Gå til innhold

Jeg er feit, men trener og er aktiv hver dag


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg får en del kommentarer i retning av hvordan jeg som er feit må være lat og dum. Jeg bruker klær fra helt vanlige butikker str L og XL, trener og/eller er aktiv hver eneste dag og jeg spiser faktisk ikke store mengder mat. Hvorfor er det greit å kommentere andres vekt? Jeg føler meg mobbet. Har en sykdom som gjør det vanskelig å gå ned i vekt og veldig lett å legge på seg, men det står ikke skrevet i pannen min. 

Anonymkode: 659f3...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er overhodet ikke greit å kommentere andres vekt! Hverken om folk er for tynne eller for tykke. Og at du må være "lat og dum"! Hårreisende. Håper ikke det er noen i din nærmeste omgangskrets som sier dette?? Du gjør en solid innsats med fysisk aktivitet,  og det er det viktigste. Andre kan konsentrere seg om seg selv! God klem til deg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aprikos Syltetøy

Kjære deg, Jeg håper du hever hodet høyt forbi de kommentarene der? Jeg tenker som så at de som sier sånt om andre ikke har det så godt med seg selv. Litt klisjé kanskje, men er man usikker på seg selv, har man lett til å ty til nettop dette for å få fokuset over på andre. Jeg vet det er lett å si: ikke bry deg om det, men jeg må alikevell bare si det. For uansett størrelse, så er det det innvendige som teller. Og da snakker jeg ikke bare om personlighet, men å være sunn og ikke «innfeit». Det er faktisk der det er farligst. Og det kan selv den slankeste personen være.

Så lenge du er fornøyd med deg selv og er sunn og frisk så er det igrunn det som er det viktigste ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det. Jeg er veldig tynn og får nesten daglig kommentarer fra folk på det. Spesielt i lunsjen. Folk har da ikke noe med det.

Anonymkode: bef78...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka alene har jeg fått kommentarene "Har du anorexi  eller?", "Er det matmangel hjemme hos dere?" "Er du syk?" Og "Burde du ikke kutte ned på trening?"

Ikke er jeg spesielt tynn heller, BMI på ca 22. Folk er dumme og frekke, sånn er det bare.

Anonymkode: ad6f9...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg fint lite om kroppsfasongen til menneskene jeg omgås, men vil helst ikke bruke tid på mennesker som synes det er ok å kommentere andres kropper. Det er skikkelig nedrig. 

Anonymkode: be54b...f74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som veldig slank er man «fritt vilt» når det gjelder kroppskomentering. Daglig, hele tiden, i ett og alt. Uansett hva man spiser eller ikke spiser, kommenteres det i plenum rundt bordet.. 

Mange mener det egen form for komplement, jeg oppfatter det som trakassering. Og jeg spiser ikke lunsj med kollegene mine lengere. Hentydninger og hint om at man er spiseforstyrret fremmer ikke min matlyst. 

Anonymkode: c94f5...c3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg bryr meg fint lite om kroppsfasongen til menneskene jeg omgås, men vil helst ikke bruke tid på mennesker som synes det er ok å kommentere andres kropper. Det er skikkelig nedrig. 

Anonymkode: be54b...f74

Dette.

Anonymkode: 9a5d7...ae0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig ufint! Jeg er feit (neida, bare litt større enn jeg bør være) og det er det ingen som kommenterer. Jeg får høre at "nei nå holder det. Nå er du slank nok" (Har tatt slankeoperasjon). Mens ei kollega som er naturlig syltynn, får hele tiden kommentarer på at hun må opp i vekt. Som om hun ikke vet det selv. Syns det er en uting å kommentere andres vekt så lenge de ikke ber om det! Du må finne deg noen andre å være venn med tror jeg!

Anonymkode: 36521...e4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var tynn inntil for noen år siden, da gikk jeg opp nesten 50 kg i forbindelse med sykdom. Og det er ganske vondt å oppleve hvordan man faktisk blir behandlet som overvektig. Tror ikke folk er bevisst det, men virker som mange syns overvektige er mindre verd. Ikke alle, men veldig mange.

Anonymkode: 97c14...e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tynn og får kommentarer på at jeg burde kutte ned på løping for jeg kan dette død om når som helst 🤦‍♀️ Det har jo skjedd diverse idrettsfolk må vite og de er større enn meg 🤦‍♀️

Anonymkode: e31e4...f2b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fatter ikke at folk oppfører seg sånn, komme med stygge kommentarer samme om man er slank eller overvektig. 

Nå har jeg både vært overvektig, og undervektig. Da jeg var undervektig, fikk jeg kommentarer da og, men da virket det ut som de var mer oppriktig bekymret for meg. Da jeg har vært overvektig har jeg fått noen stygge kommentarer. Men og opplevd å bli ignorert, og ikke tatt seriøst. 

Anonymkode: 4e88b...2c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hvor dere holder til, dere som får kommentarer på vekta eller blir dårlig behandlet i butikker og sånn. Jeg veier femti kilo for mye, men har aldri fått noen kommentarer eller blikk som har signalisert at jeg er mindre verdt pga det. Synes faktisk folk oppfører seg akkurat likt nå som de gjorde for femti kilo siden!

Anonymkode: 87769...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...