Gå til innhold

Hønefoss stasjon; parkering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta toget fra Hønefoss på lørdag. Og jeg skulle ha parkert bilen der fra lørdag-tirsdag. Jeg ser på nettsidene til q-park Hønefoss at de har 200 ledige parkeringsplasser. Men pleier det å være godt med ledige parkeringsplasser? Det er jo kipt om jeg kommer dit, og så er det ikke ledige plasser 😛 Går det an å booke parkeringsplass?

Anonymkode: 831a2...ef3

Fortsetter under...

Skrevet

Det er nesten ingen plasser ved stasjonen. 200 er helt feil. Max 20. Det er ofte helt fullt. Parker på en annen p-plass i nærheten!

Anonymkode: 17a9d...154

Skrevet

Husk også å sjekke hvor lenge du kan stå parkert der, noen steder er det maks antall døgn. Jeg tabbet meg ut på det en gang jeg parkerte på Lillehammer stasjon for å reise til Trondheim. Tror maks døgn var 3, og jeg skulle være borte 4 døgn. Dette sto ikke opplyst på nettet så jeg visste det ikke før jeg kom dit. Da hadde jeg ikke tid til å finne annen parkering før toget gikk. Prøvde å ringe Q-park for å forklare situasjonen, men de var rigide. Endte med at jeg måtte få familie til å reise fra Gjøvik til Lillehammer for å flytte bilen for å unngå bot. 

Anonymkode: adbf4...af7

Skrevet

Hei. Hønefoss er en svært parkeringsvennlig by, men er litt dårlig ved togstasjonen. Hele det området er litt underutvikling i påvente av den nye banen. Jeg foreslår at du parkerer ved Petersøya (rosa kryss). Det er ved siden av krematoriet. Der kan du stå gratis. Innkjøringen er vist i blått, og du kan opp til stasjonen langs den grønne streken. Da får du også tatt en titt på nye Hønefoss kirke og får en liten benstrekk. 

Mvh bosatt i Hønefoss 

IMG_20190222_091445.jpg

Anonymkode: d957f...1d4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...