Gå til innhold

Inspirert av tråden om grå hår:

Anbefalte innlegg

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Er det sant at folk som har rødt hår ikke kan få grått hår? Moren min nevnte det en gang, og jeg har jo tenkt at «jo, ja, det har sikkert med DNA og gjøre.» men er det noen her som kan bekrefte eller avkrefte det?

(Enda ett av mine «dumme» spørsmål)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har snakket om det på Brille. Ifølge dem stemmer det - folk med rødt hår får hvitt hår istedenfor grått :)

Anonymkode: 48cd0...f97

Skrevet

Det visste eg ikkje! 🤔 Men når eg tenkjer meg om; far gjekk frå raudt til kvitt. Kanskje nokre grå strå i skjegget (eller så er det rester frå middagen som ser grå ut😅

Skrevet

Et familiemedlem her har rødt hår. Han får både hvite og grå hår. En annen får bare lyse hår:

Anonymkode: 7907a...c34

Skrevet

Alle får hvit hår.det bare ser grått ut sammen naturfarger.mamma er rød håret og våre «grå hår» har helt lik farge

Anonymkode: a6f2f...4dd

Skrevet
7 timer siden, Anonym bruker skrev:

De har snakket om det på Brille. Ifølge dem stemmer det - folk med rødt hår får hvitt hår istedenfor grått :)

Anonymkode: 48cd0...f97

ØØØh - nei. ALLE mennesker får hvitt hår. Men dersom den fargen du ellers har, er mørk, så vil kombinasjonen se grå ut. Men ingen får grå hår i hodet. Når hår skifter farge, blir hvert enkelt strå hvitt.

Anonymkode: fbf16...2ef

Skrevet

Min svigerfar har gått fra rødt til hvitt, så det stemmer i hvert fall ikke på alle.

Anonymkode: 6e375...ad6

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Min svigerfar har gått fra rødt til hvitt, så det stemmer i hvert fall ikke på alle.

Til GRÅTT! 

😅

Skrevet

Jeg har sort hår, mine blir ikke grå, de blir helt hvite, mulig det er kontrasten, men jeg ser ikke mye grått i de hårstråene...

Anonymkode: 59ac0...857

Skrevet

Da tar nok Harald eia feil. Igjen. 

Anonymkode: a9c41...463

Skrevet

Jeg har brunt hår, pappa hadde helt sort. Jeg blir grå på samme måte som ham, enkelthår blir hvite. Hans så stålgrått ut på avstand, mitt ser lysere brunt ut.

Mamma og mannen min var/er mørk blonde med rødskjær. De ble grå på det viset at partier av håret skiftet farge, til forskjellige nyanser av grått. Deler av håret til mamma så gulgrått ut. Det var ikke pent.

Glad jeg ligner pappa i måten jeg blir grå på..,

Anonymkode: 8e607...852

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...