Gå til innhold

Hønefoss stasjon; parkering


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal ta toget fra Hønefoss på lørdag. Og jeg skulle ha parkert bilen der fra lørdag-tirsdag. Jeg ser på nettsidene til q-park Hønefoss at de har 200 ledige parkeringsplasser. Men pleier det å være godt med ledige parkeringsplasser? Det er jo kipt om jeg kommer dit, og så er det ikke ledige plasser 😛 Går det an å booke parkeringsplass?

Anonymkode: 831a2...ef3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nesten ingen plasser ved stasjonen. 200 er helt feil. Max 20. Det er ofte helt fullt. Parker på en annen p-plass i nærheten!

Anonymkode: 17a9d...154

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også å sjekke hvor lenge du kan stå parkert der, noen steder er det maks antall døgn. Jeg tabbet meg ut på det en gang jeg parkerte på Lillehammer stasjon for å reise til Trondheim. Tror maks døgn var 3, og jeg skulle være borte 4 døgn. Dette sto ikke opplyst på nettet så jeg visste det ikke før jeg kom dit. Da hadde jeg ikke tid til å finne annen parkering før toget gikk. Prøvde å ringe Q-park for å forklare situasjonen, men de var rigide. Endte med at jeg måtte få familie til å reise fra Gjøvik til Lillehammer for å flytte bilen for å unngå bot. 

Anonymkode: adbf4...af7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Hønefoss er en svært parkeringsvennlig by, men er litt dårlig ved togstasjonen. Hele det området er litt underutvikling i påvente av den nye banen. Jeg foreslår at du parkerer ved Petersøya (rosa kryss). Det er ved siden av krematoriet. Der kan du stå gratis. Innkjøringen er vist i blått, og du kan opp til stasjonen langs den grønne streken. Da får du også tatt en titt på nye Hønefoss kirke og får en liten benstrekk. 

Mvh bosatt i Hønefoss 

IMG_20190222_091445.jpg

Anonymkode: d957f...1d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...