Gå til innhold

Hvor mye til fornøyelser alt i alt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg lurer på hvor mye andre familier bruker tilsammen på fornøyelser? Vi har 3 barn og de to eldste blir stadig spurt av andre venner om de skal være med på bading, bowling, og kino etc. Vi som familie er på kino to ganger pr år, nå i vinterferien har vi vært på trampolinepark og bading, samt shopping en dag(bare små, unødvendige ting)

Meeen det er alt de blir bedt med på dom jeg syns blir veldig dyrt. Nå fikk eldste 100 kr til overnatting her om dagen(de er 13 og skulle i butikken og kjøpe «kos» selv) og nå er hun bedt på bowling. Jeg prøver å forklare at å spare til ferieturer etc blir håpløst hvis de alle skal være med venner på ene og andre hele tiden. Hvordan er dett hos dere?

Anonymkode: 40b87...eed

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på 12 og en på 14. De får 75 kr i uka i lommepenger. Det må dekke ting de gjør med venner, kino, snop, spise ute osv. Ting vi gjør som familie kommer utenom og vi betaler de faste fritidsaktivitetene, uten at jeg har regnet på hva det koster.

Hvis de trenger mer penger har de mulighet for å tjene 70 kr i timen på en gård. Fungerer fint og lærer dem å disponere penger.

Anonymkode: 64c85...725

Skrevet
22 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei! Jeg lurer på hvor mye andre familier bruker tilsammen på fornøyelser? Vi har 3 barn og de to eldste blir stadig spurt av andre venner om de skal være med på bading, bowling, og kino etc. Vi som familie er på kino to ganger pr år, nå i vinterferien har vi vært på trampolinepark og bading, samt shopping en dag(bare små, unødvendige ting)

Meeen det er alt de blir bedt med på dom jeg syns blir veldig dyrt. Nå fikk eldste 100 kr til overnatting her om dagen(de er 13 og skulle i butikken og kjøpe «kos» selv) og nå er hun bedt på bowling. Jeg prøver å forklare at å spare til ferieturer etc blir håpløst hvis de alle skal være med venner på ene og andre hele tiden. Hvordan er dett hos dere?

Anonymkode: 40b87...eed

100,- til å kjøpe «kos»? Halvparten hadde vært mer enn nok, men høres ut som lommepenger og jobb er en god ide. 

Anonymkode: c1ed7...6f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...