Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Barnefaren skulle ha hatt sønnen vår denne helgen på samvær men ber meg nå være med til han å overnatte til imorgen ettersom han skal på jobb 7 imorgen tidlig. Jeg har gjort det noen ganger før sånn at far slipper å avlyse samvær fredagen,for da blir småen så skuffet. Men idag får jeg besøk av søsteren min som bare er på besøk denne helgen så vi har bestillt billetter til standup show ikveld. Men far mener at da er det min feil at småen blir skuffet siden jeg priorerer standup før sønnen min. Sa fra til han at jeg kan ikke avlyse avtaler hver gang når han kommer i siste liten. At når jeg har barnefri så legger jeg andre planer.Men at moren min kan passe han til imorgen.Det svaret var han ikke fornøyd med. Hva hadde dere gjort? Vært med på samvær idag som barnefaren forventer? Eller bare stå fast på at jeg har andre planer men at moren min kan passe? Anonymkode: 57720...72e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Stå på ditt! Du er ikke hans personlige tjener! Anonymkode: 9a03b...2ad
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Stå på ditt. Jeg vet det er vanskelig, spesielt når han mener du er ansvarlig. Men ikke gi etter. Anonymkode: c0e7a...2a9
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stå på ditt! Du er ikke hans personlige tjener! Anonymkode: 9a03b...2ad Han er vant til at jeg stortsett alltid gjør som han sier å forventer alltid at jeg stiller opp hvis han har andre planer. Han skaffer aldri barnevakt selv å det irriterer meg! Nå har jeg til og med skaffet barnevakt for han men likevel er det ikke godt nok. Han blir nok ikke bedre om jeg alltid gir etter når han blir sur. Anonymkode: 57720...72e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 Nei ærlig talt! Han er helt urimelig. Du har jo både bestilt billetter og reddet ræva hans med barnevakt Anonymkode: 084f7...39e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Stå på ditt. Jeg vet det er vanskelig, spesielt når han mener du er ansvarlig. Men ikke gi etter. Anonymkode: c0e7a...2a9 Han vet det er lurt å spille på føleser når det gjelder meg så er jo derfor han sier det. Men jeg har ikke dårlig samvitighet for å ikke bli med,det er han som avlyser samværet idag pga jobb imorgen ikke jeg. Anonymkode: 57720...72e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei ærlig talt! Han er helt urimelig. Du har jo både bestilt billetter og reddet ræva hans med barnevakt Anonymkode: 084f7...39e Ja han ofte ganske urimlig. En annen gang hadde jeg lovet å sitte barnevakt også kommer han plutselig å sier at jeg må være fredag pga jobb lørdag. Jeg sa ifra på en fin måte at jeg har lovet å sitte barnevakt så jeg kan ikke være med. Da mente han at jeg bare kunne avlyse barnevaktjobben samme dagen 😮 Sa ifra om at det kan jeg selvfølgelig ikke gjøre,å da ble det sure miner om at ungene jeg passer er viktigere enn min egen sønn. jeg har også flere ganger vært med selv om jeg egentlig hadde billetter til standup men nå er jeg lei! Jeg har ikke så god råd så veldig kjedelig å betale penger for en standupbillett som jeg ikke får brukt. Anonymkode: 57720...72e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #8 Skrevet 22. februar 2019 Ikke tro du beskytter sønnen deres mot skuffelse ved å skjule pappaens sløvhet. Barn er smarte, de skjønner tegninga Anonymkode: 084f7...39e
Tipp topp Skrevet 22. februar 2019 #9 Skrevet 22. februar 2019 Kan ikke far være hos deg og ha samvær med sønnen og så kan han dra hjem når du komner hjem? Hvorfor må du være hos han?
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #10 Skrevet 22. februar 2019 Hvorfor skal han jobbe når han har samvær da, tar han på seg ekstra vakter de helgene han har sønnen? Da er det jo i tilfelle han som er egoistisk og må slutte med det... Han kan jobbe så mye han orker når han ikke har sønnen hos seg, men de helgene barnet er der bør være hellig, og det forstår en evt arbeidsgiver altså. Anonymkode: 133ea...4bf
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #11 Skrevet 22. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvorfor skal han jobbe når han har samvær da, tar han på seg ekstra vakter de helgene han har sønnen? Da er det jo i tilfelle han som er egoistisk og må slutte med det... Han kan jobbe så mye han orker når han ikke har sønnen hos seg, men de helgene barnet er der bør være hellig, og det forstår en evt arbeidsgiver altså. Anonymkode: 133ea...4bf Virker som han tar på seg ekstra vakter når han blir spurt selv om han vet at han skal ha samvær. For han skal egentlig ha fri annenhver helg. Han tjener over 500.000 i året så er ikke sånn at han desperat trenger pengene heller. Anonymkode: 57720...72e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #12 Skrevet 22. februar 2019 Skriv ned hver eneste gang samværet endres/avlyses. Han må få det inn at når han skal ha barnet så er det hans jobb å skaffe barnevakt, hans jobb å ha fri fra jobb, hans jobb å ta seg av og betale for barnet og ikke ha deg "tilgjengelig". Anonymkode: bf8bb...203
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #13 Skrevet 22. februar 2019 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Skriv ned hver eneste gang samværet endres/avlyses. Han må få det inn at når han skal ha barnet så er det hans jobb å skaffe barnevakt, hans jobb å ha fri fra jobb, hans jobb å ta seg av og betale for barnet og ikke ha deg "tilgjengelig". Anonymkode: bf8bb...203 Burde nok begynne å skrive det opp ja for det skjet ofte. Han avlyser pga en hyttetur med venner,pga han skal på stadion,skal i utdrikningsslag,pga han skal se en fotballkamp på tv å drikle samtidig osv. Listen er lang. Anonymkode: 57720...72e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #14 Skrevet 22. februar 2019 Tenker at det er greit å hjelpe hverandre av og til men dette skjer ofte. Dessuten går det bare en vei,spør jeg han om å ha småen en dag i min helg så passer det aldri selv om jeg spør i god tid. Anonymkode: 57720...72e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #15 Skrevet 22. februar 2019 Kos deg med søstera di😊 dersom far har hinder på sin samværshelg så er det han som skal ordne barnevakt. Om han er misfornøyd med at din mor kan stille opp da må han ta seg ei pæra. Han må slutte å tro at allt skal legges på sølvfat. Anonymkode: ee5e3...d02
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #16 Skrevet 22. februar 2019 22 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kos deg med søstera di😊 dersom far har hinder på sin samværshelg så er det han som skal ordne barnevakt. Om han er misfornøyd med at din mor kan stille opp da må han ta seg ei pæra. Han må slutte å tro at allt skal legges på sølvfat. Anonymkode: ee5e3...d02 Ja jeg vet men han skaffer aldri barnevakt selv å derfor jeg blir så irritert over at han forventer at jeg stiller opp hver gang. Tror ikke han har noe imot at moren min passer han,var heller det at han ville ha sønnen sin idag som planlagt. Anonymkode: 57720...72e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #17 Skrevet 22. februar 2019 Kom for å hente han på SFO men da hadde faren allerede vært å hentet han faktisk. Var ikke helt det jeg fikk forståelse for at han hadde tenkt til,men bare glad småen får være med faren sin idag Anonymkode: 57720...72e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #18 Skrevet 22. februar 2019 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kom for å hente han på SFO men da hadde faren allerede vært å hentet han faktisk. Var ikke helt det jeg fikk forståelse for at han hadde tenkt til,men bare glad småen får være med faren sin idag Anonymkode: 57720...72e Ja supert det. Men ville forsikret meg om at han hadde droppet jobben og ikke lar ungen være alene. Anonymkode: fc40e...892
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #19 Skrevet 22. februar 2019 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ja supert det. Men ville forsikret meg om at han hadde droppet jobben og ikke lar ungen være alene. Anonymkode: fc40e...892 Det gjør han ikke. Han klikket vinkel ifjor fordi sønnen vår på 6 år hadde leket rett utenfor huset alene. Vi bor i en rolig blindgate så ser ikke problemet med han at leker rett utenfor her. Nå er snart 7,5 år å likevel blir far sint på meg hvis sønnen vår forteller at han for eksempel vært alene hjemme en time mens jeg har vært på butikken. Jeg syns han er altfor hysterisk. Anonymkode: 57720...72e
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #20 Skrevet 22. februar 2019 Du kan likevel ikke være sikker på at han ikke mener at det gjelder ulike regler hos deg og hos han, så ikke bli overrasket om du hører at sønnen har vært alene mens han var på jobb. Denne mannen virker umoden. I tillegg virker han både ekstremt egoistisk, og veldig kontrollerende. En slik mann vil alltid forsøke å kontrollere deg, og det kan du ikke akseptere. Som andre sier, lag deg en journal over samværet, skriv den gjerne også bakover så langt du har kontroll på. Gjem på alle meldinger og mailer du ev. får fra ham om dette også. Og så bestiller du en time til familievernkontoret og tar opp at det er svært uheldig for sønnen at han hele tiden opplever at far bryter avtaler og prioriterer andre fritidssysler fremfor sønnen. Ta opp at sønnen din blir lei seg og at han blir urolig fordi han ikke vet om han kan stole på at faren stiller opp. Og hva som kan gjøres for å hindre at sønnen får større problemer pga. fars valg. Og nei, det er selvfølgelig ikke noe valg at du alltid skal slippe alt du har i hendene, alltid endre planer også, fordi far finner andre ting han heller ønsker å prioritere foran sønnen. I tillegg, noter alt fraværet som blir mindre pga. dette, og ta bidrag gjennom Nav, siden han trolig da betaler mindre enn hva han skal også. Og når han stadig får deg til å komme til ham for å passe sønnen hos ham, da snor han seg jo egentlig unna det at han da egentlig ikke har samvær. Så ved å akseptere den løsningen, da skyter du deg selv i foten, Hi. Anonymkode: bcc15...368
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå