Gå til innhold

Bruker alle barn samme do i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Takk for alle svar. Ser ingenting som kravler inni der, og jeg lyser hver kveld. Vil det si at det ikke er barnemark da? De klør ikke ofte, men sier i blant at det klør litt, men smører jeg så går det som regel over, men dere som jobber i barnehage. Hvor ofte vaskes leker? Er det noe regel på det? Hva slags rutiner har dere på vask av hender, og renhold? Synes barna mine etter at de begynte i ny barnehage er syke hele tiden, og her har de en veldig slapp vaskemaskin. Grunnet til det er at vi ofte blir bedt om å ta med alt hjem for alle hyller skal vaskes, når vi kommer tilbake er ingenting vasket!

Anonymkode: aed88...457

Nei, min erfaring med fire barn tilsier at hvis du ikke ser mark, er det ikke mark. Da klør de mest sannsynlig av andre årsaker.

Det har heller ikke vært sånn at hvis ett av barna hadde mark fikk alle det (selv om hele familien jo skal behandles).

En av tvillingene fikk mark omatt og omatt. Søsteren fikk det aldri. De gikk på samme avdeling i barnehage og delte rom. 

Forskjellen lå nok i hygienen. Hun som stadig fikk mark var typen som måtte tvinges til håndvask. I tillegg var hun borti alt og alle. Søsteren var/er petimeteret i familien, som holder orden rundt seg. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 24.2.2019 den 22.29, Hjertefru skrev:

For det første smitter ikke barnemark via do, som andre forklarer her.

For det andre vil du lett se marken hvis du legger poden over fanget ditt, tar rompeballene litt til siden og har godt lys. Det tar ikke lang tid før marken kravler ut.....

Så hvis du ikke ser mark, er det nok ikke mark. Hvis det skulle vise seg å være mark, får du kjøpt reseptfrie midler på apoteket. 

Dette er hel feil. Veldig mange vet ikke at de har det. Her kravlet/kilte det i rompa. Fikk det til slutt påvist av lege, men så aldri en eneste mark i verken endetarmsåpning eller avføring. 

https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075

Anonymkode: 70da7...e10

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Dette er hel feil. Veldig mange vet ikke at de har det. Her kravlet/kilte det i rompa. Fikk det til slutt påvist av lege, men så aldri en eneste mark i verken endetarmsåpning eller avføring. 

https://www.nrk.no/livsstil/barnemark-fortsatt-vanlig---de-fleste-vet-ikke-at-de-har-det-1.12528075

Anonymkode: 70da7...e10

Tull og tøv. Snakk om å gi hi paranoia. Barnemark er ikke vanskelig å spotte, det står jo ikke noe annet i linken din heller..

Skrevet
På 24.2.2019 den 21.25, Anonym bruker skrev:

Ja altså hadde selv satt pris på å sitte på en ren do, og siden barna ikke kan vite det ene eller andre så burde man jo vaske doen noen ganger i løpet av tiden barna er der. Grunnet til at jeg lurer er fordi jeg tror barna har fått barnemark. Kan jeg forresten kjøre en kur på de uten å fått dette 100% konstantert? Noen voksne som har hatt barnemark her? Føler det beveger seg  noe i ræva 🙊🙈 men kan være psykisk. Var en i familie sol barna er mye med som fikk det. Ser ikke noe som kravler etter de har sovnet. Har forsøkt å lyse bak, men de klager over at de klør!

Anonymkode: aed88...457

😂😂😂 huff sorry, ler så jeg griner her «beveger seg noe i ræva» 😂😂😂😂

Anonymkode: fd482...a62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...