Gå til innhold

Hjelp hva gjør jeg nå?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har opplevd at barnefar har vært ut av bilde i mange år,og som plutselig vil ha kontakt?

Er så redd for at sønnen min blir sviktet nok engang av pappaen sin. Samtidig som jeg vet at  hans store ønske er å treffe pappaen sin.

 

 

 

 

Anonymkode: 04585...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville krevd at vi gikk til familievernkontoret noen ganger før et møte i det hele tatt ble aktuelt, og der snakke om hva det gjore med sønnen sist han forsvant, og hvorfor han mener han har endret seg nå og mener han vil være en del av livet til sønnen fremover og ikke forsvinne. I tillegg kan dere da få råd og snakke sammen om hvordan dere best kan takle dette for å gjøre det enklest for sønnen deres, og også hvilken opptrapping dere ev. skal ha på samvær.

Det må jo være at dere møtes alle tre sammen i begynnelsen, slik at sønnen blir kjent med og trygg på faren igjen, så kan de være litt mer alene, lengre samvær og hyppigere/faste samvær etterhvert.

Anonymkode: b0c3d...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det har opplevd å var redd for det samme som du. Men nå har han hatt fast samvær i 7 år så han følger opp sønnen sin.

Anonymkode: 15e5e...36b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 9 år og og ikke hatt kontakt med pappaen sin siden han var 3 år.

Jeg syns dette er veldig vanskeligt,vil beskytte sønnen min på alle måter.

Er i nytt forhold og har fått to barn til,min samboer tar seg like godt av min sønn som hans egne.

Samtidig så vet min sønn om sin biologiske pappa,og har vel alltid snakket om og savnet han mye.

Kjenner jeg er bitter og må ta meg kraftig i sammen. Dette handler ikke om meg ...

 

 

 

Anonymkode: 04585...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Han er 9 år og og ikke hatt kontakt med pappaen sin siden han var 3 år.

Jeg syns dette er veldig vanskeligt,vil beskytte sønnen min på alle måter.

Er i nytt forhold og har fått to barn til,min samboer tar seg like godt av min sønn som hans egne.

Samtidig så vet min sønn om sin biologiske pappa,og har vel alltid snakket om og savnet han mye.

Kjenner jeg er bitter og må ta meg kraftig i sammen. Dette handler ikke om meg ...

Anonymkode: 04585...7ee

Kanskje du kan få noen timer på fvk alene før du får faren med dit også? Da får du kanskje roet bitterheten noe før du og far snakker mer konkret om ting, og det gjør at det kan bli lettere for deg å forholde deg til ham.

Jeg har en venninne som var i en lignende situasjon, der var ikke far med fra starten, men han kom på banen etter en del år. Så fikk han midlertidig panikk og trakk seg helt unna. Det var veldig sårt for sønnen som jo ikke forstod noe. Min venninne jobbet masse med seg selv for at hennes bitterhet overfor faren ikke skulle vises til sønnen. Etter hvert kom far faktisk tilbake, de fikk en god dialog, han var ærlig om at det å bli pappa til et såpass stort barn var et sjokk, veldig godt, men samtidig masse skyldfølelse fordi han ikke hadde vært der før, bitterhet over hva han hadde gått glipp av - og panikk fordi han var livredd for å ikke være en god nok pappa. Han lyttet til det hun fortalte om sine følelser og sønnens. Far og sønn fikk et veldig godt forhold igjen etter en tid, og far har vært til å stole på i årene etterpå.

Så gi ham en sjanse, men det er helt innafor å kreve at dere snakker ordentlig sammen, gjerne flere ganger og gjerne på familievernkontoret før han tar opp igjen kontakten. Om han går med på det så viser han jo også tydeligere at han nå er rede til å forplikte seg.

Hvis dette fungerer så vil sønnen din være priveligert som har to fedre i livet sitt. Og skulle far mot formodning forsvinne igjen, da har sønnen din fremdeles din samboer som far.

Anonymkode: b0c3d...717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg ville krevd at vi gikk til familievernkontoret noen ganger før et møte i det hele tatt ble aktuelt, og der snakke om hva det gjore med sønnen sist han forsvant, og hvorfor han mener han har endret seg nå og mener han vil være en del av livet til sønnen fremover og ikke forsvinne. I tillegg kan dere da få råd og snakke sammen om hvordan dere best kan takle dette for å gjøre det enklest for sønnen deres, og også hvilken opptrapping dere ev. skal ha på samvær.

Det må jo være at dere møtes alle tre sammen i begynnelsen, slik at sønnen blir kjent med og trygg på faren igjen, så kan de være litt mer alene, lengre samvær og hyppigere/faste samvær etterhvert.

Anonymkode: b0c3d...717

Godt svar 😊

Anonymkode: 0f1fc...922

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen Takk for gode svar. Sikkert smart å gå den veien. Har mista natte søvnen helt,tenke bare på gutten min.

Han er så god og vil alt og alle rundt seg bare det beste<3 Må rett og slett ta meg i sammen.

 

Anonymkode: 04585...7ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...