Gå til innhold

Hvordan gjør det med betalingen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg,sønnen min på 7 år og søsteren min skal leie en hytte på fjellet. Fant en nå til 750 kr så det var jo veldig grei pris. Men hvordan gjør vi med betalingen? Skal hun betale halvparten av prisen? Eller mindre enn halvparten siden hun bare er en? Vet ikke helt hva som er vanlig. 

Anonymkode: 9cb2d...7e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er alenemamma og student så er ikke aktuelt at jeg betaler hele hytten alene men det er hun klar over. Men vi har ikke diskutert hvor mye hun skal betale.

Skrevet

Vi er en familie på tre, reiser ofte på turer med familier med 4 stk. Vi betaler alltid en del. Dvs like mye som en familie på fire. Noen ganger merker jeg at jeg synes det er Ok, andre ganger ikke. Hehe. Hender familiene på fire får to soverom hver og vi som er tre stk deler et. Da svelger jeg det noen ganger merker jeg. 

Anonymkode: c20cf...2cf

Skrevet

Deler summen på antal personer som er der.  Blir dere 4 deler dere summen på 4 . 

Anonymkode: f2071...1df

Skrevet

Du betaler for deg og din sønn 2 pers hun betaler for seg. Hun 250 du 500kr noe som er helt fear. 

Skrevet
6 minutter siden, Mamma_til_2 skrev:

Du betaler for deg og din sønn 2 pers hun betaler for seg. Hun 250 du 500kr noe som er helt fear. 

Fair.

Fear er frykt.

Anonymkode: b3bb2...3d7

Skrevet

Man deler enten på antall personer eller på antall rom man bruker. Hvilken metode man bruker avtales på forhånd. 

Anonymkode: 2ba40...b13

Skrevet

Vi deler alltid pr familie, selv når vi med ett barn reise med en vennefamilien som har fire barn. 

Ev dele på antall voksne, det blir helt feil å telle barn i en sånn setting. Så hos dere syns jeg det å dele på to er en selvfølge. 

Anonymkode: 4481a...bd2

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Fair.

Fear er frykt.

Anonymkode: b3bb2...3d7

Haha du har rett, men kanskje hi frykter og betale for mye 😄

Skrevet

Hvis 7 ringen deler rom med deg så blir det vel likt. Hadde spurt om 50/50 var ok først. Så står du for mer av maten f.eks.

Anonymkode: 060de...fb6

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Vi deler alltid pr familie, selv når vi med ett barn reise med en vennefamilien som har fire barn. 

Ev dele på antall voksne, det blir helt feil å telle barn i en sånn setting. Så hos dere syns jeg det å dele på to er en selvfølge. 

Anonymkode: 4481a...bd2

Jeg tenkte også at å dele på to burde være okey løsning men ble plutselig litt usikker. Hun får uansett billig overnatting om hun betaler halvparten av prisen som er ca 350 kr. 

Det er to soverom for de som lurte på det.

Skrevet

Når der er små barn involvert deler vi alltid pr familie. 

Anonymkode: 50000...0d8

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Når der er små barn involvert deler vi alltid pr familie. 

Anonymkode: 50000...0d8

Så bra,det høres fornuftig ut :)

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hvis 7 ringen deler rom med deg så blir det vel likt. Hadde spurt om 50/50 var ok først. Så står du for mer av maten f.eks.

Anonymkode: 060de...fb6

Det er to soverom å sønnen min deler rom med meg ja :)

Skrevet

I min verden er det helt vanlig å dele på antall voksne, barna betaler jo ingenting.

Men du kan jo kjøpe inn litt ekstra mat, snop o.l. med tanke på sønnen din, det hadde jeg gjort.

Anonymkode: c9feb...47b

Skrevet

Man deler på antall soverom.

Kjøp inn litt ekstra snacks for å veie opp for at dere spiser bittelitt mer.

Anonymkode: e9442...a86

Skrevet

Jeg ville nok delt hytteutgiften på 2 og måten på 3.

Anonymkode: e68a0...d0c

Skrevet

I min familie har vi bestemt at vi deler på antall personer, men barn teller som en halv, både for mat og boutgifter. Vi er mye på ferie sammen og har veldig forskjellig størrelse på familiene, derfor gjør vi det sånn. Et par av mine søsken er enslige barnløse, så det ville blitt feil å dele på antall "familier" og at de skulle betalt like mye for én person som meg og mannen med 4 barn. 😛

Så i ditt tilfelle ville vi delt summen på 2,5, hvor du hadde betalt for 1,5 og søsteren din for 1.

Anonymkode: 731da...d7c

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville nok delt hytteutgiften på 2 og måten på 3.

Anonymkode: e68a0...d0c

Siden hun tåler verken gluten eller melk så blir det nok ikke så mye av at vi spiser det samme.

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Man deler på antall soverom.

Kjøp inn litt ekstra snacks for å veie opp for at dere spiser bittelitt mer.

Hun kjøper nok en del mat selv ettersom hun ikke tåler gluten eller melk. Å vi er ikke så glad i glutenfri produkter.

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hun kjøper nok en del mat selv ettersom hun ikke tåler gluten eller melk. Å vi er ikke så glad i glutenfri produkter.

Det finnes MASSE snacks som både er godt og glutenfritt. Har selv en cøliakien i hus, og den holdningen der har jeg kun funnet hos de som ikke gidder å se lengre enn det som er enklest for en selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...