Gå til innhold

Redd gaven min er kjip


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal i rund dag til en venninne i dag. Jeg har strikket noe personlig men får nå høre at de andre har kjøpt både designer vesker til flerfoldige tusen og andre dyre merketing. Vi har ikke verdens beste økonomi for tiden for mannen har mistet jobben men garnet var dyrt og jeg har sitter hver kveld i tre uker og strikket. Nå kjenner jeg litt at jeg angrer på hele prosjektet og er litt flau over gaven når de andre kommer med så dyre ting. Søren heller 😞. Vurderer faktisk barnslig nok å ikke gå. Har ikke råd til å gå ut å handle for flere tusen nå. Hadde du blitt skuffa over å få noe sånt?

Anonymkode: b90d9...18c

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg hadde blitt utrolig glad for din gave💜! Tror nesten jeg hadde felt ei tåre og. Du gir noe personlig, OG noe nyttig. Alle vet at det tar tid å strikke en gave. Du har brukt TID på gaven, det bør bli satt pris på spør du meg😊👍

Endret av Annanym
Skrevet

Å, så trist at du tenker sånn!
Klart du skal gå, og for en vidunderlig gave!

Jeg ELSKER å få ting som folk har strikket til meg! Jeg liker ikke å strikke selv, men syns det er så fint med hjemmestrikkede gensere, sokker, lurer. Hadde blitt KJEMPEGLAD for presenagen fra deg, som du faktisk har laget selv og lagt tid og arbeid i. 

Din gave står ikke tilbake for noen! 

Anonymkode: b12a5...68b

Skrevet

Merkelig miljø du er i hvis det er normalt å gi gave til venninner til flere tusen kroner hver.

Jeg hadde faktisk satt mer pris på din gave, for den er mer personlig, føler jeg, du har lagt mer av både tid og energi i gaven. Det er en gjennomtenkt gave du har planlagt og brukt tid på i flere uker.

 

Anonymkode: 104d6...a0d

Skrevet

Det høres da ut til å være en flott gave!

De som gir designerveske (?) må vel ha gått flere sammen? 

Din gave er laget med omtanke og kjærlighet og jeg hadde blitt svært takknemlig for å få noe selvlaget. 

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Merkelig miljø du er i hvis det er normalt å gi gave til venninner til flere tusen kroner hver.

Jeg hadde faktisk satt mer pris på din gave, for den er mer personlig, føler jeg, du har lagt mer av både tid og energi i gaven. Det er en gjennomtenkt gave du har planlagt og brukt tid på i flere uker.

 

Anonymkode: 104d6...a0d

Enig. I mitt miljø tror jeg de fleste ville blitt gladere for hjemmestrikk enn noe kjøpt i butikk.

Forutsetter da at det er noe som er håndverksmessig gjort og passer til vedkommende.

Skrevet

Gi din gave og kos deg, jeg er sikker på at gaven blir godt mottatt. Selv blir jeg mye gladere for hjemmelagede ting eller billige ting som faktisk giver har brukt tid til å finne til meg (altså vet jeg liker) enn dyre designer vesker og annet. Jeg hadde faktisk blitt mer glad for 10pk med servietter enn en dyr desegner veske, men nå er jeg muligens ikke dame nok for jeg vil ikke ha ting jeg må være veldig forsiktig med eller passse veldig på. 

Anonymkode: 06dd8...ef9

Skrevet
26 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal i rund dag til en venninne i dag. Jeg har strikket noe personlig men får nå høre at de andre har kjøpt både designer vesker til flerfoldige tusen og andre dyre merketing. Vi har ikke verdens beste økonomi for tiden for mannen har mistet jobben men garnet var dyrt og jeg har sitter hver kveld i tre uker og strikket. Nå kjenner jeg litt at jeg angrer på hele prosjektet og er litt flau over gaven når de andre kommer med så dyre ting. Søren heller 😞. Vurderer faktisk barnslig nok å ikke gå. Har ikke råd til å gå ut å handle for flere tusen nå. Hadde du blitt skuffa over å få noe sånt?

Anonymkode: b90d9...18c

Du kjenner vel venninna di? Man gir jo ikke strikketing til folk en ikke vet liker sånt?

Anonymkode: 6418f...1ab

Skrevet

Hvis du ferdes i så pengesterkt miljø at venner gir hverandre gaver for tusenvis av kroner har hun sannsynligvis penger til å kjøpe seg det hun trenger (og mere til), sånn til vanlig. Da er helt sikkert en gave laget med omtanke, tid og flid minst like verdifull. Og det er ingen skam ikke å være stinn av gryn. Gå på fest og ha det gøy, feir venninna di! Jeg hadde blitt utrolig overrasket, paff og lei meg hvis jeg hadde funnet ut at en av mine venner hadde unnlatt å komme fordi de ikke hadde dyr nok presang :kari: Og jeg har selv gått i selskap med "for liten gave", følt meg litt flau en liten stund og ferdig med det. 

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal i rund dag til en venninne i dag. Jeg har strikket noe personlig men får nå høre at de andre har kjøpt både designer vesker til flerfoldige tusen og andre dyre merketing. Vi har ikke verdens beste økonomi for tiden for mannen har mistet jobben men garnet var dyrt og jeg har sitter hver kveld i tre uker og strikket. Nå kjenner jeg litt at jeg angrer på hele prosjektet og er litt flau over gaven når de andre kommer med så dyre ting. Søren heller 😞. Vurderer faktisk barnslig nok å ikke gå. Har ikke råd til å gå ut å handle for flere tusen nå. Hadde du blitt skuffa over å få noe sånt?

Anonymkode: b90d9...18c

Jeg hadde blitt superglad.

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skal i rund dag til en venninne i dag. Jeg har strikket noe personlig men får nå høre at de andre har kjøpt både designer vesker til flerfoldige tusen og andre dyre merketing. Vi har ikke verdens beste økonomi for tiden for mannen har mistet jobben men garnet var dyrt og jeg har sitter hver kveld i tre uker og strikket. Nå kjenner jeg litt at jeg angrer på hele prosjektet og er litt flau over gaven når de andre kommer med så dyre ting. Søren heller 😞. Vurderer faktisk barnslig nok å ikke gå. Har ikke råd til å gå ut å handle for flere tusen nå. Hadde du blitt skuffa over å få noe sånt?

Anonymkode: b90d9...18c

Jeg hadde blitt utrolig glad for din gave som faktisk kommer rett fra hjertet.Du har brukt tiner av livet ditt for å gi noe fint å personlig til vennen din.

 

Jeg bryr meg ikke om gaver men er heller glad for å være sammen å feire med venner.

Kose deg masse!!

Anonymkode: 05bd1...d06

Skrevet

Begynn å regne timepris til garnprisen, så tenker jeg at din gave slår de fleste andres. Når det er sagt, så er det ikke prisen på en gave som betyr noe, men verdien av den. Jeg hadde blitt så glad og rørt om noen hadde strikket noe til meg, og du kjenner jo venninna di, så da vet du jo sikkert om dette er noe hun vil bli glad for.

Skrevet

Jeg strikker litt selv og ble skikkelig rørt og glad for en strikkegave fra en venninne til jul. Jeg vet hvor mye tid som ligger bak. Med mindre venninnen din hater strikketing så kan jeg ikke tenke meg annet enn at hun blir kjempeglad!

Anonymkode: 9df86...0df

Skrevet

Jeg ville tusen ganger heller hatt noe hjemmestrikket enn en designerveske. 

Da jeg fikk gaver til babyen ble jeg veldig glad for de hjemmestrikkede tingene. De har en helt annen verdi!! 😃

Anonymkode: e66ef...395

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...