Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Hei! Er det noen andre som har opplevd å få «giktaktige» smerter i ledd etter graviditet og fødsel? startet ca 4 uker etter fødsel her og det er dærlig ett fingerledd som er ille. Men kjenner det i slle fingre, håndledd og anklene... kan det være hormonelt? Anonymkode: 95d7b...903
Valkyriemamma Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Eg hadde slike smerter i fingerledda, men det har gått over no. Veit ikkje når, har ikkje tenkt over det på lenge. Dattera mi er no 8 mnd. Kanskje det forsvant då ho var 4 mnd? Hadde planer om å snakke med lege om det, men så forsvant det, og eg har heilt gløymt det av! 😅
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 3 minutter siden, Valkyriemamma skrev: Eg hadde slike smerter i fingerledda, men det har gått over no. Veit ikkje når, har ikkje tenkt over det på lenge. Dattera mi er no 8 mnd. Kanskje det forsvant då ho var 4 mnd? Hadde planer om å snakke med lege om det, men så forsvant det, og eg har heilt gløymt det av! 😅 Godt at det gikk over da! 😅 Var leddene hovne også? Anonymkode: 95d7b...903
Valkyriemamma Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Godt at det gikk over da! 😅 Var leddene hovne også? Anonymkode: 95d7b...903 La ikkje særleg merke til det, men eg får på meg gifteringen no. Det gjorde eg ikkje den fyrste tida etter fødselen 😅
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 4 minutter siden, Valkyriemamma skrev: La ikkje særleg merke til det, men eg får på meg gifteringen no. Det gjorde eg ikkje den fyrste tida etter fødselen 😅 Ok, takk for svar 😊 Anonymkode: 95d7b...903
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #6 Skrevet 23. februar 2019 Google ammeleddgikt og se om det passer. Jeg har slitt veldig med det i hender og føtter. Nå er det 1,5år siden fødsel, og det er litt bedre. Hadde også postpartum lavt stoffskifte, men det gikk seg til. Anonymkode: 1e546...871
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #7 Skrevet 23. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Google ammeleddgikt og se om det passer. Jeg har slitt veldig med det i hender og føtter. Nå er det 1,5år siden fødsel, og det er litt bedre. Hadde også postpartum lavt stoffskifte, men det gikk seg til. Anonymkode: 1e546...871 Oi, kan det sitte i så lenge ja... hbilke symptomer hadde du på lavt stoffskifte? Anonymkode: 95d7b...903
Pobie Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 Jeg har slitasjegikt i enkelte av fingrene, og dette har blitt mye bedre hver gang jeg har vært gravid for så å komme tilbake etter jeg har født. Kanskje det er det du har, men du hadde ikke symptomer mens du var gravid?
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Oi, kan det sitte i så lenge ja... hbilke symptomer hadde du på lavt stoffskifte? Anonymkode: 95d7b...903 Trøtt (til det ekstreme), litt deppa, sliten, smerter i muskler/ledd... (ale vanlige symptomer på lavt stoffskifte) Ja, egentlig så kunne diagnosen vært "nybakt mor" 😅😉 Men legen min tok blodprøver, og påviste dette. Jeg unngikk medisiner, dels pga amming, og "holdt ut". Etter ca 9mnd stabiliserte det seg igjen av seg selv. Tror mange fler har det, men symptomene gjemmes lett i småbarnsmorfasen og derfor vanskelig å oppdage. Men postpartum hypotyreose er faktisk en "greie". Anonymkode: 1e546...871
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #10 Skrevet 23. februar 2019 5 timer siden, Pobie skrev: Jeg har slitasjegikt i enkelte av fingrene, og dette har blitt mye bedre hver gang jeg har vært gravid for så å komme tilbake etter jeg har født. Kanskje det er det du har, men du hadde ikke symptomer mens du var gravid? Ja, kanskje det.. men har ikke hatt symptomer før svangerskapet heller 🙄 men det ligger i familien, så absolutt en mulighet.. Anonymkode: 95d7b...903
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #11 Skrevet 23. februar 2019 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Trøtt (til det ekstreme), litt deppa, sliten, smerter i muskler/ledd... (ale vanlige symptomer på lavt stoffskifte) Ja, egentlig så kunne diagnosen vært "nybakt mor" 😅😉 Men legen min tok blodprøver, og påviste dette. Jeg unngikk medisiner, dels pga amming, og "holdt ut". Etter ca 9mnd stabiliserte det seg igjen av seg selv. Tror mange fler har det, men symptomene gjemmes lett i småbarnsmorfasen og derfor vanskelig å oppdage. Men postpartum hypotyreose er faktisk en "greie". Anonymkode: 1e546...871 Hmm, mye rart som følger med et svangerskap 😅 skal til legen på mandag, så får ta det opp da tenker jeg 😊 Anonymkode: 95d7b...903
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #12 Skrevet 25. februar 2019 Flere som har opplevd dette? Anonymkode: 95d7b...903
Anonym bruker Skrevet 18. mars 2019 #15 Skrevet 18. mars 2019 Jeg fikk svangerskapsutløst leddgikt. Startet med vonde ledd, fingrene var ikke verst for meg da, fikk det mest i beina. Fikk et anfall etter tre måneder og satt i rullestol ett døgn. Ikke hatt anfall siden og fungerer fint i hverdagen. Anonymkode: 418e7...490
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå