Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Jeg og min mann planlegger våre sommerferie med våre 3 barn på 8, 11 og 14, vi ønsker og gjøre noe spesielt, vi blir borte i 2 uker, de 2 siste uken kommer vi til og tilbringe på hytta i stavern slik vi gjør vert år. vi står mellom disse : Roma : Det ser så trivelig ut der, og mannen var der som ung, og savner og dra tilbake, han synes det var fantastisk der, kunne finne på mye, mye opplevelser og kunne også dra på stranden New York : der var vi når vi hadde vert sammen i 3 år, det er altså 16 år siden, og mye er nok forandret siden den tid, der har vi også en kompis vi kan bo hos og som kan vise oss rundt og kan gi oss mange opplevelser. Kenya da tenkte vi dette : https://www.hvitserk.no/turer/egne/safari-og-masaier-i-kenya/?gclid=CjwKCAiAnsnjBRB6EiwATkM1XjNyqxXRYYXgu3ivw-D-C-q0nj00GFmho3xWV-TCIny0g0CEEkWMiBoCrZkQAvD_BwE Anonymkode: 3c18d...dc9
Leverpostei Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Jeg har bare vært i Kenya, men det er fantastisk! Anbefaler å kombinere safari med Mombasa eller Zanzibar. Tanzania, Dar og Serengeti er også veldig flott.
Væpnet dame Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 Det er ikke spesielt å reise Roma eller new York, så om dere planlegger noe spesielt, aå er det vel vare et av alternativene som passer
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Kenya, uten tvil. New York og Roma er bare store byer som andre store byer. De har mye spennende å by på, men Kenya, med safari, er en opplevelse i en helt annen liga. Det er noe jeg tror ungene vil huske så lenge de lever. Anonymkode: b14bd...292
soleia Skrevet 24. februar 2019 #5 Skrevet 24. februar 2019 Italka er fantastisk, men hadde ikkje planlagt to veker i storbyen Roma midt på sommaren.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #6 Skrevet 24. februar 2019 Hadde aldri dratt til Roma midt på sommeren. Og Kenya? Aldri i verden. Av tre i mine øyne merkelige alternativer er New York det minst dårlige. Men hadde valgt noe helt annet om jeg hadde hatt råd til en sånn type ferie. Anonymkode: 45f8b...cbb
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #7 Skrevet 24. februar 2019 Roma er grusom midt på sommeren. Har vært der flere ganger selv, og det er mer enn varmt nok på våren eller høsten, sommerferien er det jo ikke en eneste italiener igjen i byen pga varmen. Aner ikke hvordan New York er midt på sommeren, men regner med det er noe av det samme? Kenya er jo mest spesiell av disse, det er vel det barna vil huske og kanskje ikke ha mulighet til å gjøre selv på mange mange år, men hvordan årstidene er der vet jeg ikke. Anonymkode: 23dcf...dfc
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #8 Skrevet 24. februar 2019 Hadde valgt Kenya. Mest spesielt . Roma om sommeren er grusom, har opplevd det flere ganger selv, anbefales ikke. New York har jeg ikke noe erfaring med, men frister ikke med storby som sommerferie. Anonymkode: b73d7...d46
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #9 Skrevet 24. februar 2019 Takk for tips vi elsker varmen gjerne 40-50 grader, så for oss er det ikke noe stress at det er varmt i roma men Kenya frister veldig ja, og er kanskje mest minneverdi også Anonymkode: 3c18d...dc9
Iiiiik Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 Roma er jo flott, med mange severdigheter og mye god mat (og god is), men i hvert fall mine unger ville hatt problemer med å holde interessen for Colosseum og Peterskirken oppe. Selv synes jeg det å bare rusle rundt i Roma, og sitte på fortauskafeer og se på folk er flott, men det blir lett kjedelig for såpass små barn. Jeg liker New York godt også, men har omtrent samme tanker rundt det med små barn som Roma. Jeg ville altså valgt Kenya av deres alternativer, eller så ville jeg vurdert Florida.
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #11 Skrevet 24. februar 2019 Det var tre rare alternativer, ingen rød tråd. Kenya er førstevalget, de to andre ville jeg ikke brukt to uker av ferien på. Har dere utelukket alle andre alternativer? Hvis ikke kan jeg anbefale Argentina eller Sri Lanka😊 Anonymkode: 68c7c...3b2
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #12 Skrevet 24. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for tips vi elsker varmen gjerne 40-50 grader, så for oss er det ikke noe stress at det er varmt i roma men Kenya frister veldig ja, og er kanskje mest minneverdi også Anonymkode: 3c18d...dc9 Gjerne opp i 50 grader?? Eh.. dere er lite reisevante skjønner jeg Anonymkode: 3e6bf...519
Amalies mamma Skrevet 24. februar 2019 #13 Skrevet 24. februar 2019 Jeg har vært alle tre plassene, og ville uten tvil valgt Kenya 👍👍
the amazing spidermamma Skrevet 24. februar 2019 #14 Skrevet 24. februar 2019 Jeg tenker også at Roma blir veldig varmt i juli. Man har liksom ikke så store muligheter til å kjøle seg ned heller sånn midt i byen. Kenya er jo kjempespennende, og de jeg kjenner som har reist i Afrika med Hvitserk har gode erfaringer. Kombinere safari og f.eks Mombasa eller Zanzibar (Tanzania) er en god ide. Du har også Lamu, litt lenger opp på Kenya-kysten, på mange måter et Zanzibar i miniatyr. Det kan anbefales på det varmeste. Det kan være lurt å sjekke hvordan ståa er mht den politiske situasjonen i landet, det var mye opptøyer der i forbindelse med valget for noen år siden, jeg vet ikke om det er urolig i deler av landet nå for tida? Innsjøene kan også anbefales, det er noen som er helt fulle av flamingoer (flamingoene flytter på seg, så det varierer hvor de holder til). Og det er flere flotte nasjonalparker, noen kan du sykle i og plutselig treffe på aper og sjiraffer.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #15 Skrevet 25. februar 2019 Merkelig valg av reisemål. Roma midt på sommeren ville jeg unngått, men Italia er jo et supert land å feriere i, men utenfor Roma. New York er en megastorby. Orker dere det i 2 uker??? Kombiner det med for eksempel Florida er mitt tips. Kenya er spennende og en unik opplevelse. Thailand, Indonesia, Malaysia, Filipinene er også spennende reisemål. Anonymkode: 6b1ec...5e8
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #16 Skrevet 25. februar 2019 Jeg elsker New York, men i likhet med Roma blir det stekende hett der på sommeren. Ville gått for Kenya. Anonymkode: 9f0dd...74b
MTF Skrevet 25. februar 2019 #17 Skrevet 25. februar 2019 Ville ikke valgt verken NYC eller Roma som feriemål i 2 uker, og ikke Roma midt på sommeren. Jeg hadde heller valgt NYC i en liten uke for så å kombinere det med ferie et annet sted i USA. Har aldri vært i Kenya, men det høres fantastisk ut.
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #18 Skrevet 25. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg elsker New York, men i likhet med Roma blir det stekende hett der på sommeren. Ville gått for Kenya. Anonymkode: 9f0dd...74b New York er forøvrig fantastisk på våren og høsten Anonymkode: 9f0dd...74b
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #19 Skrevet 26. februar 2019 som sagt bryr vi oss ikke om varmen da alle elsker det. jeg er adoptert fra kenya og min mann er fra colombia. men ser faktisk ut som det blir Kenya Anonymkode: 3c18d...dc9
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #20 Skrevet 26. februar 2019 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: som sagt bryr vi oss ikke om varmen da alle elsker det. jeg er adoptert fra kenya og min mann er fra colombia. men ser faktisk ut som det blir Kenya Anonymkode: 3c18d...dc9 Barna skal ikke være med eller? Anonymkode: 3e6bf...519
Anonym bruker Skrevet 26. februar 2019 #21 Skrevet 26. februar 2019 2 minutes ago, Anonym bruker said: Barna skal ikke være med eller? Anonymkode: 3e6bf...519 jo det skal de Anonymkode: 3c18d...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå