Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Jeg er med i en mistet/funnet-gruppe på Facebook. For et par dager fant jeg et par fine skinnhansker. De var ikke merket eller navnet. Tok dem med meg hjem fordi det regnet (de ville blitt ødelagt av å ligge ute), og la ut et bilde på gruppa. Samme kveld skrev en dame at de var hennes, og kom og hentet dem. Nå har en annen dame tatt kontakt, og påstår at de var hennes. Hun ble rasende da jeg sa at jeg har gitt dem til en annen, og mener at jeg må betale erstatning fordi jeg tok dem med meg og ga dem til en annen uten å få bevis på at de var hennes. Vet ikke hvordan jeg skulle bedt om bevis, de var jo ikke merket. Er jeg virkelig erstatningspliktig? Anonymkode: 62f74...60a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Jeg er i sjokk, nei vettu meg hva - det hadde jeg ikke erstattet Anonymkode: 4ef01...57d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 Nei, du er nok ikke erstatningspliktig. Men neste gang - legg ut "kvinnehansker funnet", og så får du de som tar kontakt til å beskrive dem, da luker du unna de uærlige og de som har mistet andre hansker. Anonymkode: 5db35...33d
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Selvfølgelig er du ikke erstatningspliktig Bare å blokkere dama Anonymkode: 8a5f4...c4d
Rutspik Skrevet 24. februar 2019 #5 Skrevet 24. februar 2019 Ikke erstatningspliktig. Hun som løy og sa at de var hennes derimot, hun kan være det. Henvis til henne.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er med i en mistet/funnet-gruppe på Facebook. For et par dager fant jeg et par fine skinnhansker. De var ikke merket eller navnet. Tok dem med meg hjem fordi det regnet (de ville blitt ødelagt av å ligge ute), og la ut et bilde på gruppa. Samme kveld skrev en dame at de var hennes, og kom og hentet dem. Nå har en annen dame tatt kontakt, og påstår at de var hennes. Hun ble rasende da jeg sa at jeg har gitt dem til en annen, og mener at jeg må betale erstatning fordi jeg tok dem med meg og ga dem til en annen uten å få bevis på at de var hennes. Vet ikke hvordan jeg skulle bedt om bevis, de var jo ikke merket. Er jeg virkelig erstatningspliktig? Anonymkode: 62f74...60a Hun som er rasende, kan hun bevise at det var hennes hansker da? Det kan jo like gjerne være hun som lyver. Anonymkode: 5f608...f23
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #7 Skrevet 24. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Hun som er rasende, kan hun bevise at det var hennes hansker da? Det kan jo like gjerne være hun som lyver. Anonymkode: 5f608...f23 Det sa jeg også, men hun svarte at hun har bilder av seg selv med hanskene på. Anonymkode: 62f74...60a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei, du er nok ikke erstatningspliktig. Men neste gang - legg ut "kvinnehansker funnet", og så får du de som tar kontakt til å beskrive dem, da luker du unna de uærlige og de som har mistet andre hansker. Anonymkode: 5db35...33d Problemet er at jeg bor i en stor by, og det legges ut flere titalls meldinger hver dag. Var redd innlegget skulle forsvinne blant de andre dersom jeg ikke hadde bilde. Jeg kunne jo levert hanskene til politiet, men da hadde de jo bare blitt liggende på et hittegodskontor. Anonymkode: 62f74...60a
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #9 Skrevet 24. februar 2019 Gi navnet på den som hentet til den rasende damen,så kan de krangle om hvem som eier hanskene. Så blokkerer du begge. Anonymkode: 408a4...764
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gi navnet på den som hentet til den rasende damen,så kan de krangle om hvem som eier hanskene. Så blokkerer du begge. Anonymkode: 408a4...764 Det var lurt. Det skal jeg gjøre. Anonymkode: 62f74...60a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #11 Skrevet 25. februar 2019 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er med i en mistet/funnet-gruppe på Facebook. For et par dager fant jeg et par fine skinnhansker. De var ikke merket eller navnet. Tok dem med meg hjem fordi det regnet (de ville blitt ødelagt av å ligge ute), og la ut et bilde på gruppa. Samme kveld skrev en dame at de var hennes, og kom og hentet dem. Nå har en annen dame tatt kontakt, og påstår at de var hennes. Hun ble rasende da jeg sa at jeg har gitt dem til en annen, og mener at jeg må betale erstatning fordi jeg tok dem med meg og ga dem til en annen uten å få bevis på at de var hennes. Vet ikke hvordan jeg skulle bedt om bevis, de var jo ikke merket. Er jeg virkelig erstatningspliktig? Anonymkode: 62f74...60a Nei. Det du kan gjøre er å oppgi kontaktinfo til hun som hentet dem. Anonymkode: 13094...fc6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #12 Skrevet 25. februar 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Det sa jeg også, men hun svarte at hun har bilder av seg selv med hanskene på. Anonymkode: 62f74...60a Finnes det bare ett par av disse hanskene da? ;-) Nei, her har ikke du gjort noe som helst som skulle tilsi at du er erstatningspliktig. Anonymkode: 37c56...4e9
