Gå til innhold

Hvis du måtte velge: 3 eller 4 barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stiller det seg annerledes hvis eldste hadde vært 14 år allerede?

Anonymkode: bdea8...11b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg gjør det det, for jeg har vært veldig bestemt på at jeg ikke ønsker noen atpåkladd. Jeg vil heller ikke ha barn med flere menn.

Så jeg har vært heldig, jeg fant en mann jeg kunne få alle barna mine med, og vi valgte å få de "som perler på en snor" også gi oss med barneproduksjon.

Jeg har fire barn, og ville aldri valgt det anderledes. Vi fikk de på under 8 år. Nå er de 10, 12, 15 og 17 år gamle.

Men jeg er selv 15 år eldre enn min yngste søster, og det har egentlig aldri vært noe problem selv om jeg jo har vært mer som en ekstre omsorgsperson enn som en søster for henne. Jeg flyttet jo hjemmefra når hun fremdeles gikk i barnehagen.... 

Har du lyst har du lov. Mange skryter jo veldig av det å ha en atpåkladd, så det må være opp til hver enkelt.

Anonymkode: abeae...75f

Skrevet

Tenker at man ikke kan se det på den måten, hvis man tenker man vil ha et til barn, og ting ligger til rette for det, så spiller det liten roller alder på barna.

3 eller 4 barn kan jeg ikke ta stilling til, da jeg ikke har flere enn 2 selv, men valget vi stod over var 2 eller 3. Vi hadde egentlig stoppet på 2, men plutselig var jeg gravid med nr 3. Og her er yngste 14. Eldste 17.

Her gleder alle seg til et nytt søsken kommer.

Anonymkode: f9e59...73d

Skrevet

Jeg tenkte vel egentlig litt omvendt, om det er lettere å takle 4 barn når det bare er 3 av dem som er i førskolealder/tidlig skolealder. 

Hi

Skrevet

3, aller helst 2. Det er det jeg har, og synes det er helt supert.

Anonymkode: 49469...9c3

Skrevet

Vet ikke fordi jeg kun har to. Vil ha minst en til. 

Anonymkode: 1d75e...0d6

Skrevet
2 hours ago, Anonym bruker said:

Stiller det seg annerledes hvis eldste hadde vært 14 år allerede?

Jeg haddde en sønn på 12 og en datter på 14, når vi ble gravide igjen, jeg var bare 17 når datteren kom,så vi ønsket oss et barn til,men vi fikk tvillinger, har aldri angret, så fikk vi en til etter tvillingene.

For oss var 5 perfekt,men vi så for oss bare 3, så svaret mitt er gjør hva du synes er riktig selv uten at noen andre mener noe

Anonymkode: 6a20a...a66

Skrevet

3 barn!

Anonymkode: e5de8...60a

Skrevet

Gjerne 4 om alt hadde ligget til rette for det. (Det gjør det ikke hos meg).

Eldstes alder er ikke nødvendigvis avgjørende. Det er forskjell på å ha en på 14 og tvillinger på 2, og så å ha en på fjorten, en på 10 og en på 7 fra før. Og så kommer det an på barna man har fra før. Er det noen av dem som krever ekstra oppfølging osv.

Boforhold har også mye og si for belastningen. Bor dere slik at barna kan gå til/fra skole, venner og treninger hjelper det mye på hvordan hverdagen oppleves.

Dere får snakke godt sammen og ta en totalvurdering av familiesituasjonen. Men om jeg kunne hadde jeg gjerne valgt 4.

Anonymkode: 09f46...61c

Skrevet

Jeg har 3 barn og vil absolutt ikke ha en til. Er virkelig ferdig med baby- og småbarnsperioden.

Anonymkode: 7ef7a...776

Skrevet

Jeg har 3 barn kunne tenkt meg 4,ingen problem men jeg er "opp i årene". Så hvis jeg startet tidlig, og det gjorde jeg ikke, slik at jeg har har noen lu de dispersjon, ville jeg gått for fjerdemann også. 

Anonymkode: 78028...c91

Skrevet

Jeg har tre. Skulle nok helst valgt 2,5 i den fasen vi er i nå.... 😆

Anonymkode: 71608...0fd

Skrevet

Vi stoppet på 3. Det er hektisk nok med alle aktiviteter, men nå har vi tre tette (9,11,12). Til tider har vi mer å gjøre enn vi rekker over, så i retrospekt hadde jeg vel muligens stoppet på 2. Jeg synes tiden etter de begynte på skolen, er meg hektisk enn da alle gikk i barnehagen uten fritidsaktiviteter og mye besøk. 

Med tre så må du ikke ha 7-seter. Hvis man er opptatt av egne rom, er det vanskeligere å finne hus med 5 soverom. 

Alt i alt bunner det mer i kapasiteten dere har, mentalt, fysisk og økonomisk, ikke så mye alderen på barna. 

Anonymkode: f9b47...3d5

Skrevet

Vi fikk nr.4 da eldste var 14. Jeg hadde alltid ønsket meg 4 barn, men ville ikke ha en attpåkladd. Men sånn ble det og hele familien storkoser seg 😊 de tre eldste forguder minsten og jeg synes tiden med 3 tette små var mye mer  slitsom enn tiden med 4 barn.

Anonymkode: 8555b...efe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...