Gå til innhold

Hvordan være stolt av seg selv?...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Jeg er skilt, to barn og på flyttefot igjen. Har ikke nok egenkapital til å kjøpe et sted å bo. Så leier. Har ok jobb men tjener så lite at stedene jeg får leid er ikke særlig fancy... 

Litt over 40 år.. Flere som har det slik? Hvordan være stolt av seg selv og livet i en slik situasjon?... 

Anonymkode: 07086...2f0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ER ikke din økonomi eller din skilsmisse. Du ER heller ikke boligmarkedet. Det kan være en hel masse annet som du kan velge å la definere deg som er langt mer positivt. Er den ufancy boligen et godt hjem på innsiden så er jo det langt mer viktig. Hva du gjør ut av de kortene du har å spille med er det som teller.

Skrevet

Oj... så klokt sagt! 🍀 

Takk -sug lut- du har ho selvfølgelig rett! 

Så den beste "hevnen" både mtp eks og ellers er å være lykkelig og ha et lykkelig hjem! 👏🏻 

Hvorda. definerer dere hva lykke er og hvordan er/blir man lykkelig?! 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oj... så klokt sagt! 🍀 

Takk -sug lut- du har ho selvfølgelig rett! 

Så den beste "hevnen" både mtp eks og ellers er å være lykkelig og ha et lykkelig hjem! 👏🏻 

Hvorda. definerer dere hva lykke er og hvordan er/blir man lykkelig?! 

Sug lut sa det viktigste over.

Jeg tror ikke man kan definere hva lykke er eller man blir eller holder på lykke. I hvert fall ikke generelt. Jeg tror hver enkelt må finne ut av det selv. Men det viktigste tror jeg er å fokusere på det man har og la fokuset på det være større enn fokuset på hva man ev. mangler. Og blir man flinkere til å fokusere på øyeblikkene, ikke hele tiden leve i "når bare jeg har fått det og orden på det-modus", da tror jeg det er lettere å være oppmerksom på hverdagsøyeblikkene som gir lykke.

Men jeg sliter med det samme for tiden. Det er verre stilt hos meg, for å si det slik. Og når det blir så ille, da er eneste måten å ikke gå helt ned på det å fokusere på øyeblikkene, akseptere det du ikke kan endre her og nå, og fokusere på de småtingene som kan hjelpe deg å holde deg oppe.

I dag har jeg hatt to positive opplevelser, da jeg skulle åpne døren ut fra stuen for å lufte, da kom en stor og flott humle og nesten ville hilse på. Den var rund og stor, hørte lyden av henne, og det var nesten som hun stod i ro i luften for å se på meg. Det var nesten som hun ville minne meg på akkurat det jeg skrev over. I dag var det altfor varmt her for årsiden, men samtidig veldig deilig. Og da jeg gikk meg en liten tur senere så jeg årets første hestehov på et goldt sted hvor den egentlig ikke burde være i stand til å leve - men den var først og den blomstret og den hadde det tydeligvis bra der den stod. :)

Anonymkode: 86d61...cdd

Skrevet (endret)

Det viktige er alt det lille. Lyden av unger som holder på å le seg ihjel inne på rommet. At tulipanene mine på bordet har sprunget ut. At frøene jeg sådde i forrige uke spirer voldsomt på kjøkkenbenken. At boka jeg leser er like bra som forrige gang jeg leste den. At ryggen er bedre. At antakelig noen av ungene finner ut at de skal bake etter jeg har lagt meg, så det er ferskt bakverk i morgen tidlig (jeg krysser fingrene). At jeg elsker huset vårt enda så grunnleggende ufancy det er, etter manges standard. At jeg har et lass nye brukte gratis bøker fra gjenbruksstasjonen, der jeg egt bare skulle levere avdøde julebelysninger.  Gjenbruk er gøy, en kjempeglede! At det er helg, og vinterferie ble det ikke, men det var ei morsom jobbuke og det ER helg, og den er uten en eneste fast plan og vi kan gjøre hva vi vil. Det jeg prøver å si er at det er plenty av ting man kan la dra seg ned om man fokuserer på dem, men det er et valg man må ta. 

Endret av sug lut
Skrevet

Dere er så kloke! 👏🏻🌸

Jeg er enig og meldingene deres er inspirerende. Tenkt mye på de i dag. Som om man må bli påminnet av og til, om de små tingene. Litt og litt, og sette ting i perspektiv og samtidig tillate seg å synes at noen ting er tungt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...