25. februar 2019 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva da sånn kommentar? Du får svar på app spørsmålet ditt, ville du ikke ha det? Om det gjelder den om å pugge og lese teorien så det er du som sier at du ikke får til å pugge... Å ha førerkort er ikke en menneskerett. Anonymkode: b63ae...bea noen er gretten idag...jaja..move on! Anonymkode: 46a47...335
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #10 Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: noen er gretten idag...jaja..move on! Anonymkode: 46a47...335 Men der er jo sant, det ...bea skriver. Begynn å pugg! Anonymkode: d3e66...046
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #11 Skrevet 25. februar 2019 Jeg skummet gjennom boka..som virkelig var skrevet SÅ upedagogisk. Men jeg kjøpte en app som var veldig kjekk. Jeg bestod på 14 min hos biltilsynet Anonymkode: fa08b...f06
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #12 Skrevet 25. februar 2019 Det er ikke vanskelig å ta førerkort, men selvsagt må en kunne trafikkreglene. De fleste reglene kan de aller fleste fra før av. Så er det lurt å øve litt på slike teoriprøver en finner på nett, slik at du blir vandt til hvordan de stiller spørsmålene. Selve oppkjøringen er det naturlig å være litt nervøs for, men egentlig så er det en helt vanlig kjøretur. Kan du kjøre, så går det helt fint. Nå må du bare hoppe i det :) Lykke til! Anonymkode: fb4d2...a9f
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #13 Skrevet 26. februar 2019 På 25.2.2019 den 10.59, Anonym bruker skrev: Nei, jeg husker ikke. Kan spørre han når han kommer fra skolen i dag Anonymkode: f9afe...711 Den heter Teoritentamen. Du må jo kunne trafikkreglene for å få førerkort, det er nok det de mener de som sier du er trafikkfarlig. For man er jo farlig i trafikken om man ikke kan reglene. Men det er mange veier til Rom, og denne appen er en av dem. Lærer masse av å ta den igjen og igjen. Anonymkode: f9afe...711
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #14 Skrevet 26. februar 2019 25 minutter siden, Anonym bruker skrev: Den heter Teoritentamen. Du må jo kunne trafikkreglene for å få førerkort, det er nok det de mener de som sier du er trafikkfarlig. For man er jo farlig i trafikken om man ikke kan reglene. Men det er mange veier til Rom, og denne appen er en av dem. Lærer masse av å ta den igjen og igjen. Anonymkode: f9afe...711 Tusen takk!💖💞 Anonymkode: 46a47...335
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #15 Skrevet 26. februar 2019 Har du ikke motivasjon til å ta lappen? Hva var motivasjonen til å begynne med det? For min del(som for øvrig har hatt lappen fra jeg var 18 år) var motivasjonen da å bare ha lappen, om jeg hadde mistet den nå, så hadde motivasjonen for å ta den igjen det å slippe å være avhengig av andre, kunne kjøre til butikken å handle når jeg skulle ha behov for det. Kunne kjøre ungene dit de måtte ha behov for å dra, kunne komme meg rundt dit jeg måtte ønske. Vet ikke hvordan det er der du bor, men her jeg bor er det veldig dårlig kollektivtilbud I tillegg er man en belastning for andre dersom man ikke har lappen føler jeg. Min mann har vært uten lappen nå en periode, og det blir så mye mer kjøring på meg, han kan jo ikke være behjelpelig med verken henting eller storhandling. Samt at bilferier er et mareritt når jeg må kjøre hele tiden. Anonymkode: 98072...711
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #16 Skrevet 26. februar 2019 På 25.2.2019 den 11.31, Anonym bruker skrev: Hvorfor sånn komentar? Tro meg at jeg ikke er farlig i trafikken, er mer redd for andre. Anonymkode: 46a47...335 Men er du redd i trafikkbildet, gjør det også deg til en større risiko. Du kan skape masse frustrasjon hvis du ikke tør å kjøre ut i kryss dersom det ikke er klart til Kina, om du ikke tør å ligge i fartsgrensa (eller max 5 under), kjøre forbi o.l. Det kan skape farlige situasjoner. Samtidig blir du mer anspent, som igjen gjør deg raskere sliten. Jeg snakker av erfaring. Anonymkode: f29da...c77
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #17 Skrevet 26. februar 2019 På 25.2.2019 den 11.31, Anonym bruker skrev: Hvorfor sånn komentar? Tro meg at jeg ikke er farlig i trafikken, er mer redd for andre. Anonymkode: 46a47...335 Selvsagt er du farlig i trafikken dersom du ikke kan trafikkreglene! Hvis du kan dem, er det bare å ta teoriprøven med det samme. Anonymkode: 0336c...190
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #18 Skrevet 26. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Har du ikke motivasjon til å ta lappen? Hva var motivasjonen til å begynne med det? For min del(som for øvrig har hatt lappen fra jeg var 18 år) var motivasjonen da å bare ha lappen, om jeg hadde mistet den nå, så hadde motivasjonen for å ta den igjen det å slippe å være avhengig av andre, kunne kjøre til butikken å handle når jeg skulle ha behov for det. Kunne kjøre ungene dit de måtte ha behov for å dra, kunne komme meg rundt dit jeg måtte ønske. Vet ikke hvordan det er der du bor, men her jeg bor er det veldig dårlig kollektivtilbud I tillegg er man en belastning for andre dersom man ikke har lappen føler jeg. Min mann har vært uten lappen nå en periode, og det blir så mye mer kjøring på meg, han kan jo ikke være behjelpelig med verken henting eller storhandling. Samt at bilferier er et mareritt når jeg må kjøre hele tiden. Anonymkode: 98072...711 Jeg fikk plutselig lyst på den tiden til å ta lappen. Jeg har bare lyst å ta den, og bli ferdig med det. Men motivasjonen er det litt verre med. Mest vil jeg ha lappen for min egen skyld, ikke noen andres. Her jeg bor går det busser og tog, så ingen problem sånn sett. Kan gå til butikken, skole, barnehage er noen meter unna. Mannen kjører meg hvor jeg enn måtte ønske og det er ingen belastning for ham. Han elsker det nemlig. Men jeg tar busser, tog, går om jeg vil, null problem. Anonymkode: 46a47...335
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #19 Skrevet 26. februar 2019 Du sier selv at du ikke har motivasjon og at du heller ikke trenger lappen og at du ikke ønsker å bruke den tiden det tar å lære deg trafikkreglene. Du forsvarer deg med at du ikke er farlig i trafikken, for du er for redd for andre til det - og med den setningen viser du jo at du ikke har noe å gjøre i trafikken, for du forstår ikke at du selv da som regel ikke kjører sikkert. Du kjører sikkert godt nok hvis du var alene på veiene, men ikke i samspill med trafikkregler, andre bilister og brukere av veinettet. Du kan bli trygg nok, men ikke før du har forstått hvor viktig det er å bli trygg nok på teorien, ikke bare til å bestå teoriprøven, men trygg nok til at du ikke er redd når du kjører. For jo sikrere du er på teorien, jo tryggere vil du også føle deg når du kjører. Hvis du ikke er villig til å tilegne deg nok kunnskaper til å bli en trygg nok sjåfør, la være å ta lappen! Anonymkode: 8fbcd...493
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #20 Skrevet 27. februar 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Du sier selv at du ikke har motivasjon og at du heller ikke trenger lappen og at du ikke ønsker å bruke den tiden det tar å lære deg trafikkreglene. Du forsvarer deg med at du ikke er farlig i trafikken, for du er for redd for andre til det - og med den setningen viser du jo at du ikke har noe å gjøre i trafikken, for du forstår ikke at du selv da som regel ikke kjører sikkert. Du kjører sikkert godt nok hvis du var alene på veiene, men ikke i samspill med trafikkregler, andre bilister og brukere av veinettet. Du kan bli trygg nok, men ikke før du har forstått hvor viktig det er å bli trygg nok på teorien, ikke bare til å bestå teoriprøven, men trygg nok til at du ikke er redd når du kjører. For jo sikrere du er på teorien, jo tryggere vil du også føle deg når du kjører. Hvis du ikke er villig til å tilegne deg nok kunnskaper til å bli en trygg nok sjåfør, la være å ta lappen! Anonymkode: 8fbcd...493 Skjønner ikke disse fordommene mot meg? Jeg skrev jo at jeg trenger å ta teoritesten før jeg kan gå videre. Tror du jeg hadde gjort det om jeg ikke er trygg i trafikken? Jeg stiller spm og spør om råd men jeg får fordommer mot meg? Vet du hva, bare glem det! Anonymkode: 46a47...335
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #21 Skrevet 27. februar 2019 På 25.2.2019 den 10.40, Anonym bruker skrev: Jeg begynte å ta førerkort og kom til den delen hvor jeg fikk beskjed om å ta prøven hos statens vegvesen, før jeg kunne gå videre.. Alt gikk som smurt men når jeg kom til den delen så mistet jeg rett og slett lysten 😥 Det er nå 2 år siden, og alle maser ig spør når jeg skal fortsette.🤯 Men hvordan få lysten tilbake?? Noen som har vært der jeg er nå og kan komme med tips?? Jeg sliter med det å lese og pugge, det får jeg bare ikke til. Anonymkode: 46a47...335 Jeg holder på å øver på teorien nå. På teoritentamen.no kan man høre teorien på lydbok, se filmer og ta tester. Dette har gjort at jeg har lært masse på bare noen uker og skal ta teoriprøven nå i mars Anonymkode: 5c4bd...15c
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #22 Skrevet 27. februar 2019 32 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke disse fordommene mot meg? Jeg skrev jo at jeg trenger å ta teoritesten før jeg kan gå videre. Tror du jeg hadde gjort det om jeg ikke er trygg i trafikken? Jeg stiller spm og spør om råd men jeg får fordommer mot meg? Vet du hva, bare glem det! Anonymkode: 46a47...335 Hvis du leste innlegget du kommenterte på nå så ser du hvorfor. Du formulerte deg ganske spesielt i starten. Anonymkode: b63ae...bea
Anonym bruker Skrevet 27. februar 2019 #23 Skrevet 27. februar 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Du sier selv at du ikke har motivasjon og at du heller ikke trenger lappen og at du ikke ønsker å bruke den tiden det tar å lære deg trafikkreglene. Du forsvarer deg med at du ikke er farlig i trafikken, for du er for redd for andre til det - og med den setningen viser du jo at du ikke har noe å gjøre i trafikken, for du forstår ikke at du selv da som regel ikke kjører sikkert. Du kjører sikkert godt nok hvis du var alene på veiene, men ikke i samspill med trafikkregler, andre bilister og brukere av veinettet. Du kan bli trygg nok, men ikke før du har forstått hvor viktig det er å bli trygg nok på teorien, ikke bare til å bestå teoriprøven, men trygg nok til at du ikke er redd når du kjører. For jo sikrere du er på teorien, jo tryggere vil du også føle deg når du kjører. Hvis du ikke er villig til å tilegne deg nok kunnskaper til å bli en trygg nok sjåfør, la være å ta lappen! Anonymkode: 8fbcd...493 Det var ekstremt mye synsing Anonymkode: a09ad...b0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå