Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #1 Skrevet 22. februar 2019 Skjemmes du over sinte veganere? Som gir dere andre veganere et dårlig rykte? Bare man hører "hun er veganer", så tenker folk at hun er aggressiv, irrasjonell, menneskehater og uomgjengelig. Det er bare sånn det er. Jeg kjenner INGEN veganere som oppfører seg pent. Og det er leit, for jeg tror det finnes veganere der ute som respekterer at andre velger å spise kjøtt og bruke animalske produkter. Selv om de ikke velger det selv. Anonymkode: dc648...f15
Fru Banderas Skrevet 22. februar 2019 #2 Skrevet 22. februar 2019 Du har møtt feil folk, HI. Selvsagt finnes det fine folk som velger å leve som veganere. Med det sagt; det finnes jaggø mye rart som spiser kjøtt også. De gangene jeg har valgt å spise kun vegetar i kortere eller lengre perioder, helt uten å kringkaste valget mitt, selv om det i situasjoner har måttet komme for en dag (typ. på restaurant med en gruppe folk, eller selskap, reiser osv.), da har det virkelig ikke skortet på folk som spør om "jeg har blitt vegetarianer, altså en sånn som er kritisk til folk som spiser kjøtt, og som forventer at folk skal tilpasse alt etter mine ønsker?" - i stedet for å bare kutte alt etter første komma. Folk er korttenkte, uavhengig matvalg.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #3 Skrevet 22. februar 2019 Ja jeg skjemmes over både andre veganere og ikke veganere. Folk som skal legge seg opp i hva andre spiser er utrolig irriterende, uansett hvilket syn du har eller valg du selv tar. Mange bra veganere der ute da. Mari hult f eks, hun gir så mye gode vibber. Anonymkode: f6186...20c
Superdolly Skrevet 22. februar 2019 #4 Skrevet 22. februar 2019 Jeg kjenner EN veganer. Hun er litt stillferdig og beskjeden, men veldig hyggelig og blid når du blir kjent med henne. Hun kommenterer aldri mat, hverken sin egen eller andres. Hun er smart og intelligent og varmhjertet og jeg setter veldig stor pris på henne. Så kjenner jeg EN som kommenterer denne veganerens valg støtt og stadig. Hun er skikkelig slitsom og lager alltid masse styr ut av det. Alle andre jeg kjenner respekterer folks kostholdsvalg og lar være å kommentere det.
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #5 Skrevet 22. februar 2019 6 minutter siden, Superdolly skrev: Jeg kjenner EN veganer. Hun er litt stillferdig og beskjeden, men veldig hyggelig og blid når du blir kjent med henne. Hun kommenterer aldri mat, hverken sin egen eller andres. Hun er smart og intelligent og varmhjertet og jeg setter veldig stor pris på henne. Så kjenner jeg EN som kommenterer denne veganerens valg støtt og stadig. Hun er skikkelig slitsom og lager alltid masse styr ut av det. Alle andre jeg kjenner respekterer folks kostholdsvalg og lar være å kommentere det. tenker også mest på internett. Anonymkode: dc648...f15
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #6 Skrevet 22. februar 2019 Diskriminering på grunnlag av kosthold eller livsstilsvalg er mobbing rett og slett Anonymkode: 1d9ca...914
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #7 Skrevet 22. februar 2019 Jeg er ikke veganer, men vegetarianer. Og kjenner bare flotte veganere og vegetarianere, de tar avstand fra disse sinte aggressive veganerne. Og veldig synd at noen svært få, skal få ødelegge for mange. Jeg selv prater aldri om at jeg er vegetarianer, kommenterer aldri andres mat, går vi ut for å spise, legger jeg aldri føringer for hvor vi skal gå, bestiller bare det jeg skal ha. Men det er ofte noen som bare må kritisere mitt valg. Fatter ikke hvorfor de må det. Anonymkode: 7e00f...7a3
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #8 Skrevet 22. februar 2019 1 time siden, Anonym bruker skrev: Diskriminering på grunnlag av kosthold eller livsstilsvalg er mobbing rett og slett Anonymkode: 1d9ca...914 Hvis det er gjentakende og langvarig, så ja. hi Anonymkode: dc648...f15
Anonym bruker Skrevet 22. februar 2019 #9 Skrevet 22. februar 2019 55 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg er ikke veganer, men vegetarianer. Og kjenner bare flotte veganere og vegetarianere, de tar avstand fra disse sinte aggressive veganerne. Og veldig synd at noen svært få, skal få ødelegge for mange. Jeg selv prater aldri om at jeg er vegetarianer, kommenterer aldri andres mat, går vi ut for å spise, legger jeg aldri føringer for hvor vi skal gå, bestiller bare det jeg skal ha. Men det er ofte noen som bare må kritisere mitt valg. Fatter ikke hvorfor de må det. Anonymkode: 7e00f...7a3 Og det er dårlig gjort at de gjør det.. Så, til veganerne: De skriker så HØYT. Hver gang matprat legger ut om kjøtt og økt dyrevelferd, kommer de SINTE veganerne og kommenterer. Skal ødelegge. Jeg blir bare kvalm. Kan de ikke bare velge selv, så velger andre selv? Det er mange produksjonsdyr som har det godt, grøstad gris f.eks. gir grisene et godt liv. Men jeg vet mange veganere er imot å spise dyr uansett om de har hatt det godt, men det er liksom argumentet de bruker, da. Anonymkode: dc648...f15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå