Lisene Skrevet 24. februar 2019 #1 Skrevet 24. februar 2019 Jeg jobber natt og har gjordt det i mange år. Nå forlanger arbeidsplassen at jeg skal ha nesten 50% av vaktene mine hvilende.Det går utover min lønn . Jeg bruker cpap og har alvorlig søvnapne,48stopp i t. Kan jeg forlange at jobben invensterer i maskin til meg ,slik at jeg slipper å dra den med min hver gang jeg skal jobbe
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #2 Skrevet 24. februar 2019 Hvorfor krever de at du skal gå fra våken til hvilende nattevakt da? Skal det ikke være våken nattevakt lenger? Om behovet for våken nattevakt ikke er der lenger kan de forandre det, da endres jo hele vaktsystemet og du er en del av det. Å kjøpe maskin til deg tviler jeg på du kan kreve, det er jo ikke deres skyld at du ikke kan sove uten det... Anonymkode: bc3f4...9d1
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #3 Skrevet 24. februar 2019 Først må du gå til din leder og forklare problemet. Dersom lederen din ikke vet om dette problemet, så kan du jo heller ikke få forståelse. Har du dårligere søvnkvalitet når du bruker cpap? Sover du tyngre? Er det forsvarlig at du bruker denne på jobb? Dersom du har dårligere søvnkvalitet, sover tyngre, og at det ikke er forsvarlig for deg å sove når du må være tilgjengelig, så har du jo en sak. Dersom du har gode grunner til å slippe og dette ikke hjelper, må du gå til legen din å få en sykemelding, evt bekreftelse på at du ikke kan jobbe hvilende natt. Det bør du kanskje få uansett dersom det er tilfelle. Dersom du kan jobbe med tilrettelegging med maskin, så må du nok ha en legeerklæring på dette også. Anonymkode: 26ace...3a1
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #4 Skrevet 24. februar 2019 Hvis du i utgangspunktet har kontrakt på stillingsproset og lønn kan de ikke gjøre dette uten videre. Ta kontak med fagforeningen din, eventuelt en advkat hvis du ikke er medlem i fagforening. Anonymkode: 24955...b8e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå