Gå til innhold

Sår/arr som buler innover

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et operasjonsår som endelig er nesten grodd, det er ca 2.5 cm langt og dessverre blitt ca 0.5 cm bredt fordi såret åpnet seg når stingene var fjernet og de ville ikke sy det på nytt. Jeg fjernet ikke stingene for tidlig med tanke på det de sa. Akkurat nå er såret/arret en grop, det har jeg aldri hatt før. Vil det flate seg ut eller kan jeg risikere en grop resten av livet? Jeg skjønner at det ikke er helt grodd og kan forandre seg etterhvert. 

Anonymkode: f210e...168

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan arrene heler seg er også veldig individuelt, i tillegg til slike komplikasjoner som du har hatt.

Hvis det finnes en dyktig akupunktør der du bor, ta kontakt med denne og spør om personen driver med arrbehandling. Det fungerer faktisk på å gjøre arrene mindre synlige. Pass på at det er en akupunktør med full utdannelse i klassisk akupunkur, ikke bare etårig kurs eller helgekurs!

Anonymkode: 9f632...b99

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan arrene heler seg er også veldig individuelt, i tillegg til slike komplikasjoner som du har hatt.

Hvis det finnes en dyktig akupunktør der du bor, ta kontakt med denne og spør om personen driver med arrbehandling. Det fungerer faktisk på å gjøre arrene mindre synlige. Pass på at det er en akupunktør med full utdannelse i klassisk akupunkur, ikke bare etårig kurs eller helgekurs!

Anonymkode: 9f632...b99

Takk for tips men jeg er bare nysgjerrig, arret er på hodet så håret dekker lett over det.

Jeg glemte å skrive at jeg ville ha erfaringer, for skjønner at vi er forskjellig :)

Skrevet

Mitt arr buler utover :P hvor på hodet er arret ditt? 

Anonymkode: 421f1...31b

Skrevet

Jeg har to arr som ble «laget» samme dag. Noen dager står de utover, noen dager er de flate og noen dager buler de innover 😅

Anonymkode: 4c3af...ea0

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Mitt arr buler utover :P hvor på hodet er arret ditt? 

Anonymkode: 421f1...31b

Utover er vel vanligst. Arret er rett over panna men dekket helt av hår når jeg har sideskille, vet ikke om det vil synet mye når det håret som ble barbert har grodd ut og jeg grer håret bakover men jeg bryr meg ikke så mye om det. Syns arr er litt kult 😜

Skrevet
21 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har to arr som ble «laget» samme dag. Noen dager står de utover, noen dager er de flate og noen dager buler de innover 😅

Så langt buler mitt bare innover, men er ikke så gammelt 😁

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Så langt buler mitt bare innover, men er ikke så gammelt 😁

Jeg fikk mine i september, vet ikke om det er derfor de varierer etter "dagsformen" sin 😂

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg fikk mine i september, vet ikke om det er derfor de varierer etter "dagsformen" sin 😂

Jeg ble operert for ca 1.5 mnd siden 😊 Hadde en operasjon i november og, to arr, men de er normale arr, smale streker. Sårene oppførte seg som normalt når stingene ble fjernet, det oppå hodet spriket jo etter stingene ble fjernet

Skrevet
15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ble operert for ca 1.5 mnd siden 😊 Hadde en operasjon i november og, to arr, men de er normale arr, smale streker. Sårene oppførte seg som normalt når stingene ble fjernet, det oppå hodet spriket jo etter stingene ble fjernet

Det ene som jeg har på skulderen (et bakpå skulderen og et lenger ned på ryggen) spriket også ganske mye i ene enden. Det sluttet ikke å blø så etter 2 døgn var jeg nødt til å ta av kompressen (var megatjukk så ble ikke overfylt av blod, men kunne se det) og da blødde det fremdeles friskt og legen hadde glemt å sette i de to siste stingene for å få lukket såret. De ville ikke sy igjen så det bulet jo innover de første ukene før det begynte å variere.

Skrevet

Har arr etter pinner i håndleddet. De går innover. Arr er kult 😁 Det har farfar sagt siden vi var små 😁

Anonymkode: d1d92...eac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...