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #13 Skrevet 25. februar 2019 16 timer siden, Anonym bruker skrev: Problemet er at jeg bor i en stor by, og det legges ut flere titalls meldinger hver dag. Var redd innlegget skulle forsvinne blant de andre dersom jeg ikke hadde bilde. Jeg kunne jo levert hanskene til politiet, men da hadde de jo bare blitt liggende på et hittegodskontor. Anonymkode: 62f74...60a Nestegang leverer du det til gittegods, som man skal. Så legger du ut på gruppen "hansker funnet, kan hentes på Stovner politistasjon/hittegods" Det var litt naivt, men da gjør du det ikke på den måten igjen ☺️ Erstattningspliktig er du i allefall ikke Anonymkode: 5fe8f...b33
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #14 Skrevet 25. februar 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, du er nok ikke erstatningspliktig. Men neste gang - legg ut "kvinnehansker funnet", og så får du de som tar kontakt til å beskrive dem, da luker du unna de uærlige og de som har mistet andre hansker. Anonymkode: 5db35...33d Dette. Litt smådumt å legge ut bilde . Da kan jo hvem som helst si at det er deres. 🙈 Men da får folk passe bedre på tingene sine, så skjer ikke dette. Anonymkode: 32852...8a2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #15 Skrevet 25. februar 2019 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Det var lurt. Det skal jeg gjøre. Anonymkode: 62f74...60a Gjør dette 😊 Jeg syns ikke den første dama skal slippe unna. Går det an å ringe og fortelle om den nye dama ? Anonymkode: 32852...8a2
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #16 Skrevet 25. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei. Det du kan gjøre er å oppgi kontaktinfo til hun som hentet dem. Anonymkode: 13094...fc6 Kan hun gjøre det uten å få problemer selv? Anonymkode: 5f608...f23
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #17 Skrevet 25. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Kan hun gjøre det uten å få problemer selv? Anonymkode: 5f608...f23 Hvis de ikke er hennes og hun har dem, så får hun vel gi dem fra seg da? Anonymkode: 13094...fc6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #18 Skrevet 25. februar 2019 Det merkeligste her er at noen vil ha andre sine brukte hansker....brukt i kulde og snørr-tid 🤢 Anonymkode: af2c0...3f1
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #19 Skrevet 25. februar 2019 22 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er med i en mistet/funnet-gruppe på Facebook. For et par dager fant jeg et par fine skinnhansker. De var ikke merket eller navnet. Tok dem med meg hjem fordi det regnet (de ville blitt ødelagt av å ligge ute), og la ut et bilde på gruppa. Samme kveld skrev en dame at de var hennes, og kom og hentet dem. Nå har en annen dame tatt kontakt, og påstår at de var hennes. Hun ble rasende da jeg sa at jeg har gitt dem til en annen, og mener at jeg må betale erstatning fordi jeg tok dem med meg og ga dem til en annen uten å få bevis på at de var hennes. Vet ikke hvordan jeg skulle bedt om bevis, de var jo ikke merket. Er jeg virkelig erstatningspliktig? Anonymkode: 62f74...60a Eh, nei. Hun må jo ta det opp med tyven. Hun har for øvrig selv somlet dem bort. Anonymkode: 8c1ee...69a
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #20 Skrevet 25. februar 2019 Nå kan man jo lure på om det er dame nr 1 eller 2 som er den riktige eieren...... Erstatningspliktig er du i hvert fall ikke. Synes faktisk det høres ut som dame 2 er den falske. Det er ikke normalt å kreve erstatning for hansker man selv har vært slumsete nok til å miste. Høres ut som ei som vil ha noe, enten hansker eller penger. Anonymkode: d9986...4f0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå