Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Jeg vet ikke jeg - er det "greit" å bli litt skuffet over dette? Min mor jobber 50%. Når jeg en sjelden gang spør om barnebarna på 4 og 6 kan komme på overnatting, blir hun som oftest nølende. Sist spurte hun "må de?" Jeg kjenner jeg blir litt lei meg på jentene mines vegne. Har jeg grunn til det? Anonymkode: 22cc5...f9c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Hadde så klart blitt litt skuffet, men er kanskje en grunn til at hun jobber 50%? Har hun energi nok til å ha barnebarn på besøk? Hvor gammel er hun? moren min er varehussjef og jobber fra 9 til 20 i ukene, men orker allikevel barnebarn i helgene. Men hun er fortsatt ganske ung og er veldig frisk og aktiv. Dersom du mener det er på grunn av manglende interesse, så er jo d klart litt trist.. men kan jo være at hun ikke har nok energi?? Anonymkode: d348f...98f
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Føler litt det samme her. Min mamma er alltid så sliten.... men har ofte min brors barn på besøk... Anonymkode: ec585...c15
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 NEI! Hvorfor skal du få bli lei deg for det? Folk må få velge selv hva de orker. Og orker hun ikke må hun få lov å si nei. Anonymkode: 08fe6...f3d
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 Hvis hun er eldre og sliten, så er jo det bare noe man må forholde seg til. Hun er ferdig med småbarn, og vil vel nyte helgene sine uten småbarn og avbrutt nattesøvn. Kan ikke dømme henne der. Hvis barna dine i tillegg er litt krevende, så er det jo ekstra forståelig. Anonymkode: 5b0c2...57b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 Min mor har heller ikke mitt barn på overnatting. Hun er pensjonist og erlig med at hun ikke orker det. Hun kan passe barnet noen timer her og der, men ikke overnatting. Anonymkode: 875e8...21c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 9 minutes ago, Anonym bruker said: Min mor har heller ikke mitt barn på overnatting. Hun er pensjonist og erlig med at hun ikke orker det. Hun kan passe barnet noen timer her og der, men ikke overnatting. Anonymkode: 875e8...21c Er hun 90 år gammel? Da er det greit. Anonymkode: a5b9a...0f2
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #8 Skrevet 22. februar 2019 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Er hun 90 år gammel? Da er det greit. Anonymkode: a5b9a...0f2 Vel... Man trenger vel ikke å være 90 for å ikke orke å ha barnebarn på overnatting. Min mor var 75 da det yngste barnebarnet ble født, og sliten etter å ha arbeidet i 60 år. Hun orket heller ikke å ha sine barnebarn på overnatting den gang. Mor var en veldig god mor for sine egne barn og en god bestemor for de eldste barnebarna, men ettersom hun ble eldre så orket hun ikke, og det har jeg stor forståelse for. Hun var ferdig med småbarn. Anonymkode: 196b3...5ba
Tøystykke Skrevet 22. februar 2019 #9 Skrevet 22. februar 2019 Min svigermor er 100% ufør, og orker å ha barnebarna på besøk. Så ja, du kan være skuffa.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #10 Skrevet 22. februar 2019 Jo, jeg kan forstå du er skuffet, men du har ingen grunn til det. Hvis din mor er sliten og ikke orker barn på overnatting, ja, så er det slik. Det kan være ting i hennes liv og hennes helse som ikke du har innsikt i. Du må bare respektere det hun sier. Hvis hun ellers på dagtid har besøk av barnebarn av og til, er nok ikke dette med at de ikke overnatter, noe som har betydning for forholdet mellom henne og barnebarna. Min mor har heller ikke barnebarn på overnatting. Men har et nært forhold til dem likevel. Anonymkode: 49579...472
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #11 Skrevet 22. februar 2019 33 minutter siden, Anonym bruker skrev: Er hun 90 år gammel? Da er det greit. Anonymkode: a5b9a...0f2 Nei det er hun ikke, men det finnes andre grunner som jeg ikke er tenkt til å ta opp her. Livet er ikke bare sort/hvit. Anonymkode: 875e8...21c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #12 Skrevet 22. februar 2019 Jeg er sånn overfor tantebarn. Jeg er 40 år og ungen min er tenåringer og jeg oooorker ikke stå opp så tidlig som tantebarna gjør. Det er så slitsomt at jeg faktisk ikke fungerer resten av dagen, samme hvor søte og herlige de er. Anonymkode: 04e39...5f6
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #13 Skrevet 22. februar 2019 30 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei det er hun ikke, men det finnes andre grunner som jeg ikke er tenkt til å ta opp her. Livet er ikke bare sort/hvit. Anonymkode: 875e8...21c Men da bør du kanskje ha forståelse for det? Anonymkode: 2fedb...ffd
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #14 Skrevet 22. februar 2019 Hun må jo få lov til å sette grenser for hva hun orker. Er det noen spesielle grunner til at hun ikke makter? Er de lette å legge? Sover de natta igjennom? Våkner de grytidlig? Anonymkode: aff4a...9ea
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #15 Skrevet 22. februar 2019 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da bør du kanskje ha forståelse for det? Anonymkode: 2fedb...ffd Jeg har det, bare svarte på HI sitt innlegg at det er ikke alle som har barnebarn på overnatting. Anonymkode: 875e8...21c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #16 Skrevet 22. februar 2019 Jeg jobber turnus med hver 3. helg og orker ikke ha barnebarn på overnatting selv om jeg er ung bestemor. Det er helt ok med barnevakt innimellom og jeg gjør gjerne ting med barnebarn når jeg kan, men jeg vil sove i fred og stå opp når jeg vil. Feste får de vente med. Anonymkode: c8068...546
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #17 Skrevet 22. februar 2019 Hvorfor er du lei deg på jentenes vegne? De kan jo ha et supert forhold til mormor uten å overnatte... Min svigermor er handikappet, var i en ulykke og sitter i rullestol. Hun har aldri hatt barnebarn på overnatting, men de elsker henne da likevel. Når de var små besøkte vi ganske ofte, og når de ble litt større fikk de sitte på eller bli dratt etter hennes elektriske rullestol. De har gått turer sammen, besøkt henne og laget middag og vafler med henne osv. Vært mer der jo eldre og mer selvstendige de ble for hun kunne ikke hjelpe de så mye med praktiske ting. De har aldri overnattet der, men har likevel et fantastisk forhold til henne. Er mye nærmere henne enn min mamma som de har overnattet hos av og til. Anonymkode: 009dd...3d5
MollyOdd Skrevet 22. februar 2019 #18 Skrevet 22. februar 2019 Hvorfor skal det være noe galt i at hun setter grenser for seg selv? Hun er den mormora ungene dine har. Det er du som har forventninger til hva hun bør gjøre eller stille opp på. Ellers hadde du ikke blitt skuffa.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #19 Skrevet 22. februar 2019 Jeg har en slik svigermor(mamma lever ikke, faren min har jeg aldri kjent), og jeg kjenner jeg blir skuffet, men likevel noe som er hennes valg. Litt sårt siden jeg ikke har min mamma lenger, og at svigermor ofte har minstemann til svoger på overnatting. Våre er like gamle som hans yngste. Så vi har gått for betalt barnevakt de gangene vi trenger det. Anonymkode: 6d5a8...60b
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #20 Skrevet 22. februar 2019 Det er lov å bli skuffet og synes det er trist på egne barns vegne selv om besteforeldre selvfølgelig disponerer egen tid og krefter, samtidig som alle har sine utfordringer og grunner til å si nei. Vi har kun mine foreldre som avlastning og et års tid hadde de aldri tid til å passe barna da de selv skulle på fest, teater og reiser. De tok heller aldri initiativ selv og spurte og da var jeg skuffet. Sikkert fordi jeg selv er veldig glad i barn og ser hvor mye besteforeldre betyr for barna mine og andres. De har blitt bedre nå og sier nesten alltid ja om vi spør i god tid og inviterer også selv. De uttrykker stor glede og kjærlighet for barnebarna og mye ligger nok i det, den interessen. Anonymkode: b549e...9f9
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #21 Skrevet 22. februar 2019 HI her. Jeg vet ikke helt hvorfor jeg blir skuffet. Altså, jeg forstår godt at mamma vil disponere egen tid. Hun er 65 år, sprek og rask, går i teater, reiser på turer, og henger med venner. Men så da, når jeg én gang i året, spør om jentene kan få overnatte, er "må de?" svaret jeg får. Det får meg til å føle at jentene kun er et ork for henne. Anonymkode: 22cc5...f9c
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #22 Skrevet 22. februar 2019 Skjønner godt at du er skuffet, HI. Glad for at jeg har den mammaen jeg har når jeg ser hvordan noen av dere svarer 😶 Min mor er 64, jobber over 100% og synes det er veldig kjekt å ha datteren min på 4 år på overnatting innimellom. Aldri "okking og stønning" og tilbyr også selv. Hadde hun sagt "må jeg?" hadde jeg blitt kjempe lei meg. Anonymkode: 93ffd...b64
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #23 Skrevet 22. februar 2019 5 timer siden, Anonym bruker skrev: NEI! Hvorfor skal du få bli lei deg for det? Folk må få velge selv hva de orker. Og orker hun ikke må hun få lov å si nei. Anonymkode: 08fe6...f3d JO! Selvfølgelig har man lov til å bli skuffet når en frisk og sprek bestemor ikke orker å ha barnebarna på besøk et par ganger i året. Det skulle bare mangle spør du meg. Mine barn har overnattet masse hos sine besteforeldre, og det er det beste de vet. De elsker å overnatte hos besteforeldre. Jeg håper virkelig at mine barn også har forventninger til meg som bestemor når den tid kommer. Og de forventningene skal jeg møte så godt jeg kan så lenge jeg er frisk og rask. Det handler jo også om å stille på litt både for barn og barnebarn. Helt normalt. Anonymkode: 6a5e3...8e2
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #24 Skrevet 22. februar 2019 Jeg hadde ikke orket barnebarn på besøk om jeg hadde hatt det. Jeg er ikke 40 enda og barna er ganske store. Men jeg er totalt utslitt etter jobb og jobben krever alle kreftene mine, så jeg har lite overskudd. Men penger må man ha. Jeg drar gjerne ut på venninnekvelder. Det er fint å pleie vennskap selv om jeg blir sliten av det også. Min mor er 63 og passer barnebarn. Hun synes det er koselig. Det er forskjell på folk og det er ikke noe å bli skuffet for Anonymkode: d621e...0b7
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #25 Skrevet 22. februar 2019 Min mor passet barnebarna da hun jobbet og spesielt nå når hun er pensjonist. Hun tar dem fra skolen, de overnatter i helger osv. Min svigermor er litt soånn orker ikke ditt, orker ikke datt. Folk har forskjellig energinivå og egoistnivå. Svigermora har 3 barn og fremhever det veldig ofte at hun har nok av barn. Min mormor hadde 5 barn og passet alle sine barnebarn uten å noen gang si at det orker hun ikke. Jeg synes synd på mine barn som har en sånn farmor men har forsonet meg med det. I ditt tilfellet er det nok vanskeligere fordi det er snakk om din egen mor. Trist. Anonymkode: 8a46c...e96
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå