Gå til innhold

Er så bekymret

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 12+2 i dag, har nå i godt over 1 mnd vært kvalm, utrolig sliten og generelt dårlig form. Det har gradvis blitt bedre, for så å være i super form nå for et par dager siden.

Jeg har jo lest at kvalmen gjerne forsvinner i uke 12.

Jeg har en bakgrunn med 4 spontanaborter i uke 5-7. Den ene som jeg mistet i uke 7 fant de det ut i uke 9 på ul, men da visste jeg det egentlig siden symptomene forsvant i uke 7.

Brystene er fortsatt større, slik de har vært den siste tiden.

Jag var på ul i uke 10, og alt så bra ut da.

Har jeg grunn til bekymring? eller forsvinner symptomene på denne måten rundt uke 12?

Jeg mener også at jeg kjente bevegelse et par ganger i uke 11, føltes som den snudde seg, tok en salto liksom, men har ikke kjent det heller siden, men har også har en del å gjøre siste uka, og kanskje ikke hatt så mye tid til å kjenne etter.

Jeg har barn fra før, men opplevde aldri da å være så bekymret som jeg er nå, men jeg fikk de før disse spontanabortene. Jeg var heller ikke verken kvalm eller dårlig form når jeg har vært gravid før.

Anonymkode: 52ece...fb9

Videoannonse
Annonse
Gjest Marihønne
Skrevet

Kvalmen kan vedvare hele svangerskapet uten at det nødvendigvis er noe galt. Jeg hadde kvalme helt til jeg var I uke 25 sånn ca. Ingenting var galt og legen sa det bare var "uflaks" bevegelser er vel litt tidlig å bekymre seg for I uke 11? Du må bare prøve å ta det med ro og tenke at dette mest sannsynligvis vil gå bra :)

Skrevet

For meg så var det som å slå av en kvalme-bryter uke 11+4 omtrent! Vipps var kvalmen over og jeg følte meg som et nesten normalt menneske igjen! De sier at hvis man har sett et bankende hjerte etter uke 8, så skal det mye til for at det går skeis :) er du skikkelig bekymret, så ringer du sykehuset og ber om ultralyd. Det får du helt sikkert med tanke på historikken din! Lykke til! 

Skrevet

Takk for svar. Det er vel helle manglende kvalme jeg er bekymret for ;)

Jeg skal på ul i neste uke, men det hjelper jo ikke på bekymringen min akkurat nå.

Skrevet

Kvalme kan avta i uke 12.

Men å kjenne liv i uke 11 e usannsynlig. Var nok bare luftbobler. 

Anonymkode: 45bf1...a54

Skrevet

Jeg var kvalm i 37,5 uke og da kom ungen. Lykke til 😉 det er verdt det altså. 

Anonymkode: 4e109...f5a

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg var kvalm i 37,5 uke og da kom ungen. Lykke til 😉 det er verdt det altså. 

Anonymkode: 4e109...f5a

Leser du i det hele tatt innlegget du svarer på? 

Anonymkode: 08518...17b

Skrevet

Jeg hadde også en sånn opplevelse med at kvalmen - som var døgnkontinuerlig - forsvant som ved et trylleslag på nøyaktig 12 uker, og så kjente jeg veldig lite i det hele tatt i flere uker framover. Såpass lite at jeg var panisk redd for at jeg ikke var gravid i det hele tatt da jeg dro på ordinær ultralyd. Jeg hadde også hatt SA før dette, så jeg var ekstra engstelig av den grunn. Det vil helst gå bra, hi.

Skrevet

Hos en venninne av meg forsvant også kvalmen omtrent som noen bare trykket på en av-bryter. Poff, så var kvalmen borte. Det gikk bra også :)

Anonymkode: 29571...2a5

Skrevet

Symptomer kan virkelig komme og gå, altså. Husker jeg var helt overbevist om at det hadde gått galt fordi jeg plutselig ikke kjente noen symptomer på graviditet lenger. Det var rundt uke 11-12. Men det var bare meningsløse bekymringer, for det gikk helt fint. Det går nok helst bra!

Skrevet

Takk for betryggende ord. Da får jeg vel tro at det helst går bra :)

Skrevet

Lykke til, HI. Håper det går helt fint. :):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...