Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #1 Skrevet 23. februar 2019 Dere som bor langt vekke fra foreldrene deres, hvor ofte kommer de på besøk? Vi bor 40 mil unna mamma. Ho kommer ca 1 gang i året. Ho er pensjonist, men frisk og rask. Vi besøker ho ca like ofte. Skulle ønske ho ville komme oftere, men ho prioriterer kjæreste(r). Ringer innimellom og understreker at det viktigste er at alle har det bra der de er. Kjenner at jeg ikke "Regner så mye med henne lenger". Da pappa levde var de her 2-3 ganger i året. 2 ganger på 10 år har de kommet hit og passet barna våre i 2 netter og 7 netter. Setter veldig stor pris på det, men det er likevel ikke så mye når det er all alenetid ungene har hatt med ho på 10 år. Tenker aldri på dette til vanlig, men funderer litt over det innimellom når jeg leser tråder her inne om barn og besteforeldre. Anonymkode: 46904...e64
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #2 Skrevet 23. februar 2019 Svigers bor 65 mil fra oss. De har i de årene de har bodd der besøkt oss ca 1-2 ganger pr år. Vi har vært der noe oftere, 2-4 ganger pr år. Nå er svigerfar syk, og da har det blitt enda sjeldnere. 1 gang på 13 år har de blitt spurt om å passe barna mens vi begge måtte jobbe, snakk om 6-7 timer. Det var da mye akking og ojing selv om de ble spurt i god tid i forvegen og sa ja, men svigermor klarte å legge andre planer, og svigerfar var allerede da noe syk, og ville nødig være alene med 2 åringen over så lang tid. Måtte gjøre det sånn at jeg måtte ta med meg brukere på jobb hjem, for at svigerfar skulle få litt pause. 1 gang har de passet dem mens vi har gått ut på byen en kveld når vi var på besøk hos dem. Anonymkode: 0d6fb...a39
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #3 Skrevet 23. februar 2019 Vi bor 100 mil fra mine foreldre og det er klart at de ikke kan være noe avlastning i hverdagen. De kommer som regel 1 gang i året og vi er der 2, maks 3 ganger. De har likevel et greit forhold til barnebarna, takket være hyppig videotelefoni. Jeg er heldig og har fantastiske svigerforeldre, hvis vi har behov for barnepass stiller de alltid opp. Anonymkode: 66fbe...ffd
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #4 Skrevet 23. februar 2019 Min pappa bor langt unna, ca 11,5 timer i bil. Han kommer på besøk ca to ganger i året, én av de er alltid rundt bursdagen til barnebarnet. Vi er hos han én til to ganger i året. Ellers snakker vi ukentlig på tlf og sender bilder. Han sender også postkort til barnebarnet flere ganger i året. Når vi er der, ser jeg ungen min veldig lite, da henger han i rumpa på morfaren. Når pappa er hos oss, har han også andre å besøke, men henter gjerne i bhg og har stort sett middag klar når jeg kommer hjem fra jobb. Det er en veldig nær og god relasjon mellom barnebarn og morfar. Mamma bor rett borti gata, så hun ser vi hver uke, hun har barnebarnet på overnatting ca 1 gang annenhver måned (noen ganger oftere) og henter i bhg ca to dager i uka. Anonymkode: 9844c...930
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå