Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #1 Skrevet 21. februar 2019 Han er skeptisk til alt som heter allergi, han er skeptisk til og misliker de fleste religioner, han er skeptisk til alt. Sikkert seg selv og? Periodevis legger han ut om dette på Facebook og jeg føler meg krenket, dels fordi jeg er allergiker, dels fordi jeg er kristen. (Broren hans, min mann, er også kristen forresten!). Jeg legger ikke ut noe på Internett som kan krenke andre, og skriver aldri noe negativt om andres "tro" osv. Det er ikke naturlig skepsis heller, det er hysterisk skepsis. Bør jeg blokkere og slette ham? Anonymkode: 8a68f...93b
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #2 Skrevet 21. februar 2019 Synes ikke det er noe galt i å tenke kritisk, men hvis han legger ut ting som er direkte hetsende ville jeg blokkert han.. men legger han ut forskningsartikler fra anerkjente kilder ect og du føler deg krenket at andre baserer seg på vitenskap så er det jo du som har et problem. Anonymkode: c3b97...1c5
tante grusom master of law Skrevet 21. februar 2019 #3 Skrevet 21. februar 2019 Åååhh blir så oppgitt over alle som blir krenket av alt mulig.
Anonym bruker Skrevet 21. februar 2019 #4 Skrevet 21. februar 2019 45 minutes ago, Anonym bruker said: Synes ikke det er noe galt i å tenke kritisk, men hvis han legger ut ting som er direkte hetsende ville jeg blokkert han.. men legger han ut forskningsartikler fra anerkjente kilder ect og du føler deg krenket at andre baserer seg på vitenskap så er det jo du som har et problem. Anonymkode: c3b97...1c5 I den grad «skeptikere» legger ut forskningsartikler er det som regel ting tatt ut av kontekst, som de ikke har forutsetninger for å forstå, og i den hensikt å drive sleivete politisk polemikk, slik som han derre alt-right-«skeptikeren» Peter Boghossian (kompis med Jordan Peterson) som stadig prøver å latterliggjøre alt av samfunnsvitenskap, kvinner og feminister. Ingen «skeptikere» jeg har sett har opptrådt i tråd med vitenskapelige normer og etikk. De er en hatgruppe, enkelt og greit. Anonymkode: 51890...1cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå