Gå til innhold

Erfaringer med EL tester??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har testet 2 ganger daglig fra første dag etter siste dagen med mensperioden. Ikke en eneste positiv test? 🤔 Jeg kjenner jo at det murrer og verker i eggstokken, så dette er merkelig for meg. Har mange symptomer på EL. Jeg har testet morgen og mellom 17-19 i hovedsak. Det skal sies at det har vært SVAKE streker da, men jeg har lest at de skal være like sterke som kontrollstreken... 

Har lest noen steder at man ikke skal drikke noe på 4 timer før testen. Er det sånn? Det går jo ikke.. Del gjerne erfaringer! Vil gjerne finne ut av om det er vits i å kjøpe flere. Dette er vår første pp, vil helst vite når i syklusen EL er eksakt..

Legger ved et eksempel på SVAK strek..

 

 

6F2DD646-9AFF-4E36-A5CB-6E2AC667302B.jpeg

Anonymkode: df270...e5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Jeg testet morgen og kveld, ca. kl. 7 og 19. Jeg brukte ikke samme testtype som deg, men jeg hadde ganske mange dager med sånne svake streker før den begynte å bli sterkere og til slutt positiv (viste smilefjes på den typen jeg brukte, men jeg kunne se på strekene også).

Man skal helst ikke ha tisset de siste fire timene før man tar testen og heller ikke drukket store mengder væske. Begge deler gjør at urinen blir fortynnet, og da kan det være vanskeligere å få positivt resultat på testen selv om du faktisk har eggløsning. 

Husk at det er forskjellig fra kvinne til kvinne hvor mange dager det er mellom mens og eggløsning. Standard er 14 dager fra 1. dag i mens hvis man har syklus på 28 dager, men noen har kortere og andre lengre. Det påvirker ikke sjansen for å bli gravid, det bare gjør at det er andre dager i perioden mellom mens at du er fertil. 

Hvor mange dager pleier syklusen din å være? At testen er negativ dag 13 er jo helt innafor normalen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...