Gå til innhold

Bruker alle barn samme do i barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig i deres barnehage? Å den blir ikke vasket innimellom, men alle sitter på samme do hele barnehagetiden? Og det er bare en hoved do.

Anonymkode: aed88...457

Videoannonse
Annonse
Skrevet

4 toaletter for barna. De blir vasket e  gang om dagen. Men vi sjekker og vasker hvis det trengs.

Anonymkode: 90ce8...cca

Skrevet

5 toaletter som er for barna, doene og resten av barnehagen blir vasket etter at det er stengt. Er det behov, så blir de vasket i løpet av dagen

Anonymkode: 10737...1c8

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det vanlig i deres barnehage? Å den blir ikke vasket innimellom, men alle sitter på samme do hele barnehagetiden? Og det er bare en hoved do.

Forventer du at doen blir vasket etter hvert barn har brukt den?

Skrevet

Når jeg jobbet på liten avdeling hadde vi 1 do til alle ungene (9 unger) der halvparten ikke brukte do, men bleie. Hadde også mange potter for de som brukte det.

På stor avdeling hadde de 3 do til 18 unger. Halvparten av ungene er så små at de får hjelp på do, og hvis det er uhell, flekker, bæsj på skåla og lignende. så vasket vi selvfølgelig av. Ungene var også flinke til selv å komme å si fra hvis det var grisete før de skulle bruke doen.

Anonymkode: c8283...76d

Skrevet

To dasser pr avdeling for barna. En på stellerommet og en i grovgarderoben slik at barna enkelt kan gå på do i utetida. Datteren min hadde mollusker, og personalet sjekket ut smittervern. De fortalte at det stod at hun skulle ha sin egen do i barnehagen. Og så lo de høyt og lenge.

Personalet har selvsagt egen do.

Anonymkode: c475c...3e3

Skrevet

Tre doer på hver avdeling og fire avdelinger i barnehagen.

Doene blir vasket en gang om dagen av vaskepersonell, men blir selvfølgelig vasket ved behov ellers.

Anonymkode: 54964...684

Skrevet

Ja altså hadde selv satt pris på å sitte på en ren do, og siden barna ikke kan vite det ene eller andre så burde man jo vaske doen noen ganger i løpet av tiden barna er der. Grunnet til at jeg lurer er fordi jeg tror barna har fått barnemark. Kan jeg forresten kjøre en kur på de uten å fått dette 100% konstantert? Noen voksne som har hatt barnemark her? Føler det beveger seg  noe i ræva 🙊🙈 men kan være psykisk. Var en i familie sol barna er mye med som fikk det. Ser ikke noe som kravler etter de har sovnet. Har forsøkt å lyse bak, men de klager over at de klør!

Skrevet

Tre lave barnedoer pr avdeling. En i grovgarderobe og to inne på avdeling. 

To barnedoer ute, med dør rett inn fra lekeområde. 

Toaletter til ansatte i forbindelse med personalrommet og voksnes garderober. To toaletter tilknyttet et stort allrom som brukes som gymsal og ved diverse tilstelninger. 

Absolutt ikke mangel på toaletter. De vaskes en gang om dagen av rengjøringspersonalet, og ellers ved behov av ansatte. 

Anonymkode: b31fb...2b6

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja altså hadde selv satt pris på å sitte på en ren do, og siden barna ikke kan vite det ene eller andre så burde man jo vaske doen noen ganger i løpet av tiden barna er der. Grunnet til at jeg lurer er fordi jeg tror barna har fått barnemark. Kan jeg forresten kjøre en kur på de uten å fått dette 100% konstantert? Noen voksne som har hatt barnemark her? Føler det beveger seg  noe i ræva 🙊🙈 men kan være psykisk. Var en i familie sol barna er mye med som fikk det. Ser ikke noe som kravler etter de har sovnet. Har forsøkt å lyse bak, men de klager over at de klør!

Barnemark smitter vel ikke mest på do? Det er veldig vanlig at barnehagebarn blir smittet av dette altså, og du kan ta en kur som er reseptfri selv om de ikke har fått det påvist. Klør de i rumpa er det gjerne det de har fått...

Hele familien må behandlet da, to ganger.

Anonymkode: 54964...684

Skrevet
16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Man vasker jo ikke doer etter hver person, på en arbeidsplass heller. Jeg har jobbet som renholder, og det er mange grisete voksne.

Tror heller ikke at det er doen som er den største smittekilden, det er vel heller hendene som står for det. Noen unger er jo fæl til å klø seg når det klør og, så tar de på ting etterpå.

Skrevet

Barnepark smitter ved hånd til munn-smitte.

Anonymkode: 5991b...9bd

Skrevet

Mener du at alle barn skal ha egen do i barnehagen?

Og forresten, har du vært i barnehagen til dine barn?  Da hadde du sett hvor mange toaletter de har.

