Gå til innhold

Er dette greit gjort av en blogger? Si ifra?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har skumlest en mammablogg/kostholdsblogg i det siste. Har bitt meg merke i at bloggeren skriver i introduksjonen sin at hun har studert ernæringsfysiologi når hun har tatt et nettstudie i såkalt ernæring. Er det innafor å kalle dette ernæringsfysiologi da? Må understreke at det ikke står klinisk ernæringsfysiologi, men det er jo uheldig om noen lesere tror hennes tips og råd kommer fra autorisert helsepersonell. Hadde du sagt noe?

Anonymkode: 69273...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg mener å ha hørt at de som kun har tatt kortere utdanninger i ernæring (1-3 år) kan kalle seg ernæringsterapeuter. Hvis hun skriver at hun driver med ernæringsfysiologi, da tror jeg hun bikker over grensen for hva hun kan gjøre.

Min mening er at det er altfor mange som går korte kurs og 1-års kurs som skryter på seg altfor mye kunnskap. De som har tre år, de begynner å bli ganske gode, men de med kortere utdanning burde vite sine begrensninger og manglende kunnskaper, for mange av dem gir dårlige råd, og noen av dem gir farlige råd fordi de ikke har nok kunnskap om fysiologi og patologi.

Anonymkode: 0ca54...ba8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...