Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Var nå å så på nyfødtsete til tripptrappstolen, så ser jeg det står "passer til tripptrappstoler produsert etter mai 2003" Det er jo ikke våre tripptrappstoler, vi har av de som er eldre enn det. Noen som vet hva som er forskjellen på tripptrappstolene produsert før og etter 2003? Anonymkode: 95c78...87c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 De passer de eldre også, det eneste er at de ikke kan snappes fast. Har lest at man kan borre et lite hull, eller bare passe på at setet sitter godt fast Jeg angrer at jeg kjøpte ny stol, da den faktisk passer på gamle også! Anonymkode: eb82d...891
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 snappes fast? Ok. Fint å vite, da kan det hende det blir et slikt sete på oss Anonymkode: 95c78...87c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 Ryggbøylen på de gamle stolene er for tykke så det går ikke å sette fast sete riktig. Anonymkode: a1c58...867
Mostly Harmless Skrevet 23. februar 2019 #5 Skrevet 23. februar 2019 Om du er villig til å lage to hakk i den øverste ryggbøylen på stolen din, kan du få festet nyfødtsetet forsvarlig i gammel stol også.
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Ryggbøylen på de gamle stolene er for tykke så det går ikke å sette fast sete riktig. Anonymkode: a1c58...867 Nei, vårt passer akkurat, sitter godt på også. Er bare at det ikke klikkes på plass. mulig det er flere eldre modeller? Anonymkode: 707f0...e1c
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 14 minutes ago, Anonym bruker said: Nei, vårt passer akkurat, sitter godt på også. Er bare at det ikke klikkes på plass. mulig det er flere eldre modeller? Anonymkode: 707f0...e1c Nei, det er bare en type. Så ja, newborn sete passer dem. Det eneste er at du ikke får grønt på festemekanismen. Men ingen går vel fra baby på stolen..så det er trygt Anonymkode: eb82d...891
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 Jeg brukte vår på to forskjellige stoler, den ene fra 2008 og den andre mye eldre, trolig fra midten av 90-tallet og den passet fint på begge. Dette var i 2014 da, så kanskje de har endret setet etter den tid. Anonymkode: ee5a7...ad2
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #9 Skrevet 24. februar 2019 6 timer siden, Anonym bruker skrev: Nei, det er bare en type. Så ja, newborn sete passer dem. Det eneste er at du ikke får grønt på festemekanismen. Men ingen går vel fra baby på stolen..så det er trygt Anonymkode: eb82d...891 Skjønner ikke hvorfor noen mener at det går fint å bruke det når festemekanismen ikke blir grønn.. ingen som ville finne på å gjøre det samme med en bilstol uansett hvor den er festet. I bil eller på barnevogn... Men for all del.. hver sin smak. Anonymkode: a1c58...867
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #10 Skrevet 24. februar 2019 23 minutes ago, Anonym bruker said: Skjønner ikke hvorfor noen mener at det går fint å bruke det når festemekanismen ikke blir grønn.. ingen som ville finne på å gjøre det samme med en bilstol uansett hvor den er festet. I bil eller på barnevogn... Men for all del.. hver sin smak. Anonymkode: a1c58...867 Det er ganske enkelt, en kjøkkenstol vil aldri kollidere med en bil, eller bli trillet med. Anonymkode: eb82d...891
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #11 Skrevet 24. februar 2019 Enn ryggstøtte? Passer "dagens" ryggstøtter til gamle stoler? Tror ikke det fantes ryggstøtter før 2003. Anonymkode: 95c78...87c
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #12 Skrevet 24. februar 2019 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Skjønner ikke hvorfor noen mener at det går fint å bruke det når festemekanismen ikke blir grønn.. ingen som ville finne på å gjøre det samme med en bilstol uansett hvor den er festet. I bil eller på barnevogn... Men for all del.. hver sin smak. Anonymkode: a1c58...867 Fordi den satt stødig og godt selv om det ikke lyste grønt. Hadde selvfølgelig aldri vurdert det med en bilstol, men på kjøkkenet er ikke hastigheten og trafikken så stor. Jeg vurderte det som helt trygt, stolen kunne ikke løsne eller falle av. Anonymkode: ee5a7...ad2
Anonym bruker Skrevet 24. februar 2019 #13 Skrevet 24. februar 2019 Fordi dette handler ikke om barnets sikkerhet, men om produsentens ønske om å selge stoler. Nyfødtsetet satt godt og stødig selv om det ikke var "kompatibelt". Anonymkode: ee5a7...ad2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå