Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Fastlegen har gitt beskjed om at må ta kontakt men hab om en spessiel ting skjer. Å så sjer det, men det er helg. Hva gjør jeg? Anonymkode: 1b327...ac6
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Han* skulle det stå...ikke hab... Anonymkode: 1b327...ac6
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Ring legevakt om det er noe som potensielt er alvorlig. Anonymkode: d2dad...182
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fastlegen har gitt beskjed om at må ta kontakt men hab om en spessiel ting skjer. Å så sjer det, men det er helg. Hva gjør jeg? Anonymkode: 1b327...ac6 Da ringer du legevakt og forteller hva legen sa. Hva skjer?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 Fikk nylig beskjed om at jeg trolig var gravid. Typ 1-2 uker på vei. Fant ut av det gjennom 2 blodprøver med en uke mellomrom. Har blødd en liten uke, (dette vet legen om) men bare lett blødning. Fikk beskjed om å ta kontakt med han dersom jeg skulle få magesmerter. I dag, etter at legekontoret stengte selvfølgelig, fikk jeg vondt i nedre del av magen. På begge sider. Og jeg har begynt å blø mer....ny blodprøve er planlagt på mandag, men hva gjør jeg nå? Når legen ba meg ta kontakt med ham om jeg skulle få vondt. Kan ikke sende en facebook-melding heller liksom... Anonymkode: 1b327...ac6
Gjest Aprikos Syltetøy Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Fikk nylig beskjed om at jeg trolig var gravid. Typ 1-2 uker på vei. Fant ut av det gjennom 2 blodprøver med en uke mellomrom. Har blødd en liten uke, (dette vet legen om) men bare lett blødning. Fikk beskjed om å ta kontakt med han dersom jeg skulle få magesmerter. I dag, etter at legekontoret stengte selvfølgelig, fikk jeg vondt i nedre del av magen. På begge sider. Og jeg har begynt å blø mer....ny blodprøve er planlagt på mandag, men hva gjør jeg nå? Når legen ba meg ta kontakt med ham om jeg skulle få vondt. Kan ikke sende en facebook-melding heller liksom... Anonymkode: 1b327...ac6 Nå høres jeg kanskje veldig kald ut, men om dette er en SA, så er det ikke noe de kan få gjort. Og HCG kan sitte i noen dager etter en evnt sa. Og du var 1-2 uker påvei? Du kan gjerne ringe legevakt om legen din oppfordret deg til å kontakte helsepersonell om noe skulle skje. Men jeg tror at du kan vente til mandag altså.. men ring legevakt for å være sikker.. Dette behøver ikke nødvendigvis å være dårlig nytt, jeg for min del blødde hele 1 trimester med begge mine + murringer. Det gikk helt bra. Det er visstnok ikke så unormalt å blø i første trimester (ref min lege). Festeblødning og blødning etter samleie er vanlig mtp ømfintelige slimhinner. Lykkeønskninger til deg HI ❤️
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 Har jobselvfølgelig en mistanke om at dette kan være en SA, men undrer jo fælt på hvorfor han ba meg ta kontakt om jeg skulle få smerter i magen. Siden det ikke er noe han får gjort med det..? Tenker å vente til mandag, å heller ringe å snakke med han da. Å bare se det litt an i helgen. Det værste med dette er jo at jeg blir veldig bekymret... har fått med meg at det ikke er så uvanlig å blø i tidlig svangerskap, men man vet jo ikke hvor mye som er normalt heller.. Anonymkode: 1b327...ac6
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #8 Skrevet 23. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Har jobselvfølgelig en mistanke om at dette kan være en SA, men undrer jo fælt på hvorfor han ba meg ta kontakt om jeg skulle få smerter i magen. Siden det ikke er noe han får gjort med det..? Tenker å vente til mandag, å heller ringe å snakke med han da. Å bare se det litt an i helgen. Det værste med dette er jo at jeg blir veldig bekymret... har fått med meg at det ikke er så uvanlig å blø i tidlig svangerskap, men man vet jo ikke hvor mye som er normalt heller.. Anonymkode: 1b327...ac6 Han sa det for å juridisk helgardere seg. At han ikke sa "og ring legevakt utenom vår åpningstid" tyder jo på at det ikke var "så" viktig. Men selvsagt, blør du mye og får veldig vondt så må du jo få en leges vurdering. Anonymkode: 74bfa...f4f
Anonym bruker Skrevet 23. februar 2019 #9 Skrevet 23. februar 2019 Etter denne natten her er jeg vel så å si helt sikker på at dette har endt i en SA...så mye dritt som kom ut av denne kroppen da jeg stod opp, har jeg ikke vært borti før. Har fremdeles «menssmerter» også. Håper det ikke tar lang tid før denne blødningen gir seg. Utrolig ekkelt å være på jobb når man kjenner at det renner 🤢 beklager ekkle detaljer altså! Anonymkode: 1b327...ac6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #10 Skrevet 25. februar 2019 Da har jeg vel egentlig fått det bekreftet. Denne blødningen i helgen var en SA. Tok ny blodprøve for sikkerhets skyld. Legen så ingenting på ultralyd. Er vel bare å prøve igjen.. Anonymkode: 1b327...ac6
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #11 Skrevet 25. februar 2019 Så leit, HI. Håper du får støtte av noen rundt deg. Anonymkode: 60c38...253
Anonym bruker Skrevet 25. februar 2019 #12 Skrevet 25. februar 2019 Er ikke så mange andre enn meg og samboer som vet om dette. Pluss legen min da. Er heldig å ha en lege som er opptatt av hvordan jeg har det, sæ jeg fikk snakket litt med han i dag da jeg var der. Jeg har heldigvis ikke tatt dette så tungt. Har trøstet meg selv med at dette fosteret var ikke «liv laga», og at jeg skal være glad for at kroppen min har «tatt ansvar» og kvittet seg med det. Så får vi bare håpe at vi har bedre lykke neste gang! Anonymkode: 1b327...ac6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå