GÃ¥ til innhold

Hvordan si det til barna?💔

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har to barn sammen på 9 og 10 år. Vi har etter flere år med å prøve å fikse forholdet vårt bestemt oss for å ta en pause.Dette er ikke en impulshandling, men nødvendig for å prøve å redde det som er igjen.

Jeg håper savne er der etter hverandre når vi flytter fra hverandre, men er jo ingen garanti.Slik som det er nå hvor godt vi enn prøver å skjule det, så ser barna at det er manglende kjærlighet mellom oss og mye frustrasjon.....

Men hvordan forklarer man til barna at pappa skal flytte ut?Er jo ikke sikkert det er endelig, men han flytter.....

Anonymkode: bca2a...661

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pause går jo ikke an. For all del ikke fortell noe så lite konkret til barna. Ta en avgjørelse og stå for det

Anonymkode: f2e59...3dc

Skrevet

Pause er fullt mulig.Det er da enda håp. Vil tro det er bedre det enn å si det er helt slutt.Jeg kjenner flere som har fått det mye bedre etter en pause.Innsett hva de har....

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Pause er fullt mulig.Det er da enda håp. Vil tro det er bedre det enn å si det er helt slutt.Jeg kjenner flere som har fått det mye bedre etter en pause.Innsett hva de har....

Hva hvis dere etter pausen finner ut at det ikke går, så har barna gått og trodd at det skal bli bra og bare ventet på det. Hvordan tenker du at det er bedre for barna?

Anonymkode: 3979f...cd1

Skrevet
11 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Da er det bedre å si at det er over, og felle si at de ønsker å være sammen igjen. Bedre nyhet å få det, enn enda et sjokk. 

Anonymkode: be7d1...adc

Skrevet

Ikke kall det pause. Barna vil da vente på at pausen skal ta slutt, men paisen varer kanskje resten av livet. Det er bedre å si at det er slutt. Da får barna en positiv overraskelse hvis dere finner veien sammen igjen. 

Anonymkode: 8fa1a...0db

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

Hva hvis dere etter pausen finner ut at det ikke går, så har barna gått og trodd at det skal bli bra og bare ventet på det. Hvordan tenker du at det er bedre for barna?

Anonymkode: 3979f...cd1

Uff. Stakkars barn 😔 Alle barn håper. 

Anonymkode: de8d0...4b2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...