Jeg tenker på om hvis de skulle ha skikkelig vasket toalettet etter hvert barn, så...la oss se...Ett barn går på do ca 5 ganger per dag i barnehagen. Det er 18 barn på avdelingen. La oss si at det tar 3 minutter å skikkelig vaske toalettet. Da har vi regnestykket:" 5x18x3 = 270 minutter. Dette er 4.5 timer! En ansatt skal bruke mer enn halve arbeidsdagen til å vaske toalett! 

Anonymkode: fab1a...3a5

Skrevet

Barnepark hopper ikke opp av doen og inn i rompa. Barnepark kommer fra en person til en annen ved at den smittede ikke vasker hender etter dobesøk eller klær seg i rompa før vedkommende tar på ting rundt om kring. Resten klarer du nok å tenke selv.

Så du burde heller spørre: Lar barnehagen barna ta på de samme tingene?

Anonymkode: c0aa4...bf1

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Barnepark hopper ikke opp av doen og inn i rompa. Barnepark kommer fra en person til en annen ved at den smittede ikke vasker hender etter dobesøk eller klær seg i rompa før vedkommende tar på ting rundt om kring. Resten klarer du nok å tenke selv.

Så du burde heller spørre: Lar barnehagen barna ta på de samme tingene?

Og barnepark var selvfølgelig barnemark før mobilen forandret på det 😂

.....og klær var eng gang klør.....😅

Skrevet

For det første smitter ikke barnemark via do, som andre forklarer her.

For det andre vil du lett se marken hvis du legger poden over fanget ditt, tar rompeballene litt til siden og har godt lys. Det tar ikke lang tid før marken kravler ut.....

Så hvis du ikke ser mark, er det nok ikke mark. Hvis det skulle vise seg å være mark, får du kjøpt reseptfrie midler på apoteket. 

Skrevet

Det kan kll i rumpa hvis den ikke er skikkelig vasket/tørket etter doturer.

Anonymkode: 87664...407

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det kan kll i rumpa hvis den ikke er skikkelig vasket/tørket etter doturer.

*klø 😊

Skrevet

Vi har 2 avdelinger, 3 toalett på småbarnsavdeling og 3 toalett på storbarnsavdelingen, 2 av toalettene er Handikapp/ garderobe toalett. 

Anonymkode: e893e...c4c

Skrevet

Takk for alle svar. Ser ingenting som kravler inni der, og jeg lyser hver kveld. Vil det si at det ikke er barnemark da? De klør ikke ofte, men sier i blant at det klør litt, men smører jeg så går det som regel over, men dere som jobber i barnehage. Hvor ofte vaskes leker? Er det noe regel på det? Hva slags rutiner har dere på vask av hender, og renhold? Synes barna mine etter at de begynte i ny barnehage er syke hele tiden, og her har de en veldig slapp vaskemaskin. Grunnet til det er at vi ofte blir bedt om å ta med alt hjem for alle hyller skal vaskes, når vi kommer tilbake er ingenting vasket!

Skrevet

I min barnehage er det veldig skittent, vaskepersonalet bruker 1 time på å vaske hele barnehagen og det gjør en skikkelig dårlig jobb, bruker aldri vann når de vasker gulvet og mye annet, vi klager og klager men blir ikke hørt. Så vi prøver så godt vi kan å vaske selv, men vi har det ganske travelt med barna. Håndvask og hygiene er vi veldig nøye med. 

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

I min barnehage er det veldig skittent, vaskepersonalet bruker 1 time på å vaske hele barnehagen og det gjør en skikkelig dårlig jobb, bruker aldri vann når de vasker gulvet og mye annet, vi klager og klager men blir ikke hørt. Så vi prøver så godt vi kan å vaske selv, men vi har det ganske travelt med barna. Håndvask og hygiene er vi veldig nøye med. 

Ja her også. Må dusje barna hver dag når de kommer hjem. De er syke hele tiden, og de er mer hjemme enn i barnehagen, vet at barn er mye syke men nå er det ganske ekstremt. Så mye syke har de ikke vært. 

Skrevet

Vi vasker hender før og etter hvert måltid, før og etter matlaging, før og etter dobesøk, før og etter forming. Vi vasker kjøkken, benker, bord og bad hver dag, spriter til slutt. Gulv og øvrig vaskes hver dag av vaskehjelp. Vi klorer ved diaré/oppkast. Vi spriter vask og do med jevne mellomrom og ved behov i løpet av dagen. Bord vaskes før og etter måltidene. 

Anonymkode: 3418f...7c3

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi vasker hender før og etter hvert måltid, før og etter matlaging, før og etter dobesøk, før og etter forming. Vi vasker kjøkken, benker, bord og bad hver dag, spriter til slutt. Gulv og øvrig vaskes hver dag av vaskehjelp. Vi klorer ved diaré/oppkast. Vi spriter vask og do med jevne mellomrom og ved behov i løpet av dagen. Bord vaskes før og etter måltidene. 

Anonymkode: 3418f...7c3

Hvor ofte vaskes leker? 

Skrevet

Ellers synes jeg dere er flinke 🌷 Hører ut som dere gjør mye mer enn vår private barnehage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...