Gå til innhold

Hemmeligheter og venninner


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

For meg har det alltid vert naturlig at jeg holder ting for meg selv av ting som blir sagt mellom oss venninner. De forteller meg gjerne mye og jeg dem mye.... men ikke alt, for det er da og naturlig å ha lov å ha noe for seg selv? 

De har nå funnet ut at jeg har holdt noe privat (som ikke har noe med dem å gjøre) og er veldig «skuffet» og beskylder meg da for å lyve for dem. Er det ikke Ok å ha noe for seg selv lenger? Hvorfor skal det være en selvfølge at alle skal vite alt? Hun ene har slettet meg på snap og hun andre er begynt med spydige kommentarer der hun bruker alt hun kan finne på imot meg. 

Jeg kjenner jeg er veldig fortvilet og trist, dette tapper meg mye for energi. Jeg forstår ikke hva jeg har «gjort galt» 

Trengte få dette ut et sted....

Anonymkode: 9f641...cc6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er det de som er på jordet, ganske så umodne begge to. Trolig også to du har det bedre uten...

Jeg har venninner som har fortalt meg ting lenge etter noe har skjedd, ting jeg trodde de ellers ville ha fortalt. Et lite sekund har jeg kanskje følt meg "utestengt" fordi vi normalt deler "alt", og så minner jeg meg selv på at jeg heller ikke forteller absolutt alt til alle. Av og til trenger man holde ting for seg selv inntil man får jobbet seg gjennom det. Andre ganger er det absolutt det smarteste å holde ting for seg selv. Og av og til er det ting man bare ikke trenger fortelle andre.

Jeg vil tro dine venninners oppførsel i etterkant av dette er et tegn på at de er såret, at de føler de har delt alt med deg, men at du har "lurt" dem med å ikke fortelle dem alt, spesielt siden de har funnet ut av dette på en annen måte. De greier tydeligvis ikke å se at det å ikke fortelle alt ikke er det samme som å lyve.

Men hvis de ikke aksepterer at det er greit å ikke fortelle absolutt alt til hverandre, da tenker jeg at du er så mye mer moden enn dem at du egentlig ikke trenger dem, i hvert fall ikke som nære venner. Hev deg over det.

Anonymkode: 7f5a6...07d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...