Gå til innhold

Hvilken menskopp bruker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte en for noen år siden, men har blødd så lite pga hormonspiral at jeg ikke har brukt den. Nå er spiralen ute, og jeg husker virkelig fordelen med den, små blødninger😅 

Men jeg blir liksom ikke helt komfortabel med denne koppen. Den er tett nok, men den stikker meg! Altså den toppen til å dra i er for stiv😬 Jeg har klippet den nesten helt bort nå i håp om at det skal hjelpe, men tenkte å høre deres erfaringer, er det bare denne koppen som ikke passer meg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg slet også med den tuppen, så jeg klippet den av. For øvrig har jeg Ladycup og er fornøyd med den. Har du riktig størrelse?

Skrevet
1 time siden, den perfekte mor skrev:

Jeg kjøpte en for noen år siden, men har blødd så lite pga hormonspiral at jeg ikke har brukt den. Nå er spiralen ute, og jeg husker virkelig fordelen med den, små blødninger😅 

Men jeg blir liksom ikke helt komfortabel med denne koppen. Den er tett nok, men den stikker meg! Altså den toppen til å dra i er for stiv😬 Jeg har klippet den nesten helt bort nå i håp om at det skal hjelpe, men tenkte å høre deres erfaringer, er det bare denne koppen som ikke passer meg?

Jeg prøvde også menskopp, og fikk den aldri til å passe. Det viste seg at jeg hadde svakt bindevevet i underlivet, og er nå operert for fremfall... 

Anonymkode: 1b4eb...6ec

Skrevet

Jeg har klippet den tutten helt av omtrent, og har også ladycup. Hadde mooncup før, men liker ladycup bedre for den er liksom tynnere og mindre stiv. Har en sammenleggbar av ukjent merke i beredskap i veska. 

Skrevet

Jeg har en mooncup og synes den er fin. Jeg klipte også tuppen helt av. Så har jeg en billig en jeg kjøpte på wish. Den er mye mykere enn mooncupen. Liker mooncup best. 

Har aldri angret på at jeg brukte litt tid på å finne ut av dette med menskopp. Har brukt det i 6 år. Går aldri tilbake! 

Anonymkode: 0fcc0...f8d

Skrevet
52 minutter siden, amandine skrev:

Jeg har klippet den tutten helt av omtrent, og har også ladycup. Hadde mooncup før, men liker ladycup bedre for den er liksom tynnere og mindre stiv. Har en sammenleggbar av ukjent merke i beredskap i veska. 

Hvordan får du den ut da?

Anonymkode: 6bafa...924

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan får du den ut da?

Du skal jo ikke dra i tutten. Du må klemme rundt selve koppen for at vakuumet skal slippe, så tutten er egentlig ikke nødvendig. Jeg bruker Evelina, eneste dem hadde på apoteket her. Funker veldig bra👍🏻 Kommer aldri til å bruke annet enn menskopp! Angrer bare på at jeg ikke begynte tidligere😅

Anonymkode: 89428...4cc

Skrevet
32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du skal jo ikke dra i tutten. Du må klemme rundt selve koppen for at vakuumet skal slippe, så tutten er egentlig ikke nødvendig. Jeg bruker Evelina, eneste dem hadde på apoteket her. Funker veldig bra👍🏻 Kommer aldri til å bruke annet enn menskopp! Angrer bare på at jeg ikke begynte tidligere😅

Eh.. så vid er ikke jeg at jeg kan stappe inn hele hånda for å dra den ut altså.. jeg har prøvd kopp og det var det verste griseriet jeg har vært borti. Det ble jo blod overalt! Og veldig vanskelig å få ut siden tutten var så langt inn. Skal den sitte helt ytterst da eller?

Skrevet

Det er så lenge siden jeg kjøpte min, at jeg husker ikke merket. Står iCare på oppbevaringsposen, og koppen er lilla, men ingen annen tekst😬

Ser ut som det hjalp å klippe tuppen, og det er fortsatt litt å klippe på😁

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Eh.. så vid er ikke jeg at jeg kan stappe inn hele hånda for å dra den ut altså.. jeg har prøvd kopp og det var det verste griseriet jeg har vært borti. Det ble jo blod overalt! Og veldig vanskelig å få ut siden tutten var så langt inn. Skal den sitte helt ytterst da eller?

Eh... Det er ikke jeg heller... To fingre er nok i massevis. Den skal ikke sitte så langt inn som en tampong nei. 

Skrevet

Bruker menssvamp, nærmere bestemt ob 👌🏻

Anonymkode: a8e72...89f

Skrevet
19 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Eh... Det er ikke jeg heller... To fingre er nok i massevis. Den skal ikke sitte så langt inn som en tampong nei. 

Men må jo bruke tommel og pekefinger for å få tak, det er ikke plass til det asså. 

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men må jo bruke tommel og pekefinger for å få tak, det er ikke plass til det asså. 

Får du ikke plass til to fingre kan jeg ikke for mitt bare liv forstå hvordan du har sex med mindre mannen din har form som en blyant.

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

🙊😂 

Skrevet
3 minutter siden, amandine skrev:

Får du ikke plass til to fingre kan jeg ikke for mitt bare liv forstå hvordan du har sex med mindre mannen din har form som en blyant.

Når de skal føres inn med en avstand som muliggjør en full menskopp imellom og man ikke akkurat er kåt og våt så er ikke det noe trivelig nei. Jeg har aldri født vaginalt så er ikke vid. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Når de skal føres inn med en avstand som muliggjør en full menskopp imellom og man ikke akkurat er kåt og våt så er ikke det noe trivelig nei. Jeg har aldri født vaginalt så er ikke vid. 

Vi som har født vaginalt er heller ikke nødvendigvis blitt videre av det😉 Koppen er smal nederst, du skal kun klipe rundt der, ikke hele koppen. 

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Vi som har født vaginalt er heller ikke nødvendigvis blitt videre av det😉 Koppen er smal nederst, du skal kun klipe rundt der, ikke hele koppen. 

Men hvor skal koppen sitte da? Ytterst så man når den? 

Skrevet
50 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men hvor skal koppen sitte da? Ytterst så man når den? 

Jeg setter den så langt inn at den er rett innenfor og enkel å få tak i